Emma

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

2 portretten uit mijn shoot met Emma van gisteravond.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding


Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Het zijn weer heerlijke uitsnedes van een prachtige model. Alleen wat een ontzettende kleur fouten (of hoe noem je dat) op haar voorhoofd en bij haar slapen onder haar haar ! Ook op haar schouders. Dat is echt helemaal bruin/oranje ! Ik merk weleens wanneer je bewerkt in PS/portraiture je na treshold en warmth ook de brightness omhoog gooit, je zulke oranje verkleuringen op de huid krijgt. Heel gek, dat verwacht je niet maar is wel waar. Ik weet niet hoe je dat kunt voorkomen....
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Ik ga mee met martinus uitsnedes en pose zijn heel erg goed gelukt..

Wat mij echt meteen opviel waren de grijzige plekken op der wangen!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

#1 pracht plaat, mooie ogen!!!
#2 nog een stukje hoofd eraf dan hoeft haar, in mijn ogen, witte schouder er ook niet op. Daar moet ik toch voor scrollen om die te kunnen zien :wink: Steekt wat bleek af bij haar oranje voorhoofd.

gr.Jannie
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De eerste vind ik een prachtplaat.
In eerste instantie niet maar als je er extra op gaat letten vind ik de opmerking van Martinus mbt kleurafwijkend idd steeds gepaster aanwezig.
Maw: vind ik de kleurafwijking ook minder prettig. Neemt niet weg dat ik 1 een prachtplaat blijf vinden!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Mooie portretten, ben het wel eens met de andere van de kleurverschillen. Dat grijze op haar wang vind ik ook storend.....oorzaak de healingbrush???

Groetjes Marco
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

Erg mooi! 2e spreekt me wel veel meer aan. Wat een ogen zeg! Heel mooi vastgelegd en de uitsnedes zijn erg mooi! Echt top!
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Oei, ik vond de kleuren al niet zo mooi bij je serie van dat 13jarige meisje maar dit is wel heel erg. Vooral het voorhoofd en dan de roze omlijning bij haar ogen kunnen echt niet. Ze lijkt wel ziek te zijn zo. :o

Verder wel een prachtig model!! En ook mooie composities
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Sabrina schreefCOLONOei, ik vond de kleuren al niet zo mooi bij je serie van dat 13jarige meisje maar dit is wel heel erg. Vooral het voorhoofd en dan de roze omlijning bij haar ogen kunnen echt niet. Ze lijkt wel ziek te zijn zo. :o

Verder wel een prachtig model!! En ook mooie composities
Hoi Sabrina,

Wat de kleuren bij deze foto's betreft moet ik je gewoon gelijk geven.
Ergens is het foutgegaan en ik zag het pas toen ze al geplaatst waren.
Maar over de kleuren bij de foto's van Demi ga ik niet met je mee.
Hier is weinig aan gedaan en ze kwam net terug uit Turkije dus had een behoorlijke tint.

Bedankt voor jouw reaktie.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Oke dat verklaart een hoop.. Want dat zijn we natuurlijk niet gewend van jou! :wink: :D Ga je deze serie nog aanpassen met de goede versies? daar ben ik dan wel benieuwd naar!
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Sabrina schreefCOLONOke dat verklaart een hoop.. Want dat zijn we natuurlijk niet gewend van jou! :wink: :D Ga je deze serie nog aanpassen met de goede versies? daar ben ik dan wel benieuwd naar!
Ik heb het RAWbestand nog eens bekeken, en nu blijkt dus dat dat stukje in haar haren er bij het origineel al inzit.
Vraag me niet hoe dit kan, maar iets klopt er niet. Het lijkt wel alsof er met de healingbrush geknoeid is, maar da's natuurlijk een beetje lastig bij een onbewerkte RAW.
Door het ophalen van de kleuren en de helderheid is dit natuurlijk ook nog versterkt helaas.

Hier even de onbewerkte en bewerkte foto naast elkaar:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148520[/img]


Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

mariussuiker schreefCOLONIk heb het RAWbestand nog eens bekeken, en nu blijkt dus dat dat stukje in haar haren er bij het origineel al inzit.
Vraag me niet hoe dit kan, maar iets klopt er niet. Het lijkt wel alsof er met de healingbrush geknoeid is, maar da's natuurlijk een beetje lastig bij een onbewerkte RAW.
Door het ophalen van de kleuren en de helderheid is dit natuurlijk ook nog versterkt helaas.

Groetjes, Marius
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar toch fijn dat mijn kijk op de kleuren in je foto nu toch door jezelf bevestigd worden.....Ook noem je in je PB én verschillende topic's dat je de ogen nooit bewerkt en laat zien zoals ze zijn...ik zie hier in het vergelijk toch echt anders hoor :wink:
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLON
mariussuiker schreefCOLONIk heb het RAWbestand nog eens bekeken, en nu blijkt dus dat dat stukje in haar haren er bij het origineel al inzit.
Vraag me niet hoe dit kan, maar iets klopt er niet. Het lijkt wel alsof er met de healingbrush geknoeid is, maar da's natuurlijk een beetje lastig bij een onbewerkte RAW.
Door het ophalen van de kleuren en de helderheid is dit natuurlijk ook nog versterkt helaas.

Groetjes, Marius
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar toch fijn dat mijn kijk op de kleuren in je foto nu toch door jezelf bevestigd worden.....Ook noem je in je PB én verschillende topic's dat je de ogen nooit bewerkt en laat zien zoals ze zijn...ik zie hier in het vergelijk toch echt anders hoor :wink:
Wat wil je nu eigenlijk van me? :roll:

Als jij je ogen en jouw peperdure monitor eens goed gaat gebruiken zie je dat alles is opgehelderd en de kleuren versterkt zijn. Meer niet!
De ogen zijn net zoveel opgelicht als de huid in haar gezicht. Datzelfde geldt voor de kleuren. Ze zijn OPGEHAALD, niet VERANDERD.
Geloof je het niet, dan is dat jouw probleem. Ik zie ook totaal geen reden waarom ik uitleg aan jou verschuldigd zou zijn. Je gelooft het toch niet.

Hopelijk laat je me nu eindelijk eens met rust, want je wordt steeds irritanter.

Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

oke.... :wink:

edit. Maar tot je volgende plaatsing. Dan geef ik je toch echt weer reply hoor ..... :D
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

mariussuiker schreefCOLON Wat wil je nu eigenlijk van me? :roll:

Als jij je ogen en jouw peperdure monitor eens goed gaat gebruiken zie je dat alles is opgehelderd en de kleuren versterkt zijn. Meer niet!
De ogen zijn net zoveel opgelicht als de huid in haar gezicht. Datzelfde geldt voor de kleuren. Ze zijn OPGEHAALD, niet VERANDERD.
Geloof je het niet, dan is dat jouw probleem. Ik zie ook totaal geen reden waarom ik uitleg aan jou verschuldigd zou zijn. Je gelooft het toch niet.

Hopelijk laat je me nu eindelijk eens met rust, want je wordt steeds irritanter.
Marius
Beste provinciegenoot Marius,

Ik proef hier pure irritatie overslaande op je taalgebruik.(wijze van uitdrukken)
Dit kan ik niet zo waarderen.
Als je foto's plaatst die vraagtekentjes opleveren, moet je ook dit soort kritiek kunnen verdragen.
Bovendien was het Martinus' tweede reactie en als je deze twee bij elkaar opgeteld irritant vindt(zie vetgedrukte tekst), dan kun je echt niet veel (minpuntjes) hebben. :?
M.i. heeft het totaal geen zin om foto's te plaatsen en er dan van uitgaande dat deze enkel de OOO- en AAA-reacties opleveren.
Je moet m.i. steeds van het positieve uitgaan, want er valt voortdurend wat te leren: van jezelf maar zeer zeker ook van anderen!!!!!!!


Jo :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op j.jennekens, in totaal 3 keer gewijzigd.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Jennekens, iets met spijker op de kop ;-)

Het is toch een forum om van elkaar te leren. Als ik mijn laatste foto's bekijk in vergelijking met de eerste die ik hier geplaatst heb, heb ik best wel stappen gemaakt, maar ben nog niet zo ver als degene die elkaar nou in de haren vliegen.

En ja, ik hou van eerlijk commentaar, niet altijd leuk, zeker niet omdat je zelf wel trots bent op je foto's, maar wel recht door zee en daar kan ik wel weer van leren. Anderen bekijken je foto's namelijk met andere ogen dan jij dat doet.

@Marius: Dat jij daar schijnbaar (weet niet wat het verleden is tussen jou en die persoon) niets van wilt weten is denk ik een belemmering voor je groei, ook al zit je qua kennis van fotografie al op een veel hogere trede dan mensen zoals ik, de wil om te blijven groeien lijkt mij de juiste motivatie om iets vol te houden.

Oftewel, laat de foto's maar weer spreken, daar kijk ik veel liever naar dan dit getouwtrek;-)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
Kruize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 08:29
WoonplaatsCOLON Nieuw Roden
CONTACTCOLON

Ehhh.....waar zijn de foto's nu ????

Oeps........daar zijn ze dan.....Google chrome is ook niet perfeckt !!!

Sorry

Het zijn mooie foto's en een mooi model.
Foto 2 komt bij mij ook iets te oranje over...maar vind dit niet storend.

Jacob
Canon 40 D, Canon 350D , Canon EF 24-105mm f/4L IS USM ,Tamron 28-75 /2.8 , Tamron 18-200mm , Canon 50 mm /1.8 II , speedlite 430EX , filters , en een mooie tas
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Respect!

Jij weet echt hoe je moet fotograferen.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Jo en Arnold,

benieuwd of jullie nog reactie krijgen. Zou wel tof zijn..... :?
Gebruikers-avatar
arend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2005 20:47
WoonplaatsCOLON Middelburg
CONTACTCOLON

Kom op jongens, doe niet zo kinderachtig allebei.
Reageer dan asjeblieft niet meer op elkaar.
Ik maak geen perfecte Foto's, maar ik doe wel mijn best.
[color=red] Neem eens een kijkje op mijn Site
www.arendbevaart.nl [/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar