uploadprobleem album in Windows XP

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Rene Br.

Dames Heren,

Ik heb een probleem als ik fotos wil uploaden in het album hier, en elders.

Wat is het probleem?
de fotos hebben de juiste maat enz ...enz...
het uploaden geeft hier een time out, dus lukt het niet.......

wat wel lukt, is, als ik het via een omweg doe, nl:

eerst bewerking met Helicon noisefilter, en dan vliegt de foto erdoor.
WAT KAN HIER AAN DE HAND ZIJN ??
HEB IK DE JPG INSTELLING OID wel OK ?

NOOT: ook het uploaden naar andere sites, lukt veel beter als ik ze eerst door de noisefilter gooi.
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

lijkt me erg raar dat je wel kunt uploaden nadat je een noise filter hebt toegepast....

als dat echt zo is dan kan dat liggen aan een software firewall en of virus scanner.

zet die eens uit voor de gein bij de volgende poging.
Rene Br.

OK ga ik de volgende keer proberen, hoop dat het werkt.
BEDANKT !
Rene Br.

Hades
Ik heb het geprobeerd, door alles uit te zetten, maar lukt dus NIET, vervolgens weer door de noise, opslaan als, en vervolgens het nieuwe opgeslagen "geval" uploaden....GEEN PROBLEEM.
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Rene Br. schreefCOLONHades
Ik heb het geprobeerd, door alles uit te zetten, maar lukt dus NIET, vervolgens weer door de noise, opslaan als, en vervolgens het nieuwe opgeslagen "geval" uploaden....GEEN PROBLEEM.
Misschien ligt het aan de extentie (.jpg). Ik heb gemerkt dat het op verschillende manieren kan. .JPG of .jpg, en soms staat er niks onder. (ik upload trouwens WS-FTP). Als je de extentie veranderd door bijvoorbeeld de .jpg te veranderen in .JPG (hoofdletters dus) zou het misschien kunnen werken, of anders om. Ik heb gemerkt dat ik sommige plaatjes na het uploaden niet als .jpg op mijn site had. Maar dat WS-FTP hem als een binair bestand herkende. Veranderde ik de extensie in .jpg dan zag hij hem weer als plaatje.
Vriend van me had dit ook en even veranderen en klaar.

Dus heel goed mogelijk dat je noise filter de extensie veranderd maar wel jpg houd.

Snap je dit wazige verhaal nog?

Succes er mee.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Yep, ik denk dat daar een kern van waarheid zit. Er zijn enkele jpg soorten en schrijfwijze.

Zo wil mijn W2K plaatjes (van het net) in JPEG wel opslaan, maar ik zie ze dan niet in mijn bakje. Breezebrowser ziet ze wel. Als ik de extensie tijdens het opslaan verander in jpg en dus de e delete, dan ziet windows ze wel :)

Er zijn meedere schrijfwijze. JPG, jpg, JPEG, jpeg, jif, JIF

Het kan zijn dat je noisefilter de extensie aanpast en daardoor wel wil en je direct gesavede bestand niet.

Misschien dat daar de oplossing ligt?

Lekker he, al die compatebelletyachtige onzin.

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Rene Br.

Thanks,
Ik ga het wederom eens proberen op jullie wijze....antw. volgt.
Rene Br.

Van alles geprobeerd, zoals naam veranderen, HOOFDLETTERS, JPEG, .jpg, ......................
De enige "vriend" op dit moment is dus de noisefilter !! :cry:

Het lukt dus wel, maar...........wel omslachtig.
Wie weet de oplossing ?

Moet ik een instelling veranderen of zo, in mijn PC ?
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Weet je zeker dat je foto op het net staat? Of upload je vanaf je eigen computer? Heb net een foto geplaatst die op mijn site staat, geen probleem.

Maar waar vandaan en hoe wil je die uploaden? Time out betekend volgens mij dat ie probeert iets te uppen, maar er is iets fout (url, format) en dan lukt het niet en zegt de server na x minuten: bekijk het maar, timeout, ik verbreek de verbinding.

Pff
Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Rene Br.

Kro.....
Ook het uploaden naar mijn fotosite, gaat uitstekend via de noise, zonder hem hier "doorheengehaald" te hebben KLOTEN !!
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Oke, dan slaat "het programma" het blijkbaar op in een niet begrepen format. Waar werk je mee?
Stuur eens een niet aangepaste jpg direct, dus zonder noisewarebehandeling, naar mijn mail. Zal eens kijken wat ie bij mij doet en zegt :)

Klinkt alsof je programma waar je je jpg's mee produceert, iets niet lekker doet.

Want als je via een noisewarebeurt wel kan uploaden is het dus niet je ftp progje of de soort verbinding die je legt naar de uploadserver, maar de inhoud van je jpg, blijkbaar. Toch? Deduceer maar weer :)

En toch zal het lukkeren, zei Gregorius
Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Rene Br.

Kro,

Ik heb je een @mail gestuurd, en mogelijk de oplossing erbij...
Ik zie je retourmail tegemoet.
Rene Br.

Oplossing voor de anderen:

Als het via het noisefilter loopt , dan worden het aantal KBs drastisch verlaagd !!!!
Vandaar dat het met het origineel NIET lukte.
Alleen nu 1 vraag:
Hoe verlaag ik mijn KBs, zonder het eerst door de noise te "gooien"?
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Rene Br. schreefCOLONOplossing voor de anderen:

Als het via het noisefilter loopt , dan worden het aantal KBs drastisch verlaagd !!!!
Vandaar dat het met het origineel NIET lukte.
Alleen nu 1 vraag:
Hoe verlaag ik mijn KBs, zonder het eerst door de noise te "gooien"?
dat kan op meerdere manieren, met bijvoorbeeld ACD-see.
Of je verkleint de afbeelding naar een ander formaat.
Of je laat het JPG bestand meer gecomprimeerd worden door het opteslaan op b.v. 75% kwaliteit. Hierdoor verlies je wel kwaliteit maar ook gelijk die KB's.
Je moet het zo zien, als je een orgineel hebt en je doet het zo dat het minder word, kwaliteit, groote, dan word het aantal KB's ook minder.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

PSP = exporteren - jpg - compressie slider tot je verhouding kb's en kwaliteit oke is voor jou, blijft ie te groot op te uploaden dan moet je de plaat iets kleiner maken. Dat scheelt heel snel, dramaties veel.

PS weet ik niet percies, maar je moet aangeven hoe je jpg kwaliteit is (hoog is groot- laag is klein)

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Rene Br.

Hoe kan ik comprimeren in Photoshop naar 75 %..............

Ik weet dus niet meer hoe ik dit moet veranderen...stom he :cry:

Ik open de foto, bewerk er wat aan, verkleinen naar bv 1200x800, en dan................??????????
eerder kreeg ik dan een 2e schermpje ernaast, waarin ik kon kiezen...
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Welke versie PS?

Ik heb CS en ik heb PS 5.0 LE

:)

Legaal

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Rene Br.

IT WORKS...THANKS TO ALL :D :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar