beppe 91 jaar, hulp gezocht

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
dewa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 18:08
WoonplaatsCOLON Blesdijke

Beste allemaal,
De oma van een collega wordt komende week 91. Omdat fotograferen mijn hobby is vroeg de collega of ik bijgaande foto wat kon verfraaien. Maar man, wat een klus. Na 2 uur werk kan ik er nog niets van maken. Is er iemand die mij een handje wil helpen of tips kan geven? De foto is nu 900x600. Ik zou m 1728x1296 aan kunnen leveren. Stuur in dat geval even je mailadres.

Vast bedankt voor jullie hulp!

Gr.,
Dewa

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=146356[/img]
My photography, my passion
--------------------------------------------------------------------------------------------------
7d, 400d, EF-S 10-22, EF 24-70, EF 70-200 f2.8 IS, extender 2x, Sigma 50mm 1.4, Tamton €18-270, 580EXII, 430EXII
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Teruggaan en overdoen, dit gaat niet meer goedkomen, je blijft het altijd zien.

Klinkt hard, maar is nu eenmaal zo.
En als je teruggaat, gebruik het raam dan niet als achtergrond of flits het behoorlijk in.

Maar dit kon je achter op de display van je camera ook al zien hoor
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
dewa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 18:08
WoonplaatsCOLON Blesdijke

Gelukkig heb ik de foto niet zelf gemaakt (dan zou ik me moeten schamen). Overdoen is geen optie (maakt onderdeel uit van een cadeau). Het is dus geen foto voor aan de wand maar een aardigheid. Het gaat er dus om dat ie zo goed mogelijk verbeterd wordt en verder houdt het gewoon op. Maar... nogmaals.... ik kan er niet zoveel mee.
My photography, my passion
--------------------------------------------------------------------------------------------------
7d, 400d, EF-S 10-22, EF 24-70, EF 70-200 f2.8 IS, extender 2x, Sigma 50mm 1.4, Tamton €18-270, 580EXII, 430EXII
Marije
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2006 16:00
WoonplaatsCOLON Wolvega
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONTeruggaan en overdoen, dit gaat niet meer goedkomen, je blijft het altijd zien.

Klinkt hard, maar is nu eenmaal zo.
En als je teruggaat, gebruik het raam dan niet als achtergrond of flits het behoorlijk in.

Maar dit kon je achter op de display van je camera ook al zien hoor
Volgensmij heeft hij de foto niet zelf gemaakt maar is hij alleen gevraagd om te kijken of hij de foto wat kon verfraaien?

Ik denk inderdaad niet dat dit nog wat kan worden :=
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Sorry, dat heb ik niet goed gelezen.
Maar ook in dat geval zou ik de foto terugsturen met de mededeling dat dit niet meer te doen is.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
capello
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2004 22:17
WoonplaatsCOLON Maastricht

enige wat je bij deze foto kunt doen is haar hoofd uit een andere foto klonen
Voor de rest valt hier niet veel aan te repareren.
bezit = Ballast
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Pfff,

Ik zou een andere foto maken/uitzoeken... Met de burn tool is het gezicht iets donkerder te maken, maar om te zeggen dat het resultaat erg mooi gaat worden... Nee dat ook weer niet....

Een andere optie is met een adjustmentlayer het gezicht iets donkerder te laken en dan met een masker met een gradient het verloop iets terug te krijgen, maar ook dat is veel puzzelen voor een resultaat dat niet echt mooi kan worden...

Sorry...
dewa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 18:08
WoonplaatsCOLON Blesdijke

Ben zelf nog aan het sleutelen geweest maar ik kom niet verder dan dit.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=146435[/img]
My photography, my passion
--------------------------------------------------------------------------------------------------
7d, 400d, EF-S 10-22, EF 24-70, EF 70-200 f2.8 IS, extender 2x, Sigma 50mm 1.4, Tamton €18-270, 580EXII, 430EXII
Gebruikers-avatar
fotogeniek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2008 21:33
WoonplaatsCOLON Den Haag

hier kan je echt niets meer van maken. Kan je niet via via aan een foto komen van toen oma nog jong was en die digitaliseren. Dat zijn altijd mooie cadeaus. Ooit een keer zelf gedaan en ze vertelde trots dat ze vroeger zo knap was :D
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Sommigen denken blijkbaar dat Photoshop dus echt een tovermiddel is :lol:
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ook zelf nog even gerommeld, maar dat is ook niet het posten waard...

Sorry inderdaad niets mee te doen...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
dewa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 18:08
WoonplaatsCOLON Blesdijke

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken. Ze laat de foto afdrukken zo hij nu is. Ik hoop dat oma er blij mee is :-).

*slotje*
My photography, my passion
--------------------------------------------------------------------------------------------------
7d, 400d, EF-S 10-22, EF 24-70, EF 70-200 f2.8 IS, extender 2x, Sigma 50mm 1.4, Tamton €18-270, 580EXII, 430EXII
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

misschien iets te laat, maar kreeg hem nog zo;
kleine verbetering maar ja beter dan niks;

Afbeelding[/quote]
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Anoniem 4

Beste Lindy, de bedoeling van dit forumonderdeel is om medeforummers belangeloos te helpen bij het verbeteren van door hen geplaatste foto’s. Hoe een bewerking ook uitpakt, het beeldrecht blijft voorbehouden aan de oorspronkelijke plaatser.
Met jouw bewerking en dan doel ik op het volledig verwijderen van de metadata en het in het beeld plaatsen van een eigen logo, wek je de indruk dat je je de bewerkte foto wilt toe-eigenen. Ik neem onmiddellijk aan dat dat niet je bedoeling is geweest. Laat daarom in het vervolg de metagegevens zoveel mogelijk in tact (ja, ik weet dat Photoshop er soms mee rommelt) en haal het logo van je bewerkte foto weg.
Verder wil ik nog wel even kwijt, dat je hem nog aardig opgehaald hebt. Veel meer zal er niet in zitten.
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

Hallo

Mag ik vragen waar mijn meta gegevens ergens staan?
want ik weet zelf van niks... :oops:
dus dat zal zeker niet mijn bedoeling zijn geweest
als je het even kan uitleggen hou ik er rekening mee volgende keer!
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Anoniem 4

Metadata of metagegevens zijn de technische en beschrijvende gegevens van een foto. In de Exif-gegevens (data) is de technische informatie opgenomen die vanuit de camera zijn meegegeven aan de opname, later uitgebreid met informatie over o.a. de bewerking in beeldbewerkingssoftware zoals Lightroom, Photoshop, etc. Daarnaast kunnen handmatig of via gebruikte programma’s gegevens worden toegevoegd over het onderwerp (keywords), de maker, copyrights etc.
De meeste van die gegevens kunnen gelezen worden met zgn. Exif Viewers, sommige beperkt en andere heel uitgebreid.
Ook in de beeldbewerkingsprogramma’s zijn die gegevens te zien bij bestandseigenschappen (file info of properties). In Lightroom kun je ze zien in de Library module.
Als je meer wilt weten over Exif Viewers, kun je dit topic eens lezen.

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=71199
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar