Zonsondergang (16+) [mag dicht, slotje aub]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_TOPIC_LOCKED
darkminded
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2006 04:06

' s Avonds lekker samen naar een meertje geweest, om met laaghangende zon wat fotos te maken.
..
weg
..

(Edit: aangezien mijn vriendin niet wil dat ze er voor altijd opstaan , mag deze dicht, binnenkort zonsondergang2 met verbeterde versies, iedereen bedankt voor alle opmerkingen en kritiek!!)
Laatst gewijzigd door 5 op darkminded, in totaal 5 keer gewijzigd.
Sickboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 20:16
WoonplaatsCOLON Volkel
CONTACTCOLON

Mooie foto's!
Misschien is een 16+/18+ tag wel op zijn plaats....
- Unpredictable But Always Rockable! -
http://www.harmlourenssen.nl
http://www.rockportaal.nl
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuke reeks, maar iets meer met het bloesje in het water(natter) had toch mooier geweest.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

ik vind de houding op plaat 3 ongemakkelijk.
verder vind ik het sensuele foto's! maar niet vulgair :-)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
Isra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 12:40
WoonplaatsCOLON Obdam

Mooie foto's

Bij foto 5 vind ik het enigzins jammer van de 'vieze' elleboog.
5Dirk MkZwei + 28-70 F2.8, 70-200 F4.0 IS, 580EXII. 450Dirk + Sigma 17-70 F2.8-4.0, Metz mecablitz 48 AF-1
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Ligt het nou aan mij of zit er een fletse waas over de foto's (alsof de lens beslagen is)? Of is dat juist de bedoeling?
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
darkminded
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2006 04:06

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Mavlo, klopt inderdaad, heb het zo een beetje gladder gemaakt allemaal.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Aan o.a. de boom/lucht lijn te zien op de eerste foto heb je de bewerkingen iets te ver doorgetrokken. Lijkt net of er 2 lagen tov elkaar zijn verschoven.

Mooi model!
darkminded
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2006 04:06

Hoi MaGi, inderdaad, klopt helemaal wat je zegt.
Ik moest op deze monitor heel goed kijken voordat ik zag wat je bedoelde. Achja, ik wou deze bewerking gewoon eens proberen om te zien of de resultaten goed genoeg waren :)
Dankje voor je compliment namens mijn vriendin!
Gebruikers-avatar
Arnoud79
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Westland

Het idee is geweldig, alleen de bewerking vind ik minder geslaagd, heb je gaussiaans vervagen gebruikt???

Grt. Arnoud
Canon EOS 400D; Sigma 18-200mm; Tamron 28-300mm XR DI AF LD; Canon EFS 18-55mm; Canon EF 50mm 1.8II; Canon Speedlight 430EX; flitssetje Linkstar 400W/s; Flitssetje 150W/s; reflectiescherm; studio etc etc
darkminded
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2006 04:06

Hoi Arnoud,
Ik heb een glamour tooltje in PS3 gebruikt, maar misschien niet goed ingesteld. Hier op de monitor valt het niet zo op, maar bij anderen blijkbaar wel.
Hier een versie zonder het filter:

..
Laatst gewijzigd door 1 op darkminded, in totaal 5 keer gewijzigd.
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Op zich geen slechte serie.. maar her en der ontbreekt of is er juist iets te veel wat waardoor het allemaal net niet is.
Versie zonder de door jou bewerkte foto vind ik hem al iets beter. Je moet even experimenteren met de opacity van je lagen.
"Logica brengt ons van A naar B, verbeelding brengt ons overal!" Albert Einstein
darkminded
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2006 04:06

Metin, kun je iets specifieker zijn?
Je commentaar over dat er soms iets ontbreekt, en andere keren net iets te veel is, vind ik wel interessant.
Kun je een voorbeeld geven van wat je precies bedoelt?
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Leuke serie, over de huidbewerking is al voldoende geschreven. Ik geloof niet dat je vriendin (dat was het toch?) het echt nodig heeft. Loop anders eens wat tutorials af die je bij bosjes op het internet kunt vinden.
Hou je tafereel goed in de gaten als je je compositie bepaalt. Bove de bomen zie je nu een laag lucht. Scroll nu voor de gein eens zover omhoog dat je die rand lucht niet meer ziet. Dat geeft veel meer rust, nietwaar?
In foto 5 komt alles het meest bij elkaar volgens mij, mooie pose hier. Lekker eenvoudig en sensueel.
En ik weet hoe verdraaid lastig het is maar probeer je model ook eens haar expressie wat losser te laten zijn. Ze kijkt nog wat gespannen. Vooral de lippen zijn strak gesloten.
Maar volgens mij heb jij de smaak goed te pakken :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
darkminded
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2006 04:06

Hoi MartinPhili, wat betreft de huidbewerking was gewoon leuk om een keer te proberen, en mijn vriendin vond het mooi en ik ook, maar smaken verschillen natuurlijk.
Ik ben het zeker met je eens dat ze het niet nodig heeft. Volgende keer laat ik die PS3 action lekker links liggen.

Met je tip over de compositie heb je zeker een punt, en het kijkt inderdaad rustiger. Het was mij niet zo opgevallen.
Ik had eerste instantie van foto 2 een versie die wat meer closup was dan deze, (zonder de lucht) maar ik vond hierop haar blik beter.

Het was een serie van 300 fotos waar zoveel tussen zat wat ik goed genoeg vond, dat het voor mij lastig was een keuze te maken.
Wat betreft de expressie, ik heb de hele serie doorgelopen en inderdaad , de strakke mond komt vrij vaak terug, hier ga ik beter opletten.

Bedankt voor je tips, hier kan ik zeker wat mee ,nu nog eens wat anderen voor de camera krijgen :)
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Sorry je hebt gelijk.

1. Ten eerste, overal heb je teveel blur in zitten.
2. De helderheid die bij elke foto (behalve foto nummer 2) iets meer opgeschroefd mag worden.
3. Modder op haar arm.
4. Haar houding bij foto 3 vind ik minder.
5. Bij foto 5 stoort het me een klein beetje dat de onderkant van haar ribbenkast meer uitsteekt dan haar borsten, het is misschien wel gewoon natuurlijk, maar "mooi" voor een foto vind ik het nu niet. Misschien veranderd mijn beeld in de toekomst wel. :)

Mooi vriendin en je hebt ook een mooi locatie gevonden, dus gewoon vaker foto's maken. Begin is er, het zijn dus die kleine dingentjes.
"Logica brengt ons van A naar B, verbeelding brengt ons overal!" Albert Einstein
darkminded
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2006 04:06

Hey Metin!
Ha, hier kan ik tenminste wat mee.
1 wb de blur, heb je gelijk in. Ga ik niet meer doen.
2 Okee, kan makkelijk opgelost worden, even nog mijn monitorinstellingen controleren, staan blijkbaar vrij licht.
3 Inderdaad, gevalletje niet gezien op dat moment en volgende keer beter.
4 Dat kan, ik poste hem zoiezo om de reacties daarop te peilen.
Soms denk je goed te zitten, maar is het misschien niet zo.
5 Is inderdaad natuur:) maar ik kan er inderdaad inkomen, het zal ook wel zijn vanwegen adem inhouden denk ik.

Achja, het was mijn 4e amateurshoot, er valt genoeg te leren en
het is erg fijn om kritiek te horen, dan kan ik daar wat mee.
Bedankt voor je reactie!
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

darkminded schreefCOLON ...
weg
..

(Edit: aangezien mijn vriendin niet wil dat ze er voor altijd opstaan , mag deze dicht, binnenkort zonsondergang2 met verbeterde versies, iedereen bedankt voor alle opmerkingen en kritiek!!)
Dit is absoluut niet de bedoeling op ons forum. Een flink aantal leden heeft de moeite genomen om te reageren op je foto's en anderen hebben mogelijk ook iets gehad aan die commentaren. Door de foto's weg te halen is het hele topic nutteloos geworden.

Ik kan me voorstellen dat een model niet graag wil dat foto's op internet staan en kan me ook voorstellen dat ze dit pas beseft als het al daadwerkelijk online staat, maar deze overweging zou natuurlijk al vooraf gemaakt moeten zijn. Ik raad dus aan om bij de 'zonsondergang2' vooraf na te denken en pas te plaatsen als duidelijk is dat de foto's mogen blijven staan.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar