Anella Olímpica (Torre Calatrava) Barcelona

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Gisteren heb ik vroeg in de avond even de bus gepakt en ben ik naar het Parc Olimpic gegaan om wat foto's te maken. Nu was er een evenement gaande in en om het Palau Sant Jordi, dus mijn opties werden enigszins beperkt door de hoeveelheid volk wat er liep, dus heb ik een aantal foto's gemaakt van de Anella Olímpica of ook wel Torre Calatrava of Torre Telefónica genoemd.

Hier dan een 4 tal foto's in (wederom) een IR bewerking die ik zelf weer aangepast hebt naar mijn wens. Het is een soort van High key architecture en ik vind het juist bij de architectuur van Calatrava passen, maar dat zal persoonlijke smaak zijn denk ik.

#1 40D met 10-22
Afbeelding

#2 Powershot G10
Afbeelding

#3 40D met Tamron 17-50
Afbeelding

#4 Powershot G10
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar de reacties :-)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

wederom een erg mooie serie Jasper. Dit zijn niet de standaard kiekjes van de toerist. :wink: Knap denkwerk om dit zo in beeld te brengen.

Foto 3 lijkt zo simpel maar is erg mooi en past zo goed in deze serie.

Complimenten hoe je dit in beeld gebracht hebt.

Gr. Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mooie serie. Zo'n supergroothoek is ook voor mij hèt objectief waar ik veelvuldig gebruik van maak vanwege zijn veelzijdigheid.

Foto 1: compo spreekt mij op zich wel aan, alleen zou ik zowel links als rechts tòch nog wat meer (5-6 cm) van de plaat hebben afgesneden.

Foto 2: de compositie vind ik wat minder interessant dan de eerste foto. Hij is nogal recht-toe-recht-aan gefotografeerd, maar misschien kon dat wel niet anders vanwege de omstandigheden ter plaatse.

Foto 3: aardige compositie, nogal minimalistisch. Persoonlijk vind ik hem minder boeiend dan bv de laatste plaat.

Foto 4: deze vind ik de gaafste van de vier: mooi standpunt, mooie compositie. De constructie is interessant vastgelegd.

De bewerking van de foto's doen het goed. Ik vind het zelf meer high key dan dat het mij aan i.r. doet denken omdat ik die karakteristieke donkere luchten mis die je bij echte i.r. fotografie ziet.
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONwederom een erg mooie serie Jasper. Dit zijn niet de standaard kiekjes van de toerist. :wink: Knap denkwerk om dit zo in beeld te brengen.

Foto 3 lijkt zo simpel maar is erg mooi en past zo goed in deze serie.

Complimenten hoe je dit in beeld gebracht hebt.

Gr. Richard
Bedankt voor je ractie. Ik probeer juist tijd te nemen voor een locatie of object, en vooral door terug te komen ga je andere dingen zien en dat wil ik vastleggen. Nu hebben de meeste toeristen niet zo veel tijd als ik dat heb, dus ik kan ook wat langer nadenken over de foto's ;-)
wvangerven schreefCOLONMooie serie. Zo'n supergroothoek is ook voor mij hèt objectief waar ik veelvuldig gebruik van maak vanwege zijn veelzijdigheid.

De bewerking van de foto's doen het goed. Ik vind het zelf meer high key dan dat het mij aan i.r. doet denken omdat ik die karakteristieke donkere luchten mis die je bij echte i.r. fotografie ziet.
Ook bedankt voor je reactie!
Een donkere lucht wilde ik bewust niet omdat dat heel hard over kwam ten opzichte van de voorgrond.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar