fotoshoot met 2 meiden

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
volucris
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2005 18:46

hi allemaal.

afgelopen dinsdag een fotoshoot gehad met 2 meiden. helaas moest ik veel retoucheren (hadden wallen onder de ogen) en ben k nog steeds bezig met afwerken van de rest van de fotos.

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

wat vinden jullie ervan?
Canon eos 350D 18-55 F3.5-5.6/50mm F1.8/75-300 F4-5.6 II/ Sigma 170-500 F5-6.3 APO DG

http://www.jeff-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
MisschienOoit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 07:04
WoonplaatsCOLON Leidschendam

De wallen niet over-retoucheren, dan lijken het overbelichte plekken. ;-)
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hee jeff.
Ik vind het mooie platen, heb je hier gebruik gemaakt van bestaand licht??
Dat heb je in ieder geval goed gedaan!
We zie je helaas het weghalen van de wallen onder de ogen. (ik hoop dat ze bij jou uit de buurt komen, dan begrijpen ze toch niet wat je schrijft)/
Ik vind foto en model 2 het mooist.
Model 1 heeft niet echt leuke kleur shirt aan, daar zit niet de spanning in die wel in de hoed en ogen zitten. en ze kijkt wat mij betrefd te ver naar links, zodat er imo geen contact met haar ogen is.
Op foto 1 heb ik niks aan te merken.
Groet Niels
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Jeff,

leuke modellen om een shoot mee te doen. Je bent in mijn ogen goed op weg (zei de beginner :wink: ) Maar een paar puntjes. De belichting is iets te veel en te hard en te veel van één zijde. Hierdoor zijn ze wat overbelicht, ogen ze vrij hard en zie je alle huiddetails. Ik denk niet dat zoals mijn voorganger denkt, dat je met bestaand licht hebt geschoten, maar met een lichtbron. Je hebt denk ik ook geen soft box gebruikt. Het is denk ik raadzaam om de flitser iets naar beneden te zetten in power en een softbox te plaatsen. Of iets anders wat het licht wat difuser maakt. Aan de andere kant een reflector van wit materiaal (piepschuim oid) Hierdoor krijg je een wat softere en gelijkmatiger belichting. In de nabewerking zou ik proberen de huid wat te soften en met het retoucheerpenseel de oneffenheden ook wat te soften. Maar ga vooral door. Succes
Gebruikers-avatar
volucris
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2005 18:46

ik heb die lichtbron (430EX met paraplu) iets naar beneden gericht en deze helaas met volle sterkte eraan gezet. k heb ook nog wel andere fotos die minder belicht zijn en misschien moet ik daar nog ff goed naar kijken. helaas maar 1 flitser en kan dus niet met andere lichtbronnen spelen :S

dank jullie voor jullie commentaar
Canon eos 350D 18-55 F3.5-5.6/50mm F1.8/75-300 F4-5.6 II/ Sigma 170-500 F5-6.3 APO DG

http://www.jeff-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Het geeft niet dat je maar één flitser hebt. Je kan dan heel erg goed met een reflectie scherm werken in de tegenovergestelde richting van je flitser, dus aan de andere kant van je model. Ik heb er zelf een gemaakt van een oud wit laken. Vierkan uit geknipt van 1m x 1m, de randen omgezoomd en op de hoekjes een lusje genaaid en hier elastiek opgezet. Twee ronde stokken genomen met op de uiteinden een inkeping. Deze span ik diagonaal in de elastieken als een kruis. Het doek staat nu mooi strak en werkt perfect. Dit scherm zet ik vast op een oud statief waar ik een klemsysteempje op heb gemaakt. Maar een plaat tempex(piepschuim werkt ook. Of je koopt een echte, maar da's duurder.
Gebruikers-avatar
volucris
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2005 18:46

ik weet dat je dan met een reflectiescherm kan werken. k heb er dan ook wel 1, maar dan weer geen personeel om die vast te houden. dus ik moet alles nog dan in me uppie doen en dat is helaas niet te doen. zal er volgende keer wel rekening mee houden.
Canon eos 350D 18-55 F3.5-5.6/50mm F1.8/75-300 F4-5.6 II/ Sigma 170-500 F5-6.3 APO DG

http://www.jeff-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

ja, 't valt niet mee.......... :cry:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar