Meer diepte met photoshop

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Dexter202

Ik ben momenteel aan het experimenteren met een tutorial uit de photoshop top 100. Ik probeer "Energy Spheres" te maken zoals in deze tutorial.

Helaas ziet mijn creatie er nogal plat uit. Ik heb de "energiebal" geprobeerd op te vullen met een soort rook-achtig-iets (geef het beestje maar een naam :wink: ). Mocht helaas niet baten... Ook met de Warp-functie komt het niet uit de verf...

Over de boog ben ik ook nog niet helemaal tevreden; het ziet er nogal nep uit :(

Wie kan me helpen?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=124292[/img]
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik zie eerlijk gezegd niet de 'platheid'. Maar dat komt denk ik door de positie van de handen. Misschien kan je het punt dat de circel het dichtsbij de kijker is, wat lichter maken, of dikker? Neem een oorbel en kijk waarom die de diepte heeft?
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De boog komt nu niet recht uit zijn rechterhand naar voren, maar schuin. Ik denk dat het te overwegen is om te kijken hoe het eruit ziet wanneer de boog wel recht uit de handen komt.

Verder zie ook ik de "platheid" niet echt, maar wanneer je er een decor achter zet kun je meer diepte krijgen.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Die boog heeft nu ongeveer overal dezelfde helderheid. Ik denk als je daar een verloop overzet, en die vooraan iets feller maakt dat dit minder plat over zal komen.
Dexter202

Met het platte doelde ik ook meer op de bal, die lijkt nu meer op een soort schijf :?

De boog is vooraan dikker dan bij de handen, maar een helderheidsverloop zou ik ook eens kunnen uitproberen.

Wat mij aan de boog stoort is dat het er niet als elektriciteit/energie stromen uit ziet zoals in de tutorial, maar meer als een halve hoepel... Is hij misschien te rond?

Bedankt voor het meedenken :)

Chris
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

misschien te perfect dat ie aan eengesloten is?
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Voor een bol kun je lisschien nog enkele dunne lijntjes toevoegen naar boven en beneden. Met 1 lijn een bol namaken lijkt mij heel moeilijk...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar