Jazz in Duketown 2009

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ergens tussen de Eosdag en mijn woonstede ligt Den Bosch. En daar is ieder jaar een vierdaags openlucht-jazzfestival. Ook ieder jaar weer erg leuke (vaak aankomende, soms al gearriveerde) artiesten. Hier een kleine impressie van het podium op de Parade. Zoals altijd ben ik erg benieuwd naar jullie reacties, op- of aanmerkingen.

Marc

Margriet Sjoerdsma
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Leona
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding


Wouter Hamel
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding


Marike Jager

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Nette serie weer Marc, zoals we van je gewend zijn. Nummer 5 vind ik echt gaaf zo, met die lichtbundels die je mooi gepakt hebt. Nummer 7 vind ik de minste, vanwege de redelijk centrale compositie. De rest is netjes en heb ik niet echt iets op aan te merken. Verder vind ik de keuze voor kleurenfoto's goed hier, het hoeft dus zeker niet altijd in zwart/wit.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hoi Marc

ook ik was in een sfeervol Den Bosch (zonder toestel....). Erg mooie foto's en nummer 5 is voor mij de topper in de reeks.

groeten
Peter
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank beiden
@Geert, ik snap je opmerking t.a.v. #7. Het is zo'n karakteristieke houding, dat ik besloten heb hem op te nemen in de serie.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Lekkere serie hoor.
Veel swing en ritme en gevoel in de foto. Ik weet niet hoe ik het zeggen moet maar de foto's maken muziek zeg maar.

De enige waar ik dat mis is nr 10.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Eonex, Ook jij dank je voor de reactie. Ik vind het een leuke omdat ik er eigenlijk nog nooit zo naar gekeken heb. Je hebt wel helemaal gelijk. ook de plaatjes moeten a.h.w. swingen.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ziet er goed uit maar ik heb soms het idee dat je sommige foto's hier neer hebt gezet omdat het bekende zijn?

5 is WOW.

3 ziet ze er niet echt flateus uit met dat tongetje.
4 een goeie actiefoto maar dat licht onder lijd af.
7, 8 en 10 begrijp ik niet zo waarom je deze laat zien want er gebeurd voor mij eigenlijk niets.

11 leuk zo dat doorkijkje.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONik heb soms het idee dat je sommige foto's hier neer hebt gezet omdat het bekende zijn?
Geen idee of jij dat idee soms hebt, of altijd, of vaak niet :shock: :wink: :wink: :wink:

Zonder gekheid, ik denk dat je tot op zekere hoogte gelijk hebt. Tuurlijk ben ik daar naartoe gegaan omdat het bekenden zijn en tuurlijk heb ik geprobeerd ze zo mooi mogelijk te fotograferen. Verder heb ik in ale gevallen getracht de hele band erop te zetten, zei verdienen m.i. minstens zoveel aandacht. Helaas ontbreekt hier de ruimte ellenlange series neer te zetten, dus ook de grappige details op het podium hebben het moeten ontgelden (althans voor wat ik hier laat zien op m'n site mag het wel). Ik heb mezelf de regel 3 platen per optreden opgelegd.
Daar het andere koek is dan normaal, geen springende, over de grond kruipende rockers die door het lint gaan, heb ik gepoogd een gevoel over te brengen:
-Mevrouw Sjoerdsma was niet van het spektakel wel van de mooie liedjes en vooral het plezier daarin. Het tongetje op #3 vind ik dat juist versterken!
-Leona was juist wel van het spektakel voor mijn gevoel geven deze 3 platen het optreden het best weer
- Meneer Hamel was dan weer totaal andere koek, die ging voor al voor het goevoel, heel langzame bewegingen. Vandaar ook #7, daarbij krijg iik dat gevoel weer terug. #8 geeft voor mij de ingetogenheid weer.
- Marike Jager is gewoon een (te) gek mens op het podium, continu wisselende mimiek en houdingen erg leuk om te zien. Plezier, ingetogenheid en uitbundigheid heb ik hier gekozen.

Eigenlijk jammer dat ik dit moet schrijven want het betekent tout court dat m'n missie mislukt is. Het is me niet gelukt mijn belevenissen vast te leggen. In elk geval niet over te brengen. Balen :( :( :(
Iemand ideeën hoe je dat beter zou kunnen doen? (We zijn hier om te leren niet waar ;)).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik vind jou missie zeker niet mislukt en jou belevenissen heb je zeker wel goed neer gezet.

Het is alleen moeilijk om je eigen belevenissen en sfeer ook zo over te brengen.
7 zal vast een mooi moment zijn geweest met hele langzame bewegingen en mooie muziek maar dat zie ik als kijker er niet van af.

Maakt niet uit, als jij dit een mooi moment vond wie ben ik dan om dat niet te vinden :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLON wie ben ik dan om dat niet te vinden :)
Een kijker voor wie ik de platen ook maak toch :). Het is leuk als ik tevree ben of de band, maar nog leuker als het wat kritischer publiek dat ook is. Juist daar leer je m.i. van.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Jazz fotograferen is een heel andere sport als rock. Bij rock zit de expressie al snel in beweging en bij jazz moet je de emotie vaak uit het gezicht halen, of je moet echt een jazz/funk band hebben :P (vind dat trouwens bij 13 in een dozijn pop artiestjes helemaal lastig...)

Ik heb bijvoorbeeld Marike Jager gefotografeerd en kreeg maar 3 nummers. Als er in de eerste 3 nummers dan nauwelijks gelaatsuitdrukkingen zitten en ze gewoon staat te spelen is het als fotograaf lastig om geen "standaard" concert foto's te maken.

Dat even terzijde, ik vind dat je hier een mooie serie hebt neergezet. Het tongetje bij Sjoerdsma vind ik niet storend, maar laat emotie zien. Foto 1 is goed, maar ik denk als je de compositie spannender maakt, deze foto sprekender wordt. Foto 2 is lekker, alleen had ik iets meer hand (linksonder) mee gepakt en dan proberen de sluitertijd op het randje te houden dat deze hand bewogen is en de rest mooi scherp. Foto 3 t/m 6 zijn leuke momenten. De foto's van Wouter Hamel zijn technisch wel ok, maar spreken niet echt voor me. Bij Marike Jager vind ik bij foto 11 de voorgrond te veel afleiden.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

nou snap ik waarom je steeds zo kritisch tegen mij bent :P
Schitterende foto's, mooi helder, lekker scherp. Vooral 5 vind ik erg mooi gevonden.

(en gelijk mijn eerste post in andermans fototopic :lol: )
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

tatiiana schreefCOLONnou snap ik waarom je steeds zo kritisch tegen mij bent :P
(en gelijk mijn eerste post in andermans fototopic :lol: )
Van posten in andermans topics leer je pas echt joh. Dus blijven doen!
En ik ben alleen maar kritisch om je te helpen, als je dat niet wilt gewoon aangeven!

Maar dank je voor je reactie hoor!

@Spike
Ook weer bedankt voor je opmerkingen in kan me er goed in vinden

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar