Paint shop Pro8

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
dmjvane

http://www.jasc.nl/index.html
Paint Shop Pro is de laatste jaren steeds populairder geworden. Dit komt vooral omdat het minder hoogdrempelig is dan andere grafische programma’s, terwijl het toch zeer veel mogelijkheden biedt. Zo kunt u schermafbeeldingen maken, foto’s retoucheren, webafbeeldingen ontwerpen of werken met vectorobjecten.

In vergelijking met Paint Shop Pro 7 is Paint Shop Pro 8 veel gebruikersvriendelijker. Zo zijn de gereedschapsopties duidelijker te vinden, is de gebruikersomgeving aanzienlijk verbeterd en voegen nieuwe functies, zoals het automatiseren van handelingen beduidend toe aan het programma.
Ik werk er zelf mee, het is een pracht programma.
RR de Jong

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de RAW bestanden in te laden :(
dmjvane

Ik krijg met Vaderdag een gebruiksaanwijzing boekje van Paint shop. :roll:
En dat moet een heleboel verklaren, dus even geduld.
Rene Br.

Douwe,

Het is Vaderdag geweest, maar eh..............

Ik lees nog niks erover, of heb je toch iets anders gekregen ?

After-shave of zo ! :oops:

Rene Br.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik werk ook met PSP, al vanaf versie 0 ofzo :) Heb ook veel edits en dergelijke op mijn site staan. Met name met een gothic model heb ik me prima uitgeleefd in lagen en lampen, softfilters. Zie b.v onder knop Kimmy, de laatste 5 zijn vrij heftig bewerkt. Ff kijke of ik die kan posten?

Afbeelding

Jippie, het lukt ook deze ouwe man :)

Das allemaal PSP 8 werk. Overgens geschoten met een Canon G2,alle edits op mijn site zijn eigen foto's. Eigenlijk ben ik begonnen met foto's maken omdat ik voor websites ed dit soort dingen wilde maken. Alleen kon ik nooit de goeie foto's vinden, last met copyright enzo. Dus ben ik zelf maar gaan schieten.

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Nou, ik vind de prijs van PS al idioot en als je je werk verkoopt kan je toch niet met illegale zut gaan werken. Dus zo prijst Adobe zich uit mijn markt. De prijs prestatie verhouding is daar al jaren lang volledig zoek. Principeel werk ik er niet mee.

Als ze het kado doen misschien, maar ik ben volledig gewend om met PSP te werken. En heb trouwens wel een oudere verrsie legaal van PS, maar ik vind het nodeloos ingewikkeld, de interface en de optie's. Zal absoluut wel een kwestie van wenne zijn. Maar zolang ze dit soort prijzen hanteren, mag Adobe best mijn rug op :)

Ik trouwens nog nooit enig overtuigend bewijs gezien waarom PS de keus zou moeten zijn t.o.v. PSP. Niet in edits en niet in print. Kortom, waarom zou je zo veel geld uitgeven als het ook normaal kan? We bunt toch Ollanders, of niet soms?

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

RR de Jong schreefCOLONIk krijg het alleen niet voor elkaar om de RAW bestanden in te laden :(
Dat klopt,
PSP kan geen RAW bestanden aan.
Daarvoor gebruik ik het door Canon bijgeleverd programma
File Viewer Utillity daarmee zet ik de foto's om in een JPG file
Dan kun je verder met PSP.

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
RR de Jong

In mijn versie van PSP 8 kan je in principe wel RAW bestanden inladen, alleen moet je dan allerlei instellingen doen om een correct plaatje te krijgen, dit heb ik nog niet voor elkaar gekregen.

O ja, nu ik erover zit te verzinnen ik heb geloof ik een speciale update voor RAW files zitten downloaden voor PSP.

Maar goed Photoshop werkt ie wel goed dus ben ik daar maar mee begonnen.

Groeten Robert
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

RR de Jong schreefCOLONIn mijn versie van PSP 8 kan je in principe wel RAW bestanden inladen, alleen moet je dan allerlei instellingen doen om een correct plaatje te krijgen, dit heb ik nog niet voor elkaar gekregen.

O ja, nu ik erover zit te verzinnen ik heb geloof ik een speciale update voor RAW files zitten downloaden voor PSP.

Maar goed Photoshop werkt ie wel goed dus ben ik daar maar mee begonnen.

Groeten Robert

Hebbe jij die update ?
wil ikke hebbe
Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
RR de Jong

Die kon je zo downloaden dacht ik.

Groeten Robert
Jelke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2004 15:10

RR de Jong schreefCOLONDie kon je zo downloaden dacht ik.

Groeten Robert
Naar mijn weten is die update er niet !!
groetjes jelke
EOS 10D+EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM+ EF 50 f/1.8II+EF 75-300 f/4-5.6 IS USM+Tiffen filter kits+EF-17-40mm f/4 L USM+Speedlite 580 EX flitser+Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 ex DG sph+EF 28 f/2.8+Kenko pro 3000+remote RS-80N3.Sony Digi DSC-F707.PENTAX OPTIO750z.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik gebruik C1pro nu voor conversie, dat is echt klasse. Ook de Breezebrowser heeft een goede Rawconversie met veel optie's.

Maar voor PSP 8 is er nog niets dacht ik, kan het niet vinden.

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
RR de Jong

Het is jammer dat ik het niet precies meer weet en ik heb mijn PSP eraf gegooid.

Ik heb nog wel de update file op mijn comp staan, dit is een Paintshop Pro update naar versie 8.10 deze updsate is 23,5 MB en die heb ik zo kunnen downloaden.

Met deze update kon je volgens mij wel RAW files openen maar moest je nog allemaal instellingen doen, hierdoor kreeg ik de CRW files niet goed geopend.

Groeten Robert
RR de Jong

Waarschijnlijk heb ik toen gezocht met Google, zoiets als "RAW files paint shop pro".

O ja, de upgrade kon je hier downloaden.

verder is deze site messchien nog wat.

Groeten Robert
Jelke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2004 15:10

RR de Jong schreefCOLONWaarschijnlijk heb ik toen gezocht met Google, zoiets als "RAW files paint shop pro".

O ja, de upgrade kon je hier downloaden.

verder is deze site messchien nog wat.

Groeten Robert
Hoi ik heb daar gekeken en het betreft de raw update voor Adobe dus helaas niet voor PSP jammergenoeg,zou wel mooi wezen want om nou 1000 euro neer te leggen voor ADOBE PHOTOSHOP PRO CS dat gaat me toch iets te ver ! he groetjes Jelke !
EOS 10D+EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM+ EF 50 f/1.8II+EF 75-300 f/4-5.6 IS USM+Tiffen filter kits+EF-17-40mm f/4 L USM+Speedlite 580 EX flitser+Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 ex DG sph+EF 28 f/2.8+Kenko pro 3000+remote RS-80N3.Sony Digi DSC-F707.PENTAX OPTIO750z.
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

ik doe het maar via een omweg en dat gaat ook goed

mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar