Canon 10-22 VS Tamron 11-18 mm

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Hallo,

Mijn tante is al een tijdje bezig met fotografie en nou is ze op zoek naar een groothoek lens.
Nou heeft ze wat op het web rond geneusd en kwam daar de Canon 10-22 VS Tamron 11-18 mm tegen. Ik ben zelf al wat aan het speuren geweest maar ik kom er niet uit. om heel kort door de bocht te gaan welke van deze 2 is beter en waarom?

Zijn dit soort objectieven ook te gebruiken met een polafilter?
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Deze objectieven zijn zeker bruikbaar in combinatie met een polarisatiefilter. Je hebt echter wel als nadeel dat de lucht niet egaal zal blijven bij gebruik van een polarisatiefilter. Verder hebben dergelijke groothoekobjectieven ook een eigen polariserend effect.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik zou i.i.g. niet gaan voor de Tamron 11-18, dat is niet de beste lens op de markt. De Canon 10-22 is een heel interessante lens en als je de voorkeur geeft aan 10mm of aan Canon, een hele goede keuze. Ik zou zelf gaan voor de Tokina 12-24/4. De Tokina doet het erg goed in tests en gebruikers zijn er ook erg tevreden over. Ik heb zelf op het punt gestaan om een tweedehands Tokina te kopen, maar heb toen te lang geaarzeld, en was 'ie al aan een ander verkocht :cry:
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik heb ooit voor de Canon gekozen (en weggedaan toen ik de 5D kreeg) i.v.m. minder "purple fringing" ten opzichte van de Tokina en de ring-type USM wat full-time manual focusering mogelijk maakt en supersnelle AF..
De prijs is er wel naar.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik heb haar gemailt en haar de Tokina voor geschoven nu wordt de keuze nog weer moeilijker :lol:. Heb haar er wel bij verteld dat jullie de Tamron afraden. Tot dusverre bedankt!
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

De sigma 10-20 zou ook in aanmerking kunnen komen. De canon is van alle lenzen in dit bereik de beste, maar ook de duurste.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

En toch heb ik voor de 10-2 van Canon gekozen juist omdat deze op volle opening goed te gebruiken is, en dat je nog iets van een DOF bij groothoek kan maken...
Gebruikers-avatar
widego
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 13:27
WoonplaatsCOLON Bij een afslag ergens tussen Breda en Rotterdam

Ik heb afgelopen week een Sigma 10-20 (EX DC enz) gekocht als aanvulling op de Sigma 17-70 DC.
Voor de koop heb ik die Sigma en een Tokina 12-24 getest in de winkel. Van die laatste was er maar 1 exemplaar. Ik kreeg in die winkel met de Tokina (op AF en flitsen) geen enkele scherpe plaat (geen goede focus).
Ik ben over de 10-20 tot nu toe zeer tevreden.

Mijn keuze werd mede beïnvloed doordat de Canon boven mijn budget was en ik snel een objectief wilde hebben om met de feestdagen toch nog huiselijke foto's te kunnen maken.

Wicher.
Gebruikt een EOS-90D, met 40D en 50HS als backup. Sigma en Canon glaswerk.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Of je kijkt in deze thread en het prijsverschil is ongeveer weg ?

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar