Calvijn jarig

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Gisteren en vandaag vierde Calvijn zijn 500ste verjaardag. Ter nagedachtenis heeft een cocolademaker in Dordrecht een stukje chocola ontworpen. Nu wilde ik proberen om dat stukje chocola terug te laten komen in het machtige orgel van de Dordtse Dom. Hoe vinden jullie em?

Ik heb heel snel even nog een andere foto erbij gezet daar deze niet helemaal scherp was. Aan jullie welke versie beter is.

Eerste foto:Afbeelding

Tweede foto:Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op Canon 400d SHOOTER, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Leuk gedaan! Ik vind dit zeker wat hebben zo :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Anoniem 3

Lekker!!!!
Maar.... ik zou een kleiner diafragma gekozen hebben, waardoor het orgel beter herkenbaar zou zijn geweest.
Gabriël
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Ik vind het toch niet zo'n geslaagde compositie met die hand erop en dat chokolaatje precies in het midden.
Maar verder kan ik op dit moment niet aangeven hoe je het anders had kunnen doen omdat ik de situatie ter plaatse niet ken. Misschien dat chokolaatje ergens opleggen of opzetten en dan met dat orgel er achter dat idd ietsjes herkenbaarder mag zijn zoals eerder al opgemerkt.
grt, Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

In de opmerking van CeesD kan ik me ook helemaal vinden. De opzet had wat origineler gekund(wat meer Calvijn achtiger)
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Dit was de eerste foto die ik maakte, ik vind zelf de opzet wel mooier, je herkent beter de Dordtse Dom. Misschien had ik meer vanuit dit standpunt moeten experimenteren.

Afbeelding
Anoniem 3

Was Calvijn ook al zo'n chocolade-liefhebber? dat geloof ik niet.
Ik blijf bij mijn eerste opmerking. Chocola en orgel.
Deze foto is veel te druk.

Gabriël
rogergorissen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Sittard

Mij doet dit niet zoveel:

eerste 2 foto's
- te centraal
- orgel niet herkenbaar
- de hand stoort
- niet echt spannend

laatste foto:
- hand stoort, probeer iets anders te verzinnen om de chocola op te laten steunen
- foto is scheef volgens mij
- de prijs op de chocola hoort niet in deze foto
- orgel is relatief ver weg. Aan het begin van je mail schrijf je dat je de combinatie wil maken met het machtige orgel, dat komt nu niet terug

Ga met de vorige tips en deze opmerkingen aan de slag. Denk na wat je nu eigenlijk wil laten zien en kijk eens of je zelf vindt dat dat op je foto's tot uiting komt.
EOS50D, Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 24-105 L IS USM - Canon 50 1.8 mkII - Canon 18-55 kitlens - Canon 430EX
Gebruikers-avatar
Split-second
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2006 22:06
WoonplaatsCOLON Reeuwijk

Bij de eerste foto's is het orgel idd te dof. En het lijkt net of er daar chocola aan je ringvinger zit.

Bij de laatste foto is het orgel slechts een klein stukje achtergrond. Tevens zit het prijsje nog op de chocola.

Al je nou eens echt onder de indruk wil zijn van dat orgel, moet je er onder gaan staan en de foto naar boven nemen met groothoek.
Of laat Martin Mans er op spelen. :D

Succes!
Canon.. once you pop, you cant stop!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar