Photobucket comprimeerd automatisch, over gaan op NAS?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Voor die geen die Photobucket gebruikt.

Is het al iemand opgevallen dat www.photobucket.com de foto's die gelinkt staan op een forum automatisch comprimeerd naar gemiddeld 80KB??
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 1 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Het is niet voor niks Photofucked.... :P
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Akumal

Heeft dit ook effect op de scherpte dan? Ik gebruik het ook wel eens maar ik kan niets bespeuren maar misschien kijk ik niet goed :o .
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

:) maar dat is dan sinds kort toch?

De kwaliteit van de foto gaat achter uit qua scherpte en kleuren.

Ik ga toch binnenkort een NAS server aanschaffen en dan heb ik helemaal niets meer met die gasten te maken.

Netgear RND2150 Ready NAS Duo - 500GB
Laatst gewijzigd door 2 op sugarman, in totaal 1 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLON:) maar dat is dan sinds kort toch?

De kwaliteit van de foto gaat achter uit qua scherpte en kleuren.

Ik ga toch binnenkort een NAS server aanschaffen en dan heb ik helemaal niets meer met die gasten te maken.

Netgear RND2150 Ready NAS Duo - 500GB
Die heb ik al een half jaar. Microsoft home server, werkt erg lekker alleen jammer dat je inderdaad geen plaatjes etc kunt linken.

Zou wel moeten kunne, toch eens proberen!
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Zou wel moeten kunnen :wink:

Meer info over NAS servers:
http://www.pcmweb.nl/hardware_subcategorie.jsp?id=102
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 1 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONZou wel moeten kunnen :wink:
Meer info over NAS servers:
http://www.pcmweb.nl/hardware_subcategorie.jsp?id=102
Ja, waarom zit er anders een public functie op!!!
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik zet alleen 900x600 neer en dan blijven ze gewoon hetzelfde als ze waren. Echter als je hughe files erop zet dan moet je een pro versie nemen. Het is tenslotte gratis, maar zelfs mijn grote foto's blijven hetzelfde zoals ik ze erop gezet heb, dus.... Ik weet niet wat er gaande is.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

How to connect your Windows Home Server Administrator’s Desktop from any home computer running Windows Vista and Windows 7

1. On your home computer, click Start, point to All Programs, and then point to Accessories.
2. In the Accessories menu click Remote Desktop Connection.
3. In the Computer box, type the name of your home server.
4. Click Connect.

When the Log On to Windows dialog box appears, type “Administrator” as the user name and use your Windows Home Server Console password as the password, and then click OK.
http://windowsteamblog.com/blogs/MainFeed.aspx

http://www.microsoft.com/windows/produc ... fault.mspx
Mijn fiets spoort beter dan ik.
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
How to connect your Windows Home Server Administrator’s Desktop from any home computer running Windows Vista and Windows 7

1. On your home computer, click Start, point to All Programs, and then point to Accessories.
2. In the Accessories menu click Remote Desktop Connection.
3. In the Computer box, type the name of your home server.
4. Click Connect.

When the Log On to Windows dialog box appears, type “Administrator” as the user name and use your Windows Home Server Console password as the password, and then click OK.
http://windowsteamblog.com/blogs/MainFeed.aspx

http://www.microsoft.com/windows/produc ... fault.mspx
Ik wil foto's via het internet kunnen sharen: http://thuisdomain.homeserver.com is het adres van m'n homeserver... Wil alleen er foto's op kunnen zetten en die vervolgens als link kunnen posten, zonder dat je hoeft in te loggen;)

Hmz ik kom een eind: http://77.249.182.150/test/ nu alleen zorgen dat je kan kijken zonder in te loggen;)
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

De netgear is een fijn ding Peter kan ik je zeggen.
Klein compact met een 2e schijf ene goede backup.
Alleen ff geen idee hoe en wat met opzetten om sites/foto's te hosten..
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

toppe schreefCOLONHmz ik kom een eind: http://77.249.182.150/test/ nu alleen zorgen dat je kan kijken zonder in te loggen;)
Kan je regelen in IIS (Internet Information Services)
Moet je anonimous access toestaan. We handig om of een nieuwe "site" aan te maken of een virtuele directory. Zo houd je de rest veilig.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Houdt je wel rekening met de bandbreedte? Je zult een a synchrone verbinding hebben die mogelijk 1MBit om hoog of te wel up is en die heb je nodig voor het downloaden. Als je ervoor zorgt dat je foto's vol bekeken worden en je upload dichtslibt dan kan je het downloaden en dus mail lezen, fora volgen etc, wel op je buik schrijven, dus let op of je QOS aan kunt zetten en afhankelijk van je upload bandbreedte je hooguit 50% alloceert.

Een betaalde externe oplossing is misschien net zo duur maar je hebt dan geen connectie problemen. En kijk bij je provider naar je fairuse policy. Stel dat je een hele mooie serie van mooie TIFF platen van enkele MB's en dat die veelvuldig bekeken worden dan zou je misschien wel over je limiet heen kunnen en dan wordt je upload ook geknepen. Dus check dit alles voordat je thuis een servertje neer zet. Niet iedere provider is daar geschikt voor. Dus alle elcheapo middle off the road providers.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONHoudt je wel rekening met de bandbreedte? Je zult een a synchrone verbinding hebben die mogelijk 1MBit om hoog of te wel up is en die heb je nodig voor het downloaden. Als je ervoor zorgt dat je foto's vol bekeken worden en je upload dichtslibt dan kan je het downloaden en dus mail lezen, fora volgen etc, wel op je buik schrijven, dus let op of je QOS aan kunt zetten en afhankelijk van je upload bandbreedte je hooguit 50% alloceert.

Een betaalde externe oplossing is misschien net zo duur maar je hebt dan geen connectie problemen. En kijk bij je provider naar je fairuse policy. Stel dat je een hele mooie serie van mooie TIFF platen van enkele MB's en dat die veelvuldig bekeken worden dan zou je misschien wel over je limiet heen kunnen en dan wordt je upload ook geknepen. Dus check dit alles voordat je thuis een servertje neer zet. Niet iedere provider is daar geschikt voor. Dus alle elcheapo middle off the road providers.

Jeroen
Daar heb je gelijk in maar laat UPC maar komen, Fair Use Policy (FUP) is gebaseerd op het gemiddelde uit je buurt. Kan ik er iets aan doen dat hun niets verbruiken? Heb die discussie al eerder gevoerd met ze:)
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
www.rodejo.eu
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 21:44
CONTACTCOLON

@ sugarman en anderen die een NAS op het verlanglijstje hebben staan.

Ik heb nog niet zo lang geleden op aanraden van een bekende een Synology DS 109J aangeschaft.
Ik moet de boel allemaal nog instellen maar heb het in bedrijf gezien en het werkt mooi.
Heeft ook een aantal leuke applicaties

•Surveillance Station 3
•Photo Station 3
•File Station 2
•Audio Station
•Web Station
•PHP/MySQL
•Download Station 2
•iTunes Server

en pakketten

•Mail Station
•phpMyAdmin
•SqueezeCenter
•Webalizer

Die ik heb is met 1 HD maar je kunt ze krijgen tot 5 stuks

Voor meer info: http://www.synology.com/nld/products/DS109j/spec.php


Gr.
Robbin
Foto's liegen niet, maar bedriegen soms wel.
[size=100] 2 x 50D - Speedlite 580EX - Speedlite 550EX - EF 50mm F1.8 II -Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Tamron 70-200mm f/2.8 Di LD Macro[/size]
Gebruikers-avatar
JurgendB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2009 12:48
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

toppe schreefCOLON
jvanarkel schreefCOLONHoudt je wel rekening met de bandbreedte? Je zult een a synchrone verbinding hebben die mogelijk 1MBit om hoog of te wel up is en die heb je nodig voor het downloaden. Als je ervoor zorgt dat je foto's vol bekeken worden en je upload dichtslibt dan kan je het downloaden en dus mail lezen, fora volgen etc, wel op je buik schrijven, dus let op of je QOS aan kunt zetten en afhankelijk van je upload bandbreedte je hooguit 50% alloceert.

Een betaalde externe oplossing is misschien net zo duur maar je hebt dan geen connectie problemen. En kijk bij je provider naar je fairuse policy. Stel dat je een hele mooie serie van mooie TIFF platen van enkele MB's en dat die veelvuldig bekeken worden dan zou je misschien wel over je limiet heen kunnen en dan wordt je upload ook geknepen. Dus check dit alles voordat je thuis een servertje neer zet. Niet iedere provider is daar geschikt voor. Dus alle elcheapo middle off the road providers.

Jeroen
Daar heb je gelijk in maar laat UPC maar komen, Fair Use Policy (FUP) is gebaseerd op het gemiddelde uit je buurt. Kan ik er iets aan doen dat hun niets verbruiken? Heb die discussie al eerder gevoerd met ze:)
Je hebt ook geen vast IP adres. Dus let hier ook even op.
Eos 350D |Eos 500D | Canon 18-55 | Tamron 70-300 | Canon 50mm 1.8
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

JurgendB schreefCOLONJe hebt ook geen vast IP adres. Dus let hier ook even op.
Dat niet, maar mijn domainnaam die aan de homeserver is gekoppeld veranderd constant mee:)
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
JurgendB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2009 12:48
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

toppe schreefCOLON
JurgendB schreefCOLONJe hebt ook geen vast IP adres. Dus let hier ook even op.
Dat niet, maar mijn domainnaam die aan de homeserver is gekoppeld veranderd constant mee:)
Dat scheelt dan wel weer. :D
Zie je ergens de user met IUSR_<servername> staan? en zit er IIS op homeserver?
Eos 350D |Eos 500D | Canon 18-55 | Tamron 70-300 | Canon 50mm 1.8
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Daar heb je toch DDNS voor om fictieve ipadressen aan domeinen te koppelen? Lijkt me geen probleem.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar