Wie legt uit hoe een "gladde huid" te maken icm ps

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

beste mensen ik zie vaak mooie foto's van modellen waarbij de huid netjes is glad gemaakt maar niet te. ik weet dat visagie meer dan de helft doet maar ik wil graag horen hoe jullie dat doen.

het moet niet te overdreven zijn en de structuur moet wel een beetje zichtbaar blijven.

misschien toe te lichten met een foto.

alvast bedankt
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat je beseft dat een goede visagie al veel doet is al mooi.
Daarnaast is je belichting ook erg belangrijk. Hard licht zorgt dat alle oneffenheden extra aandacht krijgen. Gebruik je zacht licht (met een mooie grote softbox of zo) dan wordt dat al veel minder.

En als je dan een goed origineel hebt, dan hoef je in Photoshop niet zoveel meer te doen. Sterker nog, als je het echt goed gedaan hebt, hoef je in PS niets meer aan de huid te doen.

Maar als je er toch mee aan de slag zou willen gaan, dan zijn er op internet tal van tutorials te vinden.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
HarryB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 22:06

Misschien dat je hier iets aan hebt.

http://members.lycos.nl/miravinc/glamourlook.htm
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

De vraag was: hoe doen jullie dat? en mijn antwoord zou zijn 'zo weinig mogelijk' :wink:
Maar als het dan moet gebeuren begin ik met heel pietje precies zoveel mogelijk oneffenheidjes weg te werken met de hand. Dat betekent heel veel werken met het retoucheerpenseel en het kloonstempel. Al dit werk doe ik in een kopie laag, als ik iets fout doe hoef ik daardoor niet helemaal opnieuw te beginnen. Tijdens het retoucheren heel vaak vergelijken met het origineel, je gaat immers snel te ver.
Is de geretoucheerde laag eenmaal gereed kun je de huid verder verzachten door een nieuwe kopie laag te maken en die gaussiaans te vervagen. Daarna met een laagmasker alles terugschilderen wat niet verzacht moet worden. De mate van verzachting kun je veranderen met de dekking (opacity) van je kopie laag.
Tegenwoordig gebruik ik vaak het filter Portraiture van Imagenomic. Het is een plug in, je moet er voor betalen maar het is wel de moeite waard. Veel werk wordt je uit handen genomen door de automatisering van dit filter. Er zijn veel mogelijkheden om de verzachting naar wens in te stellen.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

bedankt wat veel terug komt in jullie antwoorden is de gaussianblur daar ga ik me ff in verdiepen en de tip over belichting kan ik ook wel wat mee.

bedankt
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Navigator

dejong1racing schreefCOLON Sterker nog, als je het echt goed gedaan hebt, hoef je in PS niets meer aan de huid te doen.
Sorry, maar dit is onzin. Er is werkelijk GEEN ENKELE foto die zonder retouche in toonaangevende bladen komt (Elle, Playboy etc. etc.). Veelal worden ook tools gebruikt om modellen meer "lijn" te geven etc.

Wel is er een trend waarbij RAW (in dit geval ruw = onbewerkt) wordt geschoten en waarbij de serie met harde contrasten of korrel in b&w wordt geplaatst, maar dit zijn vaak fashionplaten.

Wil je sjoppen, zoek dan op de PS Tutorials.

Succes! Peter
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

helemaal eens met navigator. Als je glamourlook foto's wilt maken kom je niet onder huidbewerking uit. Waak er alleen voor dat je niet doorschiet. Dit zie je maar al te vaak. Je moet nog wel wat huidstructuur zien. Zoals Martin al zei doe je heel veel met het retoucheerpenseel. De finishing touch doe ik daarna altijd met Portraiture. Een super plugin waar je tot in de fijnste details kunt bewerken. Ook gebruik ik nog weleens het pipetje om de juiste huidskleur te bepalen en vervolgens met het zachte penseel op 2 á 3 % over bepaalde delen van gezicht te strijken.
Gebruikers-avatar
Iceman78
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2008 14:01
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

En altijd in lagen werken.
Je bovenste (bewerkte) huid laag, kan je dan op een doorzichtigheid van 60% ongeveer zetten, zodat je nog een klein beetje textuur uit je basislaag oppikt.
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLONhelemaal eens met navigator. Als je glamourlook foto's wilt maken kom je niet onder huidbewerking uit. Waak er alleen voor dat je niet doorschiet. Dit zie je maar al te vaak. Je moet nog wel wat huidstructuur zien. Zoals Martin al zei doe je heel veel met het retoucheerpenseel. De finishing touch doe ik daarna altijd met Portraiture. Een super plugin waar je tot in de fijnste details kunt bewerken. Ook gebruik ik nog weleens het pipetje om de juiste huidskleur te bepalen en vervolgens met het zachte penseel op 2 á 3 % over bepaalde delen van gezicht te strijken.
Sorry hoor, maar kijk eens goed naar de foto's die Frank Doorhof hier plaatst, hij zegt bijna nooit de huid te bewerken en die huiden zien er toch behoorlijk glad uit.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

kodak airbrush werk erg goed voor mij...
top product
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Sorry hoor, maar kijk eens goed naar de foto's die Frank Doorhof hier plaatst, hij zegt bijna nooit de huid te bewerken en die huiden zien er toch behoorlijk glad uit.
Hij zegt bijna nooit de huid te bewerken :wink:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLON
Sorry hoor, maar kijk eens goed naar de foto's die Frank Doorhof hier plaatst, hij zegt bijna nooit de huid te bewerken en die huiden zien er toch behoorlijk glad uit.
Hij zegt bijna nooit de huid te bewerken :wink:
tja, als we iemand niet zomaar op zijn woord mogen geloven weet ik het ook niet meer hoor :roll:

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik heb gewerkt met een model dat ook voor hem geposeerd heeft en die foto's die hij van haar gemaakt heeft KAN hij niet zonder PS gedaan hebben.
Ze vertelde het me zelf trouwens. Hij had het gedaan.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar