Canon MP610 heeft bizar veel kleurafwijking

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Eindelijk de drivers gedownload voor de Imac (ben de cd kwijt) en de printer werkt. Althans op gewoon papier gaat het redelijk.

Als ik er echter fotopapier van Canon ingooi, Glossy Photo Paper 190gram, dan lijkt het nergens op: heel erg rood, kleuren zijn echt ronduit verschrikkelijk en heel veel strepen :cry:

Ben vrij thuis in google, maar kan hier niets over vinden. Weet iemand hoe ik wat moet instellen, al mijn pogingen tot nu toe hebben niets opgeleverd. In mijn goede oude windows tijd, kon ik dit papier opgeven als ik er op af wilde drukken, die mogelijkheid vind ik nergens in mijn Imac.

Alle tips zijn welkom ;-)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Strepen, vreemde kleuren..Klinkt als vervuilde printer koppen..
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Arnold, de MP610 hier maakt prima afdrukken op hetzelfde papier.
Misschien zoals Chris al zegt vervuilde printkop?
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Gebruik je wel een color managed workflow? Met de juiste profielen (of nog beter: een zelf ingemeten profiel)?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Hoe print je, vanuit photoshop of ander programma direct of gebruik je Easy-Photo-Print-EX van Canon? Met Ease Photo Print wordt je door het proces geleid; eerst moet je de foto(s) selecteren, vervolgens kies je het soort papier en welke lades, en daarna de layout.

Ik adviseer je ten zeerste om Easy Photo Print te gebruiken om je foto's te printen. Dan weet je zeker dat je de juiste keuzes en instellingen gebruikt. Als het dan nog niet goed is kan je altijd nog eens naar andere oorzaken kijken.


Succes,
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hee Nol,

Ik had hetzelfde met de MP 510. Dacht ook dat het aan drivers of instellingen lag. Nee hoor, koppen vies. Reinigsmodus draaien, nieuwe cartridges erin en klaar !

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

ik ga morgen eerst de koppen wel eens schoonmaken, print eigenlijk altijd uit photoshop en met die goeie oude windows ging dat altijd perfect. Ik heb dat programma van Canon niet.....ja inderdaad, ik raak nogal eens een cd-tje kwijt ;-)

Iedereen bedankt voor de input.

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

zo, alles schoongemaakt, programmatje Easy Photoprint voor de MAC gedownload en geinstalleerd en als ik vanuit dat programma print is het weer helemaal geweldig ;-)

Bedankt,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar