Flits set kopen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ingeborg91
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 17:39

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje met fotografie bezig en word nu toch wel eens zat van de studiolampen, ik kan ze nergens goed ophangen en ze worden ontzettend heet. Nu wou ik graag een kleine flitsset gaan kopen. Maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee waar ik precies op moet letten. Ik zie wel allemaal dingen als watt enzo staan. Ik weet dat dat de sterkte is. Maar ik weet niet hoeveel watt ik moet hebben. Ik heb niet zoveel ruimte, meestal fotografeer ik in mijn eigen woonkamer.
Kunnen jullie me tips geven met waar ik allemaal op moet letten en wat ik allemaal nodig heb?

Alvast heel erg bedankt!!
Heb mn camera maar weer eens uit t stof getrokken...
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

In de Zoom van deze maand staat een artikel over flits-sets voor beginners. Zij hebben een setje van Falcon-Eyes getest van 2x 200w. Voor een portretje of 'halftotaal' was het wel genoeg geloof ik, maar voor staande personen en groepsfoto's en het mooi uitlichten van een achtergrond is het te weinig.

[Let wel: dit is wat ik gelezen heb... zelf verder weinig ervaring hiermee.]
Laatst gewijzigd door 1 op Ralph_86, in totaal 29 keer gewijzigd.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Ingeborg.

Wat voor setje heb je nu?
Kan ook zijn dat er daar iets mee is wat nie de bedoeling is
terwijl ze wel goed zijn, dan is het toch zonde om nieuwe te kopen!

als ze toch aan het einde van de latijn zijn
is het wel handig om te weten wat je budget is.
En wat voor soort foto's je wil maken.

Let ook op dat met alleen studio lampen je er nog niet bent!

Welkom ook hier op het forum!

Gr Dimitri
ingeborg91
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 17:39

Heej,

Ik gebruik nu alleen bouwlampen. en een budget heb ik niet echt. Graag niet te duur, maar ik kan er voor gaan sparen. Ik weet dat je er met studiolampen nog niet bent, maar ik kan er allicht meer mee dan met bouwlampen. Daar heb ik geen standaards voor om ze op te hangen, waardoor het licht bijna altijd van onderen komt. En ik kan de sterkte niet instellen...
Ik maak het meeste portet foto's, maar ook wel eens een totaal foto. En meestal binnen..

En dankje voor het welkom heten, was al een keer eerder lid, maar ben mn gegevens kwijt geraakt...
Heb mn camera maar weer eens uit t stof getrokken...
Gebruikers-avatar
rloois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2005 21:31
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Hoi Ingeborg,

Ik heb een paar weekjes geleden dit setje gekocht:

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=27350

Ben er nu een paar keer mee bezig geweest en bevalt zeer goed, ik kan er portretjes mee maken maar ook volledig iemand op krijgen en uitlichten.

Waar je op moet letten iets wat wel erg makkelijk is, is dat er een ready geluidje opzit en een instellamp is ook wel fijn.

Voordeel van dit setje vind ik dat je het makkelijk en compact kan opbergen.

Rob
Canon 40D - Canon 17-85 IS USM - Canon 70-200 2.8L - Canon EF 2x II ext. - Canon 50mm 1.8 II - Canon 100mm 2.8 Macro - Sigma APO 50-500 F4-6.3 (4sale) - meer flitsers dan gemeente Zoetermeer

<a href="http://robbert.loois.nl/gallerypics">Site'je</a>
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Dit is die set die ik bedoelde:
Falcon Eyes Studio Flitsset SS-200F

Twee lampen met statief, softboxen en bijbehorende kabels e.d.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey ingeborg.

Own je bedoelde bouwlampen!
Nu snap ik hem!

Ik denk dat DITwel een leuk setje voor jou is!
Hier zitten veel dingen bij om een leuke shoot te doen!
en het kost ook niet gek veel.

200W kan je opzich wel veel mee,
voor fullbody zou je ze ook nog onder elkaar kunnen zetten!


Past dit in je budget of?

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Misschien dat je hier wat aan hebt?
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
ingeborg91
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 17:39

haha ja sorry k las de fout ook net pas...k was al zo met mn hoofd bij de studio lampen denk k.... ik ga vanmiddag eens even lekker vergelijken en bekijken heel erg bedankt!!
Heb mn camera maar weer eens uit t stof getrokken...
rogergorissen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Sittard

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je een aantal artikelen tegen die ook over studiosets gaan:
- over het wattage dat je nodig hebt. Volgens mij adviseren de kenners toch wel 300 Watt voor full body;
- het liefst regelbaar van 1/32 tot 1/1 zodat je genoeg hebt voor full body en portretten met grote soft boxen en kleine
- de discussie over Falcon Eyes (SS-serie [plastic] of GN-serie [stevig] )en Linkstar (S-koppeling voor Bowens-accessoires of andere merken)

Wat me overigens opvalt is dat veel winkels, Cameranu.nl, Kamera-express.nl, Fotokonijnenberg.nl weinig voorraad meer hebben. Wel de sets met 600 of 700 Watt. Jammer nu Sinterklaas eraan staat te komen.

Prostudio heeft helaas geen voorraad op zijn site staan. Mail gestuurd maar geen reactie op gekregen. Komt hopenlijk nog, had een mooie set voor Sinterklaas willen bestellen.

De set die nu geadviseerd wordt is een mooie set met allerlei hulpmiddelen, alleen erg plastic met volgens mij weinig instelmogelijkheden. Hopenlijk reageren anderen ook nog.
EOS50D, Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 24-105 L IS USM - Canon 50 1.8 mkII - Canon 18-55 kitlens - Canon 430EX
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Ik zou ietsje dorosparen en (BV) de Falcon Eyes GN 300 serie aanschaffen, of de Linkstar 300 Watt, deze beide sets zijn erg kompleet uitgevoerd incl mooie grote softboxen waar je in principe alle kanten voorlopig mee uitkunt.

150 of 200 Watt is om te beginnen wel genoeg, maar je loopt vrij snel tegen wat beperkingen op, nou hoeft dat geen miskoop te zijn, de lampen kunnen altijd nog dienst doen om bv witte achtergronden uit te lichten of om accenten aan te brengen (kleurtjes of haarlichtjes)
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Kies niet voor een FE SS setje. De GN serie is eens tuk duurder en beter. Maar de SS serie is niet gezekerd, met als gevolg dat de kans aanwezig is dat lampjes uit elkaar knallen. Dit is niet leuk voor de shoot, maar voor het model dat onder het glas zit vind dit echt niet zo grappig.

Ik heb de FE 150SS en dan 3 lampen. Het geeft genoeg licht. Ik heb er laatst met wat kunst en vliegwerk toch een groepje mensen van 8 er goed mee op de foto gekregen.
1 iemand tenvoeten uit is prima te doen. Ik heb er alleen wel zekeringen in laten maken, door iemand die bij Henschel werkt.

Dus qua licht kracht is die 450watt wel genoeg.
Ik heb alleen ook gehoord dat de wattage per seconde input is en dus nog geen output. Kijkt daarom ook naar het richt getal. Dit is wat je op reportage flitser ook hebt. Ik geloof dat die van mij 40 als richtegetal heeft. Maar zoals ik al zeg ik heb dat zo gehoord, maar begrijpen doe ik het niet precies.

Ik zou er op dit moment wel graag 1 zwaardere kop bij willen als hoofdlicht. Ik denk dan aan 300 of 400watt. Dan de 3 andere lichtjes als invul of effect licht te gaan gebruiken.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
Modellicious
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2009 15:03
WoonplaatsCOLON Delfzijl
CONTACTCOLON

Ik fotografeer al 2 jaar ongeveer 3/4 per week met een SS 300w setje
Nooit problemen mee gehad
In een ruimte waar geen zon binnenkomt.
Kan er prima full body's mee maken en groepen fotograferen.
Alles op mijn website is er zowat mee gemaakt, tevens locatie foto's ook wel aantal...
www.modellicious.net
www.wendywoldendorp.nl
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Voor portretten en half totalen is ongeveer 150W genoeg. Probleem is alleen dat je snel meer wilt doen, full body, groepen... En misschien nog wel meer. Zelf ben ik voor een 400W set gegaan. En soms is dat echt wel plezierig om even wat meer beschikbaar te hebben.

Let niet alleen op het maximum vermogen, maar ook hoe makkelijk je naar minder kan. Traploos ? Of in vaste stappen. Traploos vind ik erg plezierig werken. En gaat je dan tot 1/8ste van het licht ? Of 1/16de ? Of 1/32 ? Ook dat maakt heel veel uit.

Kijk ook naar een hele set ineens. Groot voordeel is, is dat je gelijk een softbox en/of een paraplu hierbij hebt. Dat maakt het ook makkelijker om zacht licht te krijgen.

Let ook op hoe de kop gekoeld wordt. IS dit een actieve koeling (met ventilator) Of een passieve (Alleen lucht gaten) Dit bepaald hoe snel je de koppen weer kunt vastpakken na gebruik. En of de kop niet makkelijk overhit raakt.

Alles bij elkaar ben ik uiteindelijk bij een Linkstar set terecht gekomen:
**KLIK**
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar