Profotonet Fuji Pearl Paper

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
thijs350D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 17:43

Hoi allemaal!

Ik wil graag een foto op 30x45 laten afdrukken. Nu zie ik naast het glanzende en het matte papier in de bestelsoftware van Profotonet ook een ander soort papier staan.
Het zogenaamde Fuji Pearl Paper.

Nu is mijn vraag, wie van jullie heeft hier ervaring mee?

Mij lijkt het wel wat.

Groeten,
Thijs
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Had toevallig afdrukken laten maken en kreeg een 10x15 (reclame) voorbeeld mee gestuurd. Het enige wat ik erover kan zeggen is: BRILJANT! Nog nooit zulk een mooie glans afdruk gezien! 8)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Het is inderdaad erg mooi papier. Ik heb bij een bestelling ook een proefdrukje gekregen maar het ziet er schitterend uit. Zal bij een volgende bestelling eens een paar afdrukken proberen. Maar zover ik nu weet is het echt aan te raden.

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Ditch
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2006 11:31
WoonplaatsCOLON Sint Philipsland
CONTACTCOLON

Schijnt idd heel mooi papier te zijn.

JW wil jij dat voorbeeldje ook eens aan mij tonen?

Ik heb laatst nog een hele grote bestelling gedaan, afgelopen vrijdag, en heb het niet ontvangen.

grtz.
One click on a day, keep all your bad thought away.....
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Ditch schreefCOLON JW wil jij dat voorbeeldje ook eens aan mij tonen?
Ik heb het helaas niet meer.... :cry:
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ik heb 2x een 20x30 afdruk. Grijstinten zijn zilver. Ik kan je aanraden om z/w te printen ;)
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
thijs350D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 17:43

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen!
Gebruikers-avatar
Mijkeltje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 17:55
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Wij gaan onze kerstkaarten er mee laten printen... Die is dit jaar bijna volledig zwart-wit en voor nu hebben ze de aanbieding dat die afdrukken voor de prijs voor de 'normale' prints zijn...
(Ik heb dus ook zo'n proefplaatje; ziet er erg mooi uit!)
[size=67]Camera+toebehoren+creativiteit[/size]
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik heb een aantal prints besteld op 30*45cm..
Nog geen 48 uur later had ik ze in huis. Geweldig papier! En inderdaad bij zwartwit ziet het er helemaal gaaf uit.
Gebruikers-avatar
Mijkeltje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 17:55
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Jups, hier zijn de kerstkaarten ook binnengekomen. Zien er errug mooi uit!!
[size=67]Camera+toebehoren+creativiteit[/size]
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Toch even dit topic oprakelen. Wellicht dat nieuwe mensen er nog wat aan hebben. Ik heb deze foto laten afdrukken op Fuji Digital Professional DP II Pearl bij Profotonet. Echt waanzinnig mooi! Ik kan iedereen aanraden om een mooi z/w omzetting van een winterlandschap op dit papier af te laten drukken. En nee...ik krijg geen commissie oid :wink:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153667[/img]
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Ik heb er onlangs een paar laten afdrukken op 30x45. Het ging hier om detail foto's van een oldtimer en ik ben er niet uit of ik het in dit geval van toegevoegde waarde vond. Je krijgt een soort parelmoer achtige glans en vooral in de hele lichte gedeeltes valt het erg op. Ik vond het in dit geval tegen het randje, het effect leidt eigenlijk een beetje te veel af van de afbeelding zelf.

Ze hebben in het verleden ook een metallic variant gehad en die vond ik eigenlijk mooier.
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

mee eens. Bij de ene foto komt het effect heel mooi over. Bij de andere niet.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar