Probleem met vlekken in foto's

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
andrevdvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 09:11
WoonplaatsCOLON Bedum (gr.)

Hee mensen..

Ik heb een probleempje met wat foto's van kinderen die ik vandaag heb gemaakt. Als ik de foto's open in bridge en ze transporteer naar Ps dan zitten er "neon kleurige" banen op. Meestal 1/3 van de foto breed en ong. 2.5 baan ofzo. Echt heel vervelend want dit is niet de eerste keer. Ik heb dit wel eens voorgelegd bij mensen maar die zeggen dat het aan mijn geheugen ligt, dat kan eigenlijk niet want toen heb ik een nieuw kaartje gekocht en daar wou het soms ook niet mee lukken. Het op de computer zetten heeft er ook niets mee te maken alhoewel je, als je ze vanaf het kaartje opent en je wacht even in Ps dan worden ze wel weer normaal van kleur.

Hier een voorbeeld!
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141687[/img]

wat kan ik hier aan doen?
[size=75]450D BG-E5 18-55mm IS 55-250mm IS 430EX ll[/size]
iljasas
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2009 10:14

Lijkt inderdaad op corruptie van de bestanden.

Wanneer je de bestanden op je PC zet, gaat dit via een cardreader of direct vanaf de camera.

Misschien wanneer je het ene doet even het andere proberen ?

Heb je dit probleem ook wanneer je de foto's door je camera laat opslaan in JPG ?
Canon EOS 400D * Tamron 28-75mm F 2,8 XR DI * Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI * Speedlite 580EX2 * Speedlite 430ex * NG Tundra Tripod *
Anoniem 3

Heb je al geprobeerd om de foto's op een andere computer te importeren?
Zou ik doen, want als dat lukt kun je in ieder geval twee van de componenten, de camera en het kaartje uitsluiten als de veroorzaker van deze ellende.
Of inlezen via Picasa? Ik weet het, niet de eerste keuze, maar dit programma kan ook met CS2 bestanden overweg.

Ik ben benieuwd.
Gabriël
iljasas
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2009 10:14

Eventueel het bestand via email of andere mogelijkheid naar iemand toesturen en kijken of die hetzelfde ziet.
Canon EOS 400D * Tamron 28-75mm F 2,8 XR DI * Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI * Speedlite 580EX2 * Speedlite 430ex * NG Tundra Tripod *
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Andre.

Ik ken iemand met een 2de handse 5D.
en die heeft het zelfde.
het is bij haar wel af en toe op foto.
Dus ik lees hier ff mee.

GR Dimitri
andrevdvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 09:11
WoonplaatsCOLON Bedum (gr.)

ik had al wel eens geprobeerd via een andere pc of via camera, had geen effect, ik zou het vanavond nog even proberen voor de zekerheid.
[size=75]450D BG-E5 18-55mm IS 55-250mm IS 430EX ll[/size]
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Als het op een andere pc ook is, dan is er iets met je geheugenkaart of camera (of combinatie). Inderdaad corrupte bestanden, daar lijkt het sterk op.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
boebes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 174
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2007 20:53
CONTACTCOLON

deze volg ik even, dit heb ik ook met een geheugenkaart, denk zelf dat het aan het kaartje ligt, al weet ik het niet heel zeker, omdat dit nu ook weer niet altijd het geval is :? open ik het in zoombrowser zie ik het wel op de kleine foto links klik ik erop om te bewerken dan lukt dat soms wel dat de foto goed is en soms niet, vandaar dat ik me af vraag of het wel aan het kaartje ligt of met uitlezen :roll:
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Ik lees in je verhaal 2 dingen!

Geheugen is geen kaartje waar de foto's opstaan?
Met geheugen bedoelt men het werkgeheugen van de PC mee.
Is deze wel voldoende.

Je hebt dus nieuwe kaartje gekocht, dus daar zal het probleem dan waarschijnlijk niet aan liggen.

Importeer eens 1 foto handmatig naar je HD en bewerk deze dan eens. Heb je dan nog het probleem. Gebruik het liefste een kaart lezer.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ik heb het een enkele keer als ik een bulk overpomp van mijn 5DMkII, mijn pc trekt dat gewoon niet meer soms (te oud en aan vervanging toe). Als ik de file dan later nog eens handmatig overhaal, dan is het geen probleem. Volgens mij is het echt een geheugenprobleem van de pc.
gr Sarpa
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Even tussendoor: volgens mij mag en kan het nooit gebeuren dat een pc door snelheids- of geheugengebrek dan maar bestanden half gaat overzetten en geheugenstukken gaat missen. Het systeem zou onmiddellijk crashen.

Het bestandssysteem is zeer degelijk en heeft een foutcorrectiesysteem. Je zult eerst 100 foutmeldingen weg hebben moeten klikken alvorens uit ellende delen van je bestanden corrupt raken.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

mavlo77 schreefCOLONHet bestandssysteem is zeer degelijk en heeft een foutcorrectiesysteem. Je zult eerst 100 foutmeldingen weg hebben moeten klikken alvorens uit ellende delen van je bestanden corrupt raken.
Daar ging ik ook wel van uit eigenlijk. Maar ik kan niet anders dan constateren dat het wel gebeurd. Of de camera moet een hickup hebben en de data niet goed wegzenden. Feit is dat de foto gewoon goed op de kaart staat en als ik m handmatig overhaal, alles ok is.
gr Sarpa
andrevdvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 09:11
WoonplaatsCOLON Bedum (gr.)

Niet Kennen schreefCOLONIk lees in je verhaal 2 dingen!

Geheugen is geen kaartje waar de foto's opstaan?
Met geheugen bedoelt men het werkgeheugen van de PC mee.
Is deze wel voldoende.

Je hebt dus nieuwe kaartje gekocht, dus daar zal het probleem dan waarschijnlijk niet aan liggen.

Importeer eens 1 foto handmatig naar je HD en bewerk deze dan eens. Heb je dan nog het probleem. Gebruik het liefste een kaart lezer.
Geheugen is een breed begrip wat niet meteen het RAM van een pc betekent. Overigens heet dat WERKgeheugen.
[size=75]450D BG-E5 18-55mm IS 55-250mm IS 430EX ll[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

boebes schreefCOLON... open ik het in zoombrowser zie ik het wel op de kleine foto
Een bestand uit de camera bestaat uit meerdere hap-klare brokken:

- brokje met bestandsinfo die wijst naar de volgende brokken
- brokje met kleine JPG (die je in ZB onderaan ziet)
- brokje met shot-info
- brokje met camera-info
- brok met beeldinfo

Met een goed EXIF-viewer is vaak te zien waar het aan schort.
Zelfs met ZB moet van een verminkt bestand wat EXIF-info te zien zijn.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar