Icehockey || Eindhoven - Nijmegen 16-11-2008

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag speelde Eindhoven een thuiswedstrijd tegen Nijmegen, ik was aanwezig om foto's te maken voor de website van de Eindhoven Kemphanen, hieronder enkele voorbeelden:

1. Ik dacht dat ijshockeysticks recht waren? :P
Afbeelding

2. Toch wel erg lastig schaatsen met een stick door je frame..
Afbeelding

3. Jeugdige fans
Afbeelding

4. Schot net naast de Eindhovense goal
Afbeelding

5. De scheidsrechter houdt van dichtbij in de gaten wat er gebeurd, de puck ligt nog los!
Afbeelding
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

hoi,

langleve het forum, 180 hits en zero reply's, toch vind ik het een reply waard, anders had je ze net zo goed niet kunnen plaatsen. :cry:

ik vind de foto's helaas niet zo, maar dat komt mede door je afstand en je standpunt, mooier was het naturlijk geweest dat je een heel stuk lager zou hebben gestaan.

foto 1, is wel een mooi moment, met die stick zo krom, vind alleen jammer dat zowel links en recht een stukje van de speler staat, ik zou zeggen of er helemaal op of eraf.
foto 2, beetje net als de eerste foto, beetje klungelig om bij jezelf een beenworp te doen, terwijl er geen tegenstander in de buurt is :D
foto 3, zegt me niet zoveel, had ik denk ik ook niet geplaatst.
foto 4, een mooi moment, lekker je eigen goally en mond vol ijs spaaien.
foto 5, beetje rommelig weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen met kijken.

kortom ik denk dat als je lager had kunnen staan dat dit best een leuke serie kan worden. maar of het nu showcase is ... tja daar ga ik niet over.
vind je vorige serie beter

ik hoop dat je er iets mee kunt.
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Gebruikers-avatar
40DPaul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 20:08
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik heb al heel veel foto's gezien van diverse fotografen bij het ijshockey. Ik vind het wel mooie foto's. Vooral als je eens gaat vergelijken, wat voor een pruts plaatje de prof van de krant schiet met een kanon van een lens.

En een geoefend oog ziet de puck liggen tussen de benen bij het rommeltje bij de goal. :wink:

Probeer eens in het achterhoofd te houden dat ijshockey de snelste teamsport ter wereld is. Een foto zonder een ander in beeld te krijgen zal niet meevallen.

Gr. Paul
Canon 40D, Big E, Sigma 24-70 F2.8, Canon 70-200 F2.8 L USM, Kata 3in-30, Vangaurd monopod, Speedlite 430 EX II........www.flickr.com/debrabander
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Designer schreefCOLONhoi,

langleve het forum, 180 hits en zero reply's, toch vind ik het een reply waard, anders had je ze net zo goed niet kunnen plaatsen. :cry:

ik vind de foto's helaas niet zo, maar dat komt mede door je afstand en je standpunt, mooier was het naturlijk geweest dat je een heel stuk lager zou hebben gestaan.

foto 1, is wel een mooi moment, met die stick zo krom, vind alleen jammer dat zowel links en recht een stukje van de speler staat, ik zou zeggen of er helemaal op of eraf.
foto 2, beetje net als de eerste foto, beetje klungelig om bij jezelf een beenworp te doen, terwijl er geen tegenstander in de buurt is :D
foto 3, zegt me niet zoveel, had ik denk ik ook niet geplaatst.
foto 4, een mooi moment, lekker je eigen goally en mond vol ijs spaaien.
foto 5, beetje rommelig weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen met kijken.

kortom ik denk dat als je lager had kunnen staan dat dit best een leuke serie kan worden. maar of het nu showcase is ... tja daar ga ik niet over.
vind je vorige serie beter

ik hoop dat je er iets mee kunt.
Maar natuurlijk kan ik er iets mee, het is altijd goed om een kiritische blik van een ander te krijgen.

Qua foto 1 moet ik je gelijk geven, compositie is niet ideaal. Gebeurde aan de verre zijde, en ik zat bovenaan op de tribune, verder croppen op de pc leverde teveel kwaliteitsverlies op.

Nr 2 gaat me niet zozeer om de foto an sich, meer om het komische moment. Je kan echt geen kant meer op met een stick door je frame.. :)

Nr 3, fans is nou eenmaal geen vanzelfsprekend iets bij IJshockey in Nederland, dus vandaar ;)

Nr 5, het mooie van dit hectische plaatje is dat er veel in zit, scheidsrechter die overicht wil houden wat er gebeurd en er bovenop duikt, goalie compleet uit positie, en dan die 5 spelers die aan het "hakken" zijn.. Plus dat de puck idd zichtbaar is zoals 40DPaul terecht opmerkt. Zonder die puck zou ik hem ook niet gebruikt hebben, dat maakt de foto wel "af" voor mijn gevoel.

Ik vind persoonlijk de foto's van bovenaf niet storend, maar het is bij sommige situaties wellicht mooier als het van wat lager wordt genomen..

Het is idd de snelste teamsport ter wereld, daarom is het ook zo leuk om te doen EN om te fotograferen. Het is in ieder geval uitdagend als fotograaf!

Zondag weer een herkansing :)

Thanks voor de reacties!
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
wrd frank
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2007 08:43
WoonplaatsCOLON Woerden
CONTACTCOLON

Mooie serie weer.
Lijkt mij erg lastig om de puck in het plaatje er bij te houden.
Want die gaat gigantisch snel.

foto 4 heeft mijn voor keur. mooie actie voor de doel.
www.helder-foto.nl (Incidenten en amusementen fotografie)
Eos 40D | GRIP BG-E2N | EF 24-70mm f/2.8[color=red]L[/color] USM | EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 | EF 75-300mm 1:4-5.6 | Tamron AF 18-250mm 1:3.5-6.3 | Speedlite 430EX
Ingedachte al de 70-200 F/2.8
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

wrd frank schreefCOLONMooie serie weer.
Lijkt mij erg lastig om de puck in het plaatje er bij te houden.
Want die gaat gigantisch snel.

foto 4 heeft mijn voor keur. mooie actie voor de doel.
Thanks..! Het is soms inderdaad wel een kwestie van het spel goed lezen en zodoende al een bepaalde speler volgen met je lens voordat de puck er is. Zo niet dan ben je in veel gevallen gewoon te laat, want snel gaat het zeker. Ook het in de foto houden van de puck is vaak een kwestie van vooruit denken. Ik heb het voordeel dat ik zelf ijshockey-goalie ben geweest ( en nog steeds met Inlinehockey ) waardoor het makkelijker is om vooraf te zien waar de pass heen zal gaan etc.

Wat ik wel erg lastig vind, merk ik de laatste wedstrijden, is dat je heel snel steeds dezelfde foto's krijgt. Het is vaak een actie voor de goal, want een foto van een speler die opschaatst met de puck is al snel wat saai. Het is dus nog een beetje zoeken naar de bijzondere momenten om vast te leggen, maar uitdagend vind ik het absoluut!

** ( de rest van de foto's staat overigens HIER )
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
NieuwZuid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 07:48
WoonplaatsCOLON thuis

Er moet wel heel veel licht zijn om zulke platen te maken. Netjes hoor.
Al doende leert men.
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

NieuwZuid schreefCOLONEr moet wel heel veel licht zijn om zulke platen te maken. Netjes hoor.
Veel licht is er zeker in Eindhoven, hoor van collega fotografen dat het bij andere hallen wel even anders is.. Ik geniet van de de luxe om op iso800 te kunnen schieten met sluitertijden van 1/500 of sneller :)

6. 1/1000 f2.8 iso800 140mm
Afbeelding

7. 1/400 f2.8 iso800 110mm ( door het glas heen geschoten )
Afbeelding

8. 1/800 f2.8 iso800 150mm
Afbeelding
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Michaeldw

Aardige foto's. Qua instellingen heb je het goed vast weten te leggen, actie is mooi bevroren. Alleen je witbalans is niet overal hetzelfde.

Wat me meer stoort is dat je bijna niet van positie lijkt te hebben gewisseld. Veel foto's zijn vanuit hetzelfde (hoge) standpunt genomen. En dat doet afbreuk aan je serie. Ik snap dat er een glazen wand voor zit en dat deze fotografisch gezien ook ERG in de weg zit. Probeer iets meer af te wisselen met je stanpunt. Foto's als nummer 7 spreken mij véél meer aan, dan maar fotograferen door glas. Nummer 7 is ook een van de weinige foto's waar wat meerdere gezichten op te zien zijn, ipv ruggen.

Ps. je mag je foto's best wel wat groter plaatsen, dit is haast te klein om goed te beoordelen.

Groeten,
Michael
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Michaeldw schreefCOLONAardige foto's. Qua instellingen heb je het goed vast weten te leggen, actie is mooi bevroren. Alleen je witbalans is niet overal hetzelfde.

Wat me meer stoort is dat je bijna niet van positie lijkt te hebben gewisseld. Veel foto's zijn vanuit hetzelfde (hoge) standpunt genomen. En dat doet afbreuk aan je serie. Ik snap dat er een glazen wand voor zit en dat deze fotografisch gezien ook ERG in de weg zit. Probeer iets meer af te wisselen met je stanpunt. Foto's als nummer 7 spreken mij véél meer aan, dan maar fotograferen door glas. Nummer 7 is ook een van de weinige foto's waar wat meerdere gezichten op te zien zijn, ipv ruggen.

Ps. je mag je foto's best wel wat groter plaatsen, dit is haast te klein om goed te beoordelen.

Groeten,
Michael
Normaal gesproken loop ik door de hal en schiet ik vanaf verschillende punten. Ook zijn er dan een aantal plaatsen waar je boven het plexiglas uit foto's kan maken, er waren echter tv opnames en dus beperkte mogelijkheden.

Maar je hebt een aantal goede punten waar ik iets mee kan, thanks!

Qua groter plaatsen, ik link ze door vanuit flickr, en "een maatje groter" is meteen weer te groot dus dan moet ik iedere keer alles speciaal voor het forum resizen, dat gaat het dus niet worden helaas..
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Aardige set Jazzs. IJshockey blijft lastig idd. Moest afgelopen weekend ook weer even een periode inkomen voordat het lekker ging. Al 2 maanden niks gedaan en al jaar geen ijshockey. In Amsterdam gelukkig ook genoeg licht voor ISO400/800 en 1/500-1/1000 op f/2.8. Qua settings blijft het wel lastig het ijs raakt snel ovebelicht maar een speler weer onderbelicht. Helemaal witbalans prikken is beroerd, prik aan ene kan\t van veld wit maar aan andere kant van veld is het groen en in het midden blauw :D

In photoshop nog kelvin geprikt van de lampen en cam daarop ingesteld maar uiteindelijk toch in Lightroom alles opnieuw geprikt en getweakt.

Nummer 6 is wel stoer, zie je de goal tenminste. Zo'n foto had ik vrijdag in Amsterdam ook nog :D

Wie weet komen we mekaar nog tegen dit seizoen.
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar