Concertfoto te rood, nabewerking?

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Afbeelding
Ik heb geen rawbestand hiervan volgens mij, raw foto's worden te grauw, en ik kan er niet mee overweg.
Ik klungel meestal een beetje in PSP (adobe ps heb ik niet) met de kleur balans of slimme fotocorrectie. Meer snap ik er nog niet van ;)
Hoe krijg ik in een dergelijke foto de persoon natuurlijker van kleur zonder dat de achtergrond te grauw wordt?
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dit is een lastige, en krijg het zo ook niet voor elkaar in kleur. Hij leent zich echter uitstekend om in zwart/wit om te zetten, probeer maar.

Het probleem zit hem namelijk erin dat je meerdere kleuren licht hebt, en je kunt een witbalans maar op 1 punt afstellen. Of je moet je onderwerp vrijmaken en het apart bewerken, maar dat is net wat meer werk.
Gebruikers-avatar
oemba
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 195
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 16:51
WoonplaatsCOLON culemborg
CONTACTCOLON

volgens mij vraag je van je zelf iets wat niet kan, een foto maken van een rode vlak en vervolgens verwachte dat het blauw is. ik wil hier mee zeggen het moment dat je vast legt is zo zoals het is. hij staat in een rode spotlicht dus de huid in een natuurlijke kleur terug krijgen is en word moeilijk je moet dat zo danig gaan shoppen aan de foto dat het eigenlijk geen foto meer is. ik zou het moment afwachten dat het in een mooiere licht omgeving is. ik weet niet of je hier echt iets mee kan maar wat ik uit jouw verhaal opmaak is wat ik je kon vertellen
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dichterbij dan dit kan ik niet komen:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=136962[/img]

De foto is eigenlijk ook nog eens te donker.

Ik heb hem eerst wat lichter gemaakt. Vervolgens heb ik een globale selectie van de foto zonder al teveel zwarte stukken (bovenin en kader) gemaakt.
Die selectie heb ik gekopieerd naar een nieuwe layer en dat een average blur gegeven. Met curves heb ik die donkerpaarse massa als grijspunt ingegeven.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
oemba
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 195
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 16:51
WoonplaatsCOLON culemborg
CONTACTCOLON

je komt aardig in de buurt De Jong :)
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ook even vlug naar gekeken, met 3 aanpassingslagen kom je al een heel eind (Hue/Saturation, Color Balance en Curves).

Boris is misschien nog een tikkeltje te geel maar zit niet thuis achter mijn monitor.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=136964[/img]
rickMeijer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2008 20:07
WoonplaatsCOLON Groningen

dit heb ik er van gebakken. met het rawbestand zou er nog wel meer uit te halen zijn.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=136983[/img]
400D + 50mm F1.8 | 70-200 F4[b]L[/b] | tamron 17-50 F2.8 + 420EX
chuya
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2006 09:09
WoonplaatsCOLON Vaals

Met SkinTune en daarna White Neutralizer ..


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=137470[/img]
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Die Boris kent nogal wat verschillende verschijnings vormen zo ;)
Ja het is een beetje knutselen, maar je ziet dat er toch veel verschillende resultaten kunnen zijn.

Ik vind overigens die van Jeroen wel de mooiste. Dat beetje rode is niet erg lijkt me. Immers er zijn zo te zien nogal wat rode lampen.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
chuya
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2006 09:09
WoonplaatsCOLON Vaals

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar