Schaduw wegwerken

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik had het geluk afgelopen vrijdag de Dalai Lama te mogen fotograferen tijdens De Nacht van Tibet in de Melkweg in Amsterdam. Onderstaande foto is wat mij betreft perfect uit de verf gekomen! ...Op die ene schaduw na :cry: op z'n habijt boven z'n rechterarm. Da's de schaduw van een microfoon.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=138990[/img]

Ik weet niet of en hoe ik die schaduw weg zou moeten werken. Heb zitten pielen in photoshop elements maar het is en blijft knudde. Wie kan/wil mij hiermee verder helpen? Ik heb Photoshop Elements tot mijn beschikking en Lightroom.

Mocht jij het kunnen? En Mocht jij het willen uitleggen? Ik ben een en al oor. Mocht het niet uit te leggen zijn; Eventueel kan ik altijd het origineel doormailen zodat jij de daad bij het woord kan voegen.

Ik zou er echt enorm mee geholpen zijn. Wat mij betreft is dit echt een plaat om in grootformaat af te laten drukken.

Uhh, nee grapjassen het AM logo moet blijven staan natuurlijk :P
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Anoniem 4

Had nog geen slaap, even snel geprobeerd. Kwestie van behoorlijk uitzoomen en dan heel zorgvuldig met het kloonstempel aan de slag.
Op deze wijze heb ik het nu even snel gedaan, maar als je netjes tewerk gaat, moet het mooier worden op het origineel.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=139013[/img]
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hoi Illuminatos,

Bedankt voor 'n mooi voorbeeld van hoe het zou moeten. Ik heb zelf weer zitten oefenen vanmiddag maar zonder het gewenste resultaat.

Inmiddels is Citizenjay81 bezig met het origineel dus wellicht dat mijn accute vraag straks al opgelost is. Ik denk niet dat het nodig is ook jou aan het werk te zetten met het origineel?! Of het moet natuurlijk zijn dat je het heel leuk vind om te doen. In dat geval mail je me jouw mailadres maar door, dan mag je het proberen.

Frustrerend dat het me zelf niet lukt maar aan de andere kant is dit weer de zoveelste aanleiding om me toch eens wat meer in photoshop te verdiepen. De oefening van afgelopen middag heeft dan wel niet het gewenste result opgeleverd maar het heeft me wel weer wat andere wijsheid gebracht. Nog zoveel te leren..... Héérlijk zo'n hobby! :)

Hoe dan ook, als de schaduw straks weg is, dan gaan de credits naar jullie beiden!!! :)
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Het is jammer dat je geen Photoshop hebt, want anders kon je met een (gratis) filterpakket van OnOne aan de gang. Daar zit namelijk een soort invulflits-filter in, dat je ook met een brush kunt toepassen. Mocht het hier niemand dus lukken wil ik daar wel even een poging mee wagen ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Anoniem 4

Ik heb alle vertrouwen in Citizenjay81 en we moeten er zeker geen wedstrijdje van maken. Voor mij was het even een ontspanning voor het slapen gaan. Heeft me niet veel tijd gekost.
Secure bewerking van het origineel vraagt wel wat meer. Ik hoop voor je dat het resultaat dat is wat je ervan verwacht.
Overigens als er toch nog iets van de reparatie te zien blijft, zou je kunnen overwegen het logo daar over heen te leggen. Nu doet het mijns inziens afbreuk aan het gezicht van de Dalai Lama.
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Je hebt gelijk vwb dat logo. Ik kan je dan ook vertellen dat het origineel logo-loos is :)
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Nu hebben we het resultaat in een ander draadje gezien en ben ik wel benieuwd hoe Citizenjay hem dat nu geflikt heeft

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik weet hoe, maar denk dat citizenjay het zelf beter uit kan leggen. (...En ik wil de geheimen van de kok natuurlijk niet verraden :)
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar