Meeuwen...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Laat ik dan ook maar eens een eerste testcase aanmaken. :)
Afgelopen weekend naar Zeeland geweest, en tja... dan kom je nogal wat meeuwen tegen... Dus ik heb wat pogingen gedaan om ze vast te leggen, wat me eerlijk gezegd nog best tegen viel. :? Met name de snelheid van die beesten was toch groter dan verwacht (wat misschien nog vergroot werd omdat ze stukjes brood bij eenden weg probeerden te pikken...)

In het begin begonnen op Av stand op f/5.6, maar gezien de onscherpte in veel foto's later naar Tv stand gegaan op 1/800s. De allerlaatste was weer op het strand, toen weer in Av stand.
Alle foto's zijn geschoten met m'n 55-250 lens op of rond 250mm.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding

Zelf ben ik matig tevreden met het resultaat. Ik vindt er nog teveel onscherpte inzitten, met name bij de eerste foto's. Ik plaats ze hier nu toch maar eens, omdat ik ook jullie kritieken weleens wil horen.

Foto 3 was oorspronkelijk ook in landscape, maar de meeuw zat dus volledig linksonderin, dus heb ik die gecropt. De andere foto's zijn ook bijna allemaal wel een beetje gecropt, maar in iets mindere mate.
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

nummer 5 staat er toch mooi op!

Hoe heb je je focus staan? Op AI SERVO neem ik aan? En welk focuspunt gebruik je?

Ikzelf heb ook op een blauwe maandag een 55-250 gehad, en had ook een hoop onscherpe platen in mijn series zitten, Ik heb er toen voor gekozen om alleen het middelste focuspunt te gebruiken, en tijdens het fotograferen niet letten op compositie, maar gewoon dat focuspunt op dat beest houden en schieten maar.

Compositie kan je achter nog wel op de PC regelen dmv croppen.

Hoe stond je IS? Ik had scherpere platen van vliegende meeuwen met IS uit ipv. aan.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Focus stond inderdaad op AI Servo, en vastgezet op m'n middelste focuspunt (staat hij eigenlijk standaard op, omdat ik zelf wil weten waar m'n focus ligt).
Heb idd wel gemerkt dat compositiebepaling niet echt werkt nee, je kan niet ff focussen en daarna met halfingedrukte knop het beeld veranderen. :D De latere foto's zijn daarom ook iets meer uitgezoomd en later gecropped, want foto 3 was hij zowat m'n beeld al uit!

IS had ik gewoon aanstaan, is ook nog wel iets om te proberen inderdaad, thanks!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar