Voisct

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Geldens
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2009 08:25
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

Voisct tijdens Cult & Tumult 2009 in Veldhoven.Graag jullie commentaar.
1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148360[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148361[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148365[/img]
EOS 500D+batterij grip, Canon 70-200 f/2.8 L, Sigma 18-50 f/2.8, Speedlite 430 II
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

#1: Je begint duidelijk met de sterkste van de serie. Ik zie dat je eerdere opmerkingen m.b.t. centrale kadering ter harte hebt genomen. De lampen schijnen in de kijkrichging van de gitarist, en versterken dit gevoel. Drums op de achtergrond storen mij totaal niet, maar versterken juist het podiumgevoel. Er is wel veel rook op 't podium, waardoor de foto wat contrastloos op me overkomt. Dit is iets waar je niet aan ontkomt, en wat achteraf gemakkelijk wat op te krikken is.

#2: Hier sta je toch echt aan de verkeerde kant... :oops: Door naar rechts te gaan staan (er van uitgaande dat je beweginsvrijheid had), had je de microfoon & standaard niet zo pontificaal voor 't gezicht gehad. Helemaal los van 't gezicht is niet altijd even gemakkelijk, en ook zeker geen must. Maar 't kijkt gewoon een stuk prettiger wanneer de microfoon niet aan 't gezicht 'vastgeplakt' overkomt...

#3: Foto spreekt voor zich. Wel grijp ik bij deze even terug naar de centrale kadering: het gezicht staat precies in 't midden... Een portret van een drummer is vaak heel erg nikszeggend: er zit altijd veel expressie op 't gezicht, maar zonder de reden (het drumstel) is 't een foto van iemand met een gek gezicht. Waar ik naartoe wil, en da's slechts een persoonlijke mening: bij een drummer mag er altijd best wel wat van z'n instrument op, dus deze vind ik ook een beetje strak ingekaderd.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
Geldens
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2009 08:25
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

Patrick_S schreefCOLON#1: Je begint duidelijk met de sterkste van de serie. Ik zie dat je eerdere opmerkingen m.b.t. centrale kadering ter harte hebt genomen. De lampen schijnen in de kijkrichging van de gitarist, en versterken dit gevoel. Drums op de achtergrond storen mij totaal niet, maar versterken juist het podiumgevoel. Er is wel veel rook op 't podium, waardoor de foto wat contrastloos op me overkomt. Dit is iets waar je niet aan ontkomt, en wat achteraf gemakkelijk wat op te krikken is.

#2: Hier sta je toch echt aan de verkeerde kant... :oops: Door naar rechts te gaan staan (er van uitgaande dat je beweginsvrijheid had), had je de microfoon & standaard niet zo pontificaal voor 't gezicht gehad. Helemaal los van 't gezicht is niet altijd even gemakkelijk, en ook zeker geen must. Maar 't kijkt gewoon een stuk prettiger wanneer de microfoon niet aan 't gezicht 'vastgeplakt' overkomt...

#3: Foto spreekt voor zich. Wel grijp ik bij deze even terug naar de centrale kadering: het gezicht staat precies in 't midden... Een portret van een drummer is vaak heel erg nikszeggend: er zit altijd veel expressie op 't gezicht, maar zonder de reden (het drumstel) is 't een foto van iemand met een gek gezicht. Waar ik naartoe wil, en da's slechts een persoonlijke mening: bij een drummer mag er altijd best wel wat van z'n instrument op, dus deze vind ik ook een beetje strak ingekaderd.

Patrick
Weer bedankt voor de kritiek. Ik ga er weer mee aan de slag.

Rob
EOS 500D+batterij grip, Canon 70-200 f/2.8 L, Sigma 18-50 f/2.8, Speedlite 430 II
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

#1 is leuke plaat. Van mij had de zanger er nog veel sterkert mogen uitspringen
#2 Centraal, en die microfoon... da's jammer
#3 Grappig, maar er zijn denk ik sterkere platen van een drummer te schieten.

Algemeen vind ik de platen wat soft overkomen, in de betekenis van niet heel erg scherp of zo.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt
Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Geldens
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2009 08:25
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLON#1 is leuke plaat. Van mij had de zanger er nog veel sterkert mogen uitspringen
#2 Centraal, en die microfoon... da's jammer
#3 Grappig, maar er zijn denk ik sterkere platen van een drummer te schieten.

Algemeen vind ik de platen wat soft overkomen, in de betekenis van niet heel erg scherp of zo.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt
Marc
Ik probeer mezelf beter te ontwikkelen met behulp van jullie kritiek / advies. Dus ik blijf doorgaan in de hoop dat er ooit een foto bij zit die jullie goed vinden ( als dat ooit lukt :D )

Rob
EOS 500D+batterij grip, Canon 70-200 f/2.8 L, Sigma 18-50 f/2.8, Speedlite 430 II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar