HELP! Helmen fotograferen in tent

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

oh oh oh, waar ben ik aan begonnen!!

manlief werkt voor een importeur van helmen, zij hadden een verzoekje of ik eens wilde pogen om helmen op de foto te zetten, enthousiast als ik ben riep ik 'natuurlijk!!' maar toen manlief met een spierwitte glanzende helm thuis kwam piepte ik wel anders :?

aangezien er op de helmen ook nog een een heerlijk spiegelend (en heel groot) vizier zit, stond het huilen mij al snel nader dan het lachen maar.....zijn baas is de beroerdste niet dus hij schonk mij een lichttent!

nu hoor ik jullie juichen, maar nee hoor, helaas......nog steeds een drama!

zij willen de helm vanaf een bepaald standpunt (let niet op de fles wasmiddel, deze wordt vervangen door een standaardje) en de achtergrond is makkelijk te shoppen, geen punt! maar dat vizier brrrrr

iemand nog oplossingen of ideeen?
liefst dus een idee waarbij ik niet zoveel hoef te shoppen in het vizier :wink:

en ik heb 3 lampen, wat is nu de beste stand voor de lampen?
had er nu 1 van achter en 2 opzij maar wellicht een andere opstelling iets beter?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=132855[/img]

iemand? help?

:roll:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik roep even wat geks: Is het een idee om aan de voorkant een zwart laken te hangen waar je een gat inmaakt waar net het objectief doorheen past?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Leuke opdracht.
Kom je zaterdag bij me in de studio fotograferen?
Lijkt me leuk
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLONIk roep even wat geks: Is het een idee om aan de voorkant een zwart laken te hangen waar je een gat inmaakt waar net het objectief doorheen past?
zal zwart niet NOG meer afsteken? gezien de aftekening bij de opening van de tent vooraan?
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Pola?

Ding beweegt toch niet, geeft wellicht ook nog de optie de lampen wat minder licht te zetten?
Laatst gewijzigd door 1 op VFRood, in totaal 8 keer gewijzigd.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONLeuke opdracht.
Kom je zaterdag bij me in de studio fotograferen?
Lijkt me leuk
vrijdagavond komt ie nog 10 helmen brengen om te oefenen, kun jij niet in mijn studio komen helpen?
:P
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zoals ik al zei: ik roep iets geks :? Maar zwart reflecteert in ieder geval zeker niet. Met de opstelling van de lampen moet je het dan zo voor elkaar zien te krijgen dat je een zachte overgang krijgt. Ik ben verder geen studio-expert, dus wellicht heeft iemand hier betere ideeën.
abe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2008 10:20

wellicht is dit iets?
http://www.prophotolife.com/2008/06/16/ ... flections/

heb zelf nog niet gekeken maar deze site staat wel onder mijn favorieten!
Succes in ieder geval
Canon 40D
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONPola?

Ding beweegt toch niet, geeft wellicht ook nog de optie de lampen wat minder licht te zetten?
da's ook nog een idee idd!
kan ik ook nog ns ff uitzoeken
misschien ff 1 lenen voordat ik er 1 aanschaf en het werkt niet :wink:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

thanx!! in ieder geval weer even ideen genoeg om uit te proberen, ben weer even enthousiast!!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

geert h schreefCOLON Maar zwart reflecteert in ieder geval zeker niet.
Op zich heb je gelijk, maar alle valhelms zijn gelakt.... en wat zijn de eigenschappen van lak? JUIST.
Ik heb een zwarte helm en die reflecteert, als hij niet onder de mugjes of stof zit, als een gek.

[Edit]Niet ALLE zwarte helms zijn gelakt. Sommigen zijn ook met die speciale ruw uitziende beschermende verf uitgevoerd en reflecteren niet[/edit]

Edit 2: ff een linkje naar een motorzaak. Kijk eens naar de 3e helm.... toch echt zwart :)
klikkk

Edit 3: De site van Arai
http://www.arai.nl/index2.php?pagina=collectie

Zo te zien, is het niet noodzakelijk ALLE reflecties weg te halen.

En de klapper.....

Zit-ie er tussen?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

RenateG schreefCOLON vrijdagavond komt ie nog 10 helmen brengen om te oefenen, kun jij niet in mijn studio komen helpen?
:P
pb verzonden
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik zou dit in eerste instantie ook proberen met een pola.
Anders zou je ook nog kunnen proberen om vlak bij je camera nog een lamp neer te zetten zodat je enkel de reflectie van de lamp ziet en niet die van je tent. Het ziet er nu nog iets te donker uit aan de onderkant en overbelicht aan de bovenkant.

Je kan ook op deze site even kijken( http://www.helmetshop.com/ ), hier kreeg de fotograaf het ook niet voor elkaar om alle spiegelingen weg te krijgen:
http://www.helmetshop.com/CategoryProdu ... -3+Helmets
Afbeelding

Daarnaast zag ik bij de bovenstaande link dat ze bij dergelijke helmen het kinbandje weg shoppen?

Maar dit is tenminste weer een leuke uitdaging, succes !
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ik denk dat je niet moet proberen alle reflectie eruit te halen, want het effect is wel mooi. Pola gaat wel helpen hiermee, maar houdt rekening met je lichtverlies.
Misschien de helm op zo'n piepschuimen hoofd zetten? Zoiets als dit maar dan mooiere/betere foto? http://www.redpilot.com/images/zsh-7a/zsh7a-06.jpg .Dan kun je "door" het vizier naar het gezicht fotograferen en zeker met een pola dan een groot deel van de reflectie eruit halen. Persoonlijk vind ik de helmen zo geisoleerd niet zo inspirerend, maar dat zal de opdrachtgever willen voor een brochure neem ik aan.
Sterkte! ;-)
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Ik denk dat je zelfs met een polarisatiefilter de reflectie nooit totaal wegkrijgt en waarschijnlijk zal dat ook niet het mooiste zijn.
Wat betreft die videotutorial, je zit hier niet alleen met de reflectie maar ook met de bolling van de helm, waardoor ongeveer alles in je ruimte wordt gereflecteerd.
Ik had laatst hetzelfde probleem bij het fotograferen van mijn motor

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131843[/img]

Als jullie in het weekend er iets op weten te vinden hoor ik het graag.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Voortdordurend op het 'gekke' idee van Geert :lol:
Reflectie ontstaat door licht dat terugkomt. Als je nou eens in het donker fotografeert, met een sluitertijd van hééél lang?

(als we toch gek bezig zijn 8) )
... Spiegel-Werk ...
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Gumpje schreefCOLONVoortdordurend op het 'gekke' idee van Geert :lol:
Reflectie ontstaat door licht dat terugkomt. Als je nou eens in het donker fotografeert, met een sluitertijd van hééél lang?

(als we toch gek bezig zijn 8) )
Was dat ook niet de manier om glazen flessen te fotograferen? Daar is weleens een voorbeeld van voorbij gekomen.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Bij deze helmen mogen de kinbandjes juist wel zichtbaar blijven, enkel dus liefst 'zwevend' in de lucht. En dan dus idd liefst precies dezelfde positie zoals deze helm nu staat (jaja ze zijn nog veeleisend ook) LOL

Ach, het is weer eens wat anders als kinderen en dikke buiken, dus ik vermaak me prima hoor!!

Heb net witte stof gehaald om te kijken of ik daar de tent mooier mee kan afsluiten van voren. Ik had een paar weken terug allemaal wit papier op mijn wasrek gespannen en deze voor de helm gezet in de hoop een mooi wit vlak te hebben voor de helm maar dit was veels te klein (misschien wel een idee voor die motor?!), je zag de afscheiding van het wasrek bovenop zitten in het spiegelvizier.
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Bloed zweet en tranen maar......zo vind ik het goed genoeg ;-)
De baas ook dus dat scheelt!

Gelukkig bestonden de overige helmen uit ongespiegelde vizieren en polarfilter was de ultieme tip!
Heb nog wel het een en ander geshopt maar de versie op de site is zodanig klein dat het er keurig uitziet.

Dankzij deze opdracht ben ik een lichttent rijker, een stuk stof met standaard (LOL) en waarschijnlijk een polafilter!! Dus was voor mij de moeite waard.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=133665[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=133664[/img]

Al doende leert men, zo leer ik ook steeds weer meer bij, en zo zal ik me op dit vlak ook vast weer beter ontwikkelen naar mate ik het meer ga doen. Maar dit was in ieder geval weer een heel nuttig leermoment en dankzij jullie tips benik er toch gekomen!

Thanx!!!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Leuk dat je ook nog ff laat weten hoe je het ervaren hebt!

En toch zeer zeker een goed resultaat!!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar