Luxe probleem

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Staander
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2008 21:50

graag vraag ik jullie advies m.b.t. het volgende:

ik moet een budget opmaken en denk hierbij aan het aanschaffen van een tweede camera body
momenteel heb ik de Canon Eos 40D en denk aan de volgende aanschaf:

Eos 1D mark III (nieuw of occasion) of
Eos 5D mark II of
Eos 7D
wie zou waarvoor kiezen als je ervan uitgaat dat geld geen "probleem" is.
het klink allemaal een beeetje vreemd in deze tijd van bezuinigingen, maar soms is het leven niet anders.
wie heeft de nodige ervaring met bovengenoemde camera's?

bedankt voor jullie meedenken

Staander
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik denk dat het handig is als je wat meer informatie kunt geven waarvoor je die 2e body precies wilt gebruiken :wink:
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Er is nog weinig ervaring met de 7D :wink:
Als je geen haast hebt: wacht op de tests van DxOmark en en Imaging-Resource.

De andere opties zijn full-frame; heb je daar de objectieven voor?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Je moet een budget opmaken, dus je hebt haast. Wel de 7D is nog niet leverbaar, dus valt af. De 1DmkIII wordt volgend jaar vervangen, dus zou geen lekkere optie zijn voor een impulsaankoop.
Blijft over de 5DmkII. Net nieuw op de markt, blijft dus nog wel even. Is full frame, heb je nog niet en is daarom een nuttige uitbreiding. Bij het volgende budget wat op moet, ga je dan voor passende objectieven of zet ze op het Sinterklaas- of Kerstlijstje. :lol:
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

De 7D lijkt mij erg interessant maar dat ding is nog niet fatsoenlijk getest. Daarbij komt dat bodies snel in waarde dalen. Als er haast bij is zou ik dat budget omzetten in een aantal populaire L-lenzen die het goed doen op een FF body. Die lenzen schijnen redelijk waardevast te zijn en je kunt ze altijd nog op je 40D schroeven.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Wanneer beeldkwaliteit boven alles moet gaan, zonder nadenken de 5D II. Wanneer de AF ook belangrijk is zou ik toch ook zeker naar 1 van de andere 2 gaan kijken, want de AF van de 5D II is toch niet zo super als die van en 1D III.

Wanneer geld geen probleem is zou ik echter ook nog naar de 1Ds III kijken :wink:
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Staander schreefCOLONwie zou waarvoor kiezen als je ervan uitgaat dat geld geen "probleem" is.
De h3d al eens bekeken? :D

En zonder gekheid zou ik ook de 5D kiezen zoals Geert hierboven al zo mooi verwoord heeft.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

beetje onzinnige mededeling als je niet specifiek gaat vermelden waar je het geheel voor gaat gebruiken, dan pas kan er eventueel, mocht je dat uberhaupt willen hebben, een advies gegeven worden.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Plus wat is het budget?

Neem niet aan dat je 25.000 euro of zo hebt?

Je kan natuurlijk ook voor mooie objectieven gaan bijv. ?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Staander
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2008 21:50

tot zover allen hartelijk dank voor de antwoorden
het budget ligt tussen de € 3300,00 en € 3800,00
ik fotografeer vnl. natuur en nog iets specifieker grofwild, zoals reeen, zwijnen en herten
ik heb hiervoor de nodige lenzen van 300mm tot 500 mm + converters
daarnaast mag ik ook graag macro fotograferen
mijn gedachten zijn het volgende;

één body voor de tele lenzen en de tweede voor het standaard en macro werk
mogelijk kunnen jullie nog iets nadere info verstrekken bv. welke body is meer geschikt voor telewerk

alvast bedankt

Staander
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Indien zoveel geld waarom dan niet een EOS 5D MKII (standaard en macro werk ) EN een EOS 7D (crop-cam mooi voor tele lenzen)?

K-E prijzen NU bij elkaar € 3878,00 Incl. BTW
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

dan zonder twijfel de 5D mark 2, vooral FF voor macro en natuur is erg aan te bevelen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Closeshooter schreefCOLONdan zonder twijfel de 5D mark 2, vooral FF voor macro en natuur is erg aan te bevelen.
Voor macro doe je er volgens mij juist beter aan een APS-C body te kiezen?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

nee juist niet en ga nou niet beginnen over meer mm, ik heb een tijdje beide gehad een crop en een FF camera, dus toen mooi kunnen vergelijken, op de FF is het scherpteverloop en de bokuh zoveel mooier op een FF tov een cropcamera, opname's worden gewoon veel zachter.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Als geld geen probleem zou zijn zou ik persoonlijk gaan voor een EOS 1Ds-MKIII :wink:
Maar, zoals Closeshooter al heel terecht opmerkt, het kiezen van een camera is iets heel persoonlijks, ongetwijfeld 1 van de redenen dat Canon (en andere leveranciers) zoveel verschillende modellen maken.

Succes iig, mooi luxe probleem, ik wou dat ik in hetzelfde schuitje zat (had het wel geweten) :!:
Gebruikers-avatar
capello
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2004 22:17
WoonplaatsCOLON Maastricht

Ik zou m'n geld op de bank zetten als ik jou was...

Als jij zelf niet weet welke camera je wilt en hier moet gaan vragen welke je moet aanschaffen zou ik lekker doorfotograferen met de 40D...

Klinkt misschien wat lullig, maar er wordt zóóó vaak op dit forum dit soort vragen gesteld, welke body moet ik kopen, welke lens moet ik kopen, welke flitser moet ik kopen ? Mijn mening= als je die keuze niet zelf kunt maken heb je je niet in de materie verdiept en weet je blijkbaar niet goed waar je eigenijk mee bezig bent.
JIJ moet weten wat de camera die je gaat kopen beter moet gaan doen dan de camera die je nu hebt, en zolang je dat niet weet is het weggegooid geld !
bezit = Ballast
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ze zeggen wel eens: I'm with stupid ^^^^^

Maar in dit geval vind ik de opmerkingen van Capello helemaal niet zo stom.
Wanneer je over dergelijke budgetten praat en dergelijke lenzen bezit, dan zou je deze keuze toch wel zelfstandig moeten kunnen maken.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ja, en dat was nou ook precies het eerste wat ik dacht toen ik de hoogte van je budget zag.
Als ik zoveel geld aan een camera met toebehoren wilde/kon spenderen zou ik mezelf beter in de materie verdiepen. Als je een camera met toebehoren voor zo'n bedrag koopt ben je een echte kenner. (Of geld speelt geen rol). Dan lijkt me dat je zulke vragen hier niet meer stelt.
Volgens mij wil je ons jaloers maken(':wink:')
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Codacs
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2007 13:28
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

beetje flauw. Misschien heeft TS wel een goed idee, maar twijfelt hij erover of hij alle hoeken van het vraagstuk wel heeft bekeken. Mogelijk hebben mensen opmerkingen, waardoor hij getriggerd wordt: "Daar had ik nog niet aan gedacht!"

Het loont altijd de moeite om je licht op te steken bij gelijkgestemden, zeker als er een bak kennis aanwezig is, zoals op dit forum.

Vwb je keuze: ik zou als ik jou was voor de FF camera gaan, zoals Closeshooter aangeeft.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ja, misschien wel een beetje flauw maar dan moet TS zijn vraag wat genuanceerder stellen want zo lijkt het er eerlijk gezegd wel een beetje op dat hij zich nog niet al te veel heeft verdiept in de materie.
Zoals ik al eerder aangaf is het stellen van gerichtere vragen ook gemakkelijker voor hen die hem op weg willen helpen. Zo is het wel erg algemeen gesteld.
Er zitten nogal al wat verschillen tussen de modellen die hij opsomt daar zou hij bijv. zelf ook al een selectie in kunnen maken.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar