gewicht objectief t.o.v. lensvatting?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Hutsje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 23:27

ik ben vandaag bij foto konijnenberg geweest en heb de 70-200 2.80 is op mijn camera gehad. ik twijfel tussen de non is en de is. beide lenzen zijn zwaar, de non IS is 1310 gram, met IS 1470 gram. tel daarbij de extender van 220 gram voor de 1.4 en 265 gram voor de 2. en dan een batterygrip plus extra accu die ook ongeveer 200 tot 300 gram weegt (en heb je die echt nodig?). nu zal dat allemaal wel wennen zijn maar hoe staat het met de lensvatting (ik heb een 400d)? trekt die dat als je er een dagje (dagen) zo'n zware lens en toebehoren aan hangt? ik zal die vraag ook nog bij konijnenberg neerleggen.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Tsja, is wel een beetje zielig he voor die 400d... :wink: :lol:
Moet volgens mij gewoon kunnen hoor; de beperkende factoren zullen je arm- en rugspieren zijn ...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Ik heb 2 jaar een 2kg wegende Sigma op mijn 350D gehad....

De lens hangt ook niet aan de camera. Het is eerder andersom: de camera hangt aan de lens. Je houdt ook niet de camera vast en laat de lens er los aan hangen, dat hou je nooit vol. Je houdt met je linker hand de lens vast en met je rechter hand de camera. En op een statief gebruik je altijd de statief-gondel, nooit de camera monteren.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
pieters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 21:42
WoonplaatsCOLON Gelderland

Hutsje schreefCOLON Geplaatst: Wed Nov 12, 2008 2:16 am ik ben vandaag bij foto konijnenberg geweest ...
"vandaag" :wink: ?????
Dit bericht is vanmorgen om 02:16am (dus zéér vroeg) op het net gezet....en kan me niet voorstellen dat broer Konijn toen al open was.

Nee, geintje maar ik denk ook dat je arm- en rugspieren meer last hebben van de zware spullen dan je lensvatting zal hebben.
Ik denk wel dat het wennen is met zoveel zwaardere lenzen en andere spullen dan je oorspronkelijk gewend was!

Succes met je uiteindelijke keuze.


Groeten, Pieter
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Nou ik heb mijn 30D als ik niet fotografeer aan mijn schouder hangen. Ik heb nog geen problemen gehad met mijn camera. Ik heb wel sinds een paar jaar hele stevige schouders :lol: :lol: :lol:

Gr. Chris :wink:
Hutsje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 23:27

pieters schreefCOLON "vandaag" :wink: ?????
Dit bericht is vanmorgen om 02:16am (dus zéér vroeg) op het net gezet....en kan me niet voorstellen dat broer Konijn toen al open was.

Nee, geintje maar ik denk ook dat je arm- en rugspieren meer last hebben van de zware spullen dan je lensvatting zal hebben.
Ik denk wel dat het wennen is met zoveel zwaardere lenzen en andere spullen dan je oorspronkelijk gewend was!

Succes met je uiteindelijke keuze.


Groeten, Pieter
ik heb vannacht gewerkt en had nog niet geslapen, voor mij was het nog gewoon "vandaag" zeg maar :D .
Hutsje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 23:27

het gaat inderdaad om het dagen rondlopen met de camera om je nek met de lens eraan. ik zit hier al hele constructies uit te vinden om de lens vast te maken ipv de camera :lol: . ik las een preview op tweakers, en daar schreef iemand dat de lensvatting kapot zou gaanv en toen gingen de alarmbellen rinkelen.
ik ben er overigens nog steeds niet uit, zucht. voor die 160 gram hoef ik het niet te laten, ik fotografeer vrnl aktiefoto's buiten maar ook wel eens indoor aktie. lukt ook wel maar dan moet de iso naar 1600.
Hutsje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 23:27

Gumpje schreefCOLONTsja, is wel een beetje zielig he voor die 400d... :wink: :lol:
Moet volgens mij gewoon kunnen hoor; de beperkende factoren zullen je arm- en rugspieren zijn ...
ja, is ook wel zo :lol: . maar ik vind glas momenteel belangrijker als body, ik kan ook voor dat geld een dure body kopen maar dan blijf ik met dezelfde lens zitten en daar wil ik juist vanaf. het gewicht blijft een probleem, ik heb een nekhernia en dan is het zeker weten niet goed, maar mocht het niet goed gaan kan ik het spul altijd weer verkopen en alsnog voor een lichtere lens gaan. toch maar een batterygrip erop zodat ik het gewicht wat meer kan verdelen.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

kijk dan ook eens naar optitech draagbanden, deze reduceren gevoelsmatig het gewicht, ze zijn tov de afgrijselijke canonbanden veel comfortabeler.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Hutsje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 23:27

ja, die heb ik gister ook gezien, die komt er zowieso! :D
ik hang hem tegenwoordig ook vaak op mijn rug tijdens het lopen en het niet fotografen (duh 8) ), dat scheelt ook. dan komt het gewicht meer op mijn schouder.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... strap.html

Ik kan je ten sterkste deze aanraden. Wat een immens verschil met de snijdende canon straps. Ik voel bij wijze van spreke amper dat mijn 400D+battgrip+70-200+Extender aan mijn nek hangt (buiten dan het feit dat er nogal wat uit de kluiten gewassen materiaal aan je nek hangt... :P )
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Hutsje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 23:27

oh, dat klinkt héél goed! :D
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Ik heb ook zo'n op-tech strap gehad voor mijn camera. Op zich wel lekker in je nek. Maar die band veert ook heel erg. Waardoor je steeds het gevoel hebt dat de camera kan vallen. Ook vind ik de plastic snelsluitingen van de band er erg onbetrouwbaar uitzien. Hij zal breken daar ligt je camera en 70-200 op de grond.

Nee geef mij maar de gewone standaard strap van Canon.

Gr. Chris :roll:
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Ik heb ook de op-tech strap,maar die is wel heel degelijk hoor,die plastic snelsluitingen die kunnen heel wat hebben.

Ik heb een paar weken geleden een connectorsetje aangeschaft voor m'n 300mm f/2.8,dus kan ik de nekstrap zo overklikken aan m'n 300m, dat werkt ook uitstekend..

:wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar