Bruiloft Ray en Sam

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Hallo Eos-genoten.

Het is een tijd geleden dat ik weer eens op het forum gezeten heb, erg druk en zo, maar het is leuk om te zien dat er niet veel is veranderd. Behalve de foto's dan natuurlijk :D

Ik heb voor het eerst een bruiloft reportage mogen maken voor een paar "niet vrienden" zeg maar. Ik had al eens een keer een reportage gemaakt voor vrienden, en die vonden het erg leuk geworden toen.
Nu was ik via via gevraagd om voor deze lieve mensen ook een reportage te maken. Wat ik natuurlijk heel erg leuk maar vooral spannend vond. :roll:
Het is een hele leuke dag geworden maar wel heel zwaar, je vliegt van hot naar her en je moet ogen in je achterhoofd hebben. Als je even niet oplet is er een mooi moment aan je camera voorbij gegaan.

Ik post een paar foto's hier en dan hoop ik te horen wat jullie er van vinden.

Alvast bedankt

jeroen

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144867[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144868[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144869[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144870[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144871[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144872[/img]
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Heel erg mooi!

Mag ik vragen wat voor spullen je hebt? (camera en lens)
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Het eerste wat me opviel was dat de bruid zo verdrietig kijkt op #1...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Ah leuk om te horen (lezen) dat je ze mooi vind. :D
Ik schiet met een 350d en als glas heb ik de kitlens, de 50 mm 1.8 en een sigma apo 70-300.
Ik ben voor een betere camera aan het sparen en de 24-105. Dan heb ik wat meer vrijheid :lol:
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

BasZ schreefCOLONHet eerste wat me opviel was dat de bruid zo verdrietig kijkt op #1...
Dat moest overkomen als dromerig kijken :? (niet helemaal gelukt dus?)
Gebruikers-avatar
squadra
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2008 19:02
WoonplaatsCOLON Vianen

Dan kun je nog zulke mooie apparatuur hebben inclusief L-lenzen maar uit deze reprotage blijkt dus, wat mij betreft de kwaliteit en de creativiteit van de fotograaf.

Mooie composities en post-processing.
Wat mij betreft top !

gr

Otto
boebes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 174
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2007 20:53
CONTACTCOLON

mooi stoer stel, en geweldige ringen, waar staan die cijfers voor? vind het een hele mooie serie geworden!
Wat heb je met foto 5 gedaan als ik vragen mag, mooi zo die kleurtoon
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

boebes schreefCOLONmooi stoer stel, en geweldige ringen, waar staan die cijfers voor? vind het een hele mooie serie geworden!
Wat heb je met foto 5 gedaan als ik vragen mag, mooi zo die kleurtoon
Txs

De In de ringen staan de geboorte-data van de kinderen, heel apart he?!
Foto 5 heb ik gemaakt door een Zwart-witlaag over de kleurlaag te zetten en deze dan iets later doorschijnen met opacity. en ook nog het effect filmkorrel.
squadra schreefCOLONDan kun je nog zulke mooie apparatuur hebben inclusief L-lenzen maar uit deze reprotage blijkt dus, wat mij betreft de kwaliteit en de creativiteit van de fotograaf.

Mooie composities en post-processing.
Wat mij betreft top !

gr

Otto
Bedankt... :oops:
Leuk dat het zo goed wordt ontvangen hier!
Gebruikers-avatar
RutgerEF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2009 13:41

Foto 2 vind ik origineel en mooie bokeh. Foto 7 is een leuke afsluiter.
Hoe vond het stel de foto's? Je hebt er zeker iets moois van gemaakt met het gereedschap dat je hebt, daar niet van, maar toch lijkt het mij best eng om met bescheiden middelen en weinig ervaring een reportage te maken van een bruiloft :wink:
EOS 350D / Sigma 24-70 f2.8 EX DG / Canon EF 50mm f1.8 / 8 GB Sandisk Extreme kaartje.
Brell

Jeroentje schreefCOLONAh leuk om te horen (lezen) dat je ze mooi vind. :D
Ik schiet met een 350d en als glas heb ik de kitlens, de 50 mm 1.8 en een sigma apo 70-300.
Ik ben voor een betere camera aan het sparen en de 24-105. Dan heb ik wat meer vrijheid :lol:
Mooi reportage, erg fraai. Ik zie in je Exif dat je ook schiet met de 1000D.
Ga zo door zou ik zeggen!!

gr,

Arnold
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

Top! Mooie platen, behalve foto 1. Die blik is niet geslaagd, maar dat wist je al.
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Brell schreefCOLON
Mooi reportage, erg fraai. Ik zie in je Exif dat je ook schiet met de 1000D.
Ga zo door zou ik zeggen!!

gr,

Arnold
Die 1000d had ik idd te leen als 2e camera. Beviel best wel, alleen een beetje klein. Ik was alleen de 350d met grip gewend :wink:
Ik ga de foto's van de week brengen, en dan schijf ik wel wat ze ervan vonden.....ik ben best nog wel een beetje zenuwachtig :oops:
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik vind het een hele mooie serie!
Ook je post-processing is top.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Mooie serie en 2 vind ik geweldig!
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mooie serie!

1e is inderdaad de minste. Bruidje kijkt sip en de achtergrond loopt door haar hoofd heen (gras / zwart verloop).

Die met die ringen is een heel origineel shot, vind ik. Maar weer zo goed dat het een vanzelfsprekend shot lijkt. Hulde!

Je nabewerking is idd top. De rest van de foto's vind ik goed en gezellig overkomen, en die laatste is een topper imho.

Volgens mij kan je een prima (bij)baan beginnen. Je hoeft niet te investeren in duurder spul; gewoon nog een 350 erbij ;-)
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Hallo allemaal

Allereerst bedankt voor jullie reacties...echt super!

Gisteren ben ik de foto's even wezen brengen, Ik had ze zoals afgesproken allemaal op een dvd gebrand. Toch ook op het laatste moment nog maar wat foto's af laten drukken, want dat spreekt toch wat meer als op een plat scherm! En de mensen zeiden dat ze het geweldig vonden. Dus dan heb je wel eer van je werk! :roll:
Nu is alleen mijn vraag: Wat doen jullie met de raw foto's, geef je die erbij of bewaar je die zelf? En maken jullie voor jezelf ook een kopie. Als reserve voor als er wat met hun dvd gebeurd?

Ik denkt dat ik maar weer een site in elkaar ga bouwen. Misschien levert het wat op ! :lol:

Groetjes jeroen
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Echt een heel fraai verzorgde reeks!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar