Printer

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ja alweer een vraag over een printer, alleen is de printer niet voor me zelf maar voor het team waar ik voor fotografeer.

We zijn van plan om binnen kort mensen te fotograferen die op de motor gaan zitten om dit vervolgens meteen ter plekke uit te printen. Nu zijn we dus op zoek naar een printer die zowel zuinig is met de inkt/cartridges en niet al te dure fotopapier vreet.

Iemand tips/advies?
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
gertjanbaarda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 10:10
CONTACTCOLON

Wat ouderwets.. ;-)

Maak de foto's en zeg dat de mensen die dezelfde avond van de teamwebsite gratis kunnen downloaden.

Kost je geen cent en creëert ook nog's extra traffic naar de website.
5DmII | 1DmIV| 24-105L | 16-35L | 70-200L | 580EXII | tot zover mijn wishlist.
EOS Digital Rebel || 18-55 || 24-200 || 50mm
[url=http://www.baarda.org/]www.baarda.org[/url]
Ook een Nikon body met 28-55 lens.. sstt..
Gebruikers-avatar
Jeroen76
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009 22:35
WoonplaatsCOLON Delft

Bij dit soort zaken kom je al snel op de volgende soort printers uit:

- Canon Pixma Mini 220
- Canon Selphy reeks
- Epson Picturemate

Voor zover ik weet, werken deze printers met papier/inkt packs.
Zijn snel, makkelijk in gebruik en de kwaliteit is acceptabel.
Ook zijn ze mobiel en hebben ze bijna allemaal beschikking over cardreaders danwel pictbridge.

Alleen echt goedkoop zal het niet worden ben ik bang.
Deze printertjes zijn redelijk goedkoop in aanschaf maar de inkt/paper packs zijn niet echt heel goedkoop (zit rond de 40ct per afdruk, exclusief afschrijving printer zelf).

Of er printertjes zijn die hier handig voor zijn en gewoon los foto papier kunnen gebruiken weet ik niet.
Anders zit je toch al snel aan een normale A4 printer vast.
Deze zijn er al vanaf 60 euro (epson of canon) en hebben een acceptabele kwaliteit. (verwacht geen super kwaliteit).
Wat de prijs per afdruk is van die printers durf ik niet te zeggen, zal ik op moeten zoeken.
Ook hebben deze goedkope photoprinters geen cardreader en zal er dus een pc/laptop bij moeten staan, of de printer en camera moeten beschikken over iets als pictbridge.

Helaas geen pasklaar antwoord, maar ik hoop dat het je helpt in je zoektocht.
Laatst gewijzigd door 1 op Jeroen76, in totaal 4 keer gewijzigd.
Diverse Canon en Olympus dslr's (bijna niet meer, in de verkoop) + accessoires
gertjanbaarda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 10:10
CONTACTCOLON

Ik merk dat enig toelichting nodig is.

De opmerking was bijzonder serieus.

Het meegeven van een fotootje is uiteraard een leuk en beproefd marketingconcept, maar met de komst van internet kan je juist uit dit soort zaken veel meer halen.

1) Je trekt mensen naar je site, goed voor hits, goed voor reclameinkomsten
2) Gasten bewaren digitale fotootjes veel beter dan papieren.
3) Je kan watermerken/websitenaam onder in de foto zetten en hebt zo gratis exposure als mensen ze op bijvoorbeeld hun Hyves zetten.

Toegegeven: ik geef dan wel geen direct antwoord op zijn vraag maar ga in op de behoefte om iets met hun gasten te doen.
5DmII | 1DmIV| 24-105L | 16-35L | 70-200L | 580EXII | tot zover mijn wishlist.
EOS Digital Rebel || 18-55 || 24-200 || 50mm
[url=http://www.baarda.org/]www.baarda.org[/url]
Ook een Nikon body met 28-55 lens.. sstt..
Marije
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2006 16:00
WoonplaatsCOLON Wolvega
CONTACTCOLON

gertjanbaarda schreefCOLONIk merk dat enig toelichting nodig is.

De opmerking wat bijzonder serieus.

Het meegeven van een fotootje is uiteraard een leuk en beproefd marketingconcept, maar met de komst van internet kan je juist uit dit soort zaken veel meer halen.

1) Je trekt mensen naar je site, goed voor hits, goed voor reclameinkomsten
2) Gasten bewaren digitale fotootjes veel beter dan papieren.
3) Je kan watermerken/websitenaam onder in de foto zetten en hebt zo gratis exposure als mensen ze op bijvoorbeeld hun Hyves zetten.

Toegegeven: ik geef dan wel geen direct antwoord op zijn vraag maar ga in op de behoefte om iets met hun gasten te doen.
Aan de ene kant ga ik helemaal met je mee, aan de andere kant ligt het er wel geheel aan met welk doel de topicstarter er gaat staan. Als hij de foto's namelijk wil verkopen (wat toch meestal wel het geval is lijkt me) dan zijn losse afdrukken vaak wel interssant en als je dan meteen een foto kunt afdrukken vinden de mensen vaak wel heel leuk! Nadeel van digitale bestanden via een website is dat je er uiteindelijk minder aan verdient omdat je foto weet ik hoe vaak kan worden afgedrukt terwijl ze anders per afdruk betalen..

Nu verkoop ik de foto's wel via mijn website maar dan gewoon met afdrukken. Hierdoor zitten er weer verzendkosten aan vast waardoor ik me best kan voorstellen dat de topicstarter een printer zou willen!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Als je ervoor zorgt dat de downloadbare bestanden van een dusdanige kwaliteit zijn (zeg: 900 bij 600 max.) dat je ze wel makkelijk op de PC en op het net kunt laten zien, maar net niet van zo'n kwaliteit dat je ze kunt printen en gelijk aangeeft (bijvoorbeeld via oypo) dat ze ook bestelbaar zijn, dan sla je 2 vliegen in 1 klap.

1. De foto komt gewoon aan en je hoeft geen extra dingen te doen
2. Je verdient makkelijk aan een foto.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Jeroen76
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009 22:35
WoonplaatsCOLON Delft

VFRood schreefCOLON 2. Je verdient makkelijk aan een foto.
Wat ik begrijp van de post is dat TS niets hoeft te verdienen aan de foto's.
Dat ze tijdens pit walks en in de paddock en tijdens evenementen mensen op de motor willen zetten en deze dan een foto van zichzelf mee willen geven. (of ik moet er heeeel erg naast zitten).

Niets verdienen betekend ook dat het niet veel mag kosten ;)

Die kleine photo printertjes zijn daar op zich wel geschikt voor, alleen de prijs per foto is nog best wel hoog.
Diverse Canon en Olympus dslr's (bijna niet meer, in de verkoop) + accessoires
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Als de foto's op de website werden geplaatst hoefde ik natuurlijk geen topic te openen. En of het nou ouderwets is of super modern is niet aan de orde. We zijn opzoek naar een printer en als ik het goed begrepen heb gewoon een A4 printer. Ik denk dat een leek de kwaliteit van een print toch niet ziet. Dus als het rood er een paar tinten naast zit who cares;)
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
Jeroen76
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009 22:35
WoonplaatsCOLON Delft

Wat zoek je, naast foto's printen ;), nog meer in de printer?

Gebruik je een laptop/pc of wil je direct van camera printen (of via cardreader in de printer)?

De goedkopere epson/canon printers hebben geen cardreaders ingebouwd. Sommige ondersteunen wel pictbridge.

HP maakt ze wel, bijvoorbeeld de photosmart D5460 voor onder 100 euro.
Die printer gebruikt ook nog eens vrij goedkope cartridges en de foto kwaliteit is goed/normaal. Zeker voor de doeleinden die jij beschrijft.
Diverse Canon en Olympus dslr's (bijna niet meer, in de verkoop) + accessoires
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

De IP 4600 en IP 4700 hebben pictbridge en leveren minimaal goede kwaliteit. En zitten zo rond de 100 euro. Ik print hiermee op hema glossy papier.

Mooier is natuurlijk als je een laptop hebt en dan in een kader alle sponsors hebt staan.

Overigens staat mijn IP 4300 (voorloper) hier te koop voor 30 euro. En ik woon op 30 km van Assen :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Er zijn voldoende laptops beschikbaar en het is dan ook de bedoeling dat de foto's eerst op de laptop komen om ze vervolgens te printen. Daarnaast zal de printer vaker worden gebruikt voor print werk dus het is niet eenmalig.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
Jeroen76
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009 22:35
WoonplaatsCOLON Delft

In dat geval zou ik gewoon gaan voor Epson R800 of de eerder genoemde printers van Canon.
Deze zijn iets duurder, maar daardoor ook gelijk beter van kwaliteit (zowel printer zelf als afdrukken).

De printers werken ook met meerdere losse cartridges wat het vervangen ervan al een stuk aantrekkelijker maakt.
Ook zijn de cartridges niet erg prijzig en dus best interessant.
Qua (foto)papier heb je met deze printers een ruime keus en ben je zeker niet gebonden aan het duurdere papier.

edit: Ik ben er wel vanuit gegaan dat je gewoon 220v tot je beschikking hebt.
Anders zijn er ook printers op accu's te verkrijgen. Al heb ik daar zelf geen ervaring mee qua kwaliteit.
Diverse Canon en Olympus dslr's (bijna niet meer, in de verkoop) + accessoires
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Jeroen76 schreefCOLONIn dat geval zou ik gewoon gaan voor Epson R800 of de eerder genoemde printers van Canon.
Deze zijn iets duurder, maar daardoor ook gelijk beter van kwaliteit (zowel printer zelf als afdrukken).

De printers werken ook met meerdere losse cartridges wat het vervangen ervan al een stuk aantrekkelijker maakt.
Ook zijn de cartridges niet erg prijzig en dus best interessant.
Qua (foto)papier heb je met deze printers een ruime keus en ben je zeker niet gebonden aan het duurdere papier.

edit: Ik ben er wel vanuit gegaan dat je gewoon 220v tot je beschikking hebt.
Anders zijn er ook printers op accu's te verkrijgen. Al heb ik daar zelf geen ervaring mee qua kwaliteit.
Uiteraard hebben we de beschikking over 220v Ik zal de genoemde printers door mailen :)
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar