Vandaag is rood

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

Maar dat is niet de bedoeling :(
Ik was wat aan het proberen met de lenzen van een vriend van me, maar mijn foto's worden rood zoals je hieronder ziet. (er was geen rode lamp of licht in de buurt :roll: )

Ik heel stoer in raw gefotografeerd zodat ik wellicht wat kon nabewerken, maar ik krijg het er niet uit.
De autocorrectie functie van ps3 maakt hem blauw en ik heb ondertussen overal aan geschoven en verschoven maar het word er maar niet beter op.

Misschien kan iemand me vertellen waar die rode gloed vandaan komt en of er een stappenplan is in het verbeteren van een raw-foto?


Hier de foto zoals deze genomen is;

Afbeelding

En hier het raw bestand:

http://www.fotounique.nl/help.CR2
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ik probeer je te helpen maar welk programma ik ook gebruikt het wil niet openen her raw bestand. Help,CR2 :cry:
even een poging gedaan

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119841[/img]

Gr Johan
Laatst gewijzigd door 1 op EOSKOP, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Het RAW bestand geeft een foutmelding als ik deze in PS open. Ik ga ff aan de slag met je jpg bestand hier. Dit ligt aan de witbalans en ik heb een action waarmee je kleurzweem verwijdert :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

EOSKOP schreefCOLONIk probeer je te helpen maar welk programma ik ook gebruikt het wil niet openen her raw bestand. Help,CR2 :cry:

Gr Johan
Zo slaat mijn eosje ze op en ik open ze met PS3, wel met een covertor

Deze geloof ik;
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18433

en daarmee kan ik ze gewoon openen
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Hier mijn poging. Kleurzweem verwijderd met de action, wat in feite een digitale grijskaart is die de gemiddelde kleuren in de foto berekent. Verder met levels gewerkt: rechterschuifje naar het begin van het bergje aan de rechterkant geschoven. Verder heel lichtjes verscherpt met smart sharpen in de labmodus.

Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

En hier de bewerking iets verder doorgevoerd, zodat je nog minder rood ziet...

Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

Thnx voor je hulp maar ik blijf het een vreemd kleurtje vinden en het zit in alle foto's :-S

En why rood? Ik heb niet eens iets roods in huis wat zou kunnen reflecteren.
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Op de een of andere manier zal het toch aan de manier van lichtgebruik liggen. Maar hoe of wat kan ik je niet zeggen :) Jammer dat ik je RAW bestand met geen mogelijkheid kan openen, want daarin kun je ook nog wat aan de kleurtemperatuur doen. Op zich ligt dit rood niet aan het feit dat je in RAW fotografeert :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

Camera raw zo heette het :-)

[img]http://www.adobe.com/nl/products/photos ... raraw.html[/img]

en nu moet ik echt naar bedje toe want ik kan even geen photoshop meer zien :-D
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik heb de meest recente versie van Camera RAW, alleen het bestand van jou is op de een of andere manier toch echt niet te openen ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ook eens een poging gewaagd

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119843[/img]
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Wat heb jij gedaan, Japper? :roll:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

Als je de histogram bekijkt zijn de hylights ver te zoeken als je die nu per kleur in levels naar links schuift (alt ingedrukt houden dan zie je wat je doet) krijg je dit resultaat de histogram "klopt" dan weer zeg maar even simpel.
Om dat dit nogal een grote verschuiving was gaat wel veel kwaliteit verloren maar dat kun je weer verbloemen met wat usm en noise reductie
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ha, het werkt! Dit kende ik nog niet, bedankt! 8)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

wow thnx dat ziet er al veel beter uit.

Ga het vanavond eens proberen in raw die ik wel geopend krijg :-P
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Schiet even een foto mee met een grijskaart, dat is erg handig en je kan dan later altijd naar neutraal toe, oogwit of een witte bloes kan ook al in de buurt komen. (pipetje in cameraraw) schijf daarna even nog warmer of kouder naar eigen smaak.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ik heb de JPG die hier stond in de RAW-coverter van Photoshop geopend. De kleurtemperatuur naar beneden en wat contrast erbij en wat herstel. In Photoshop met Schaduwen/Hooglichten de hooglichten bijgewerkt. Het rood heb ik niet goed weggekregen, maar haar gezicht is niet zo overbelicht meer. Kies van elke poging wat je kan gebruiken. (Ik denk trouwens dat dit naar de W.I.P. verplaatst moet worden.)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119846[/img]
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONSchiet even een foto mee met een grijskaart, dat is erg handig en je kan dan later altijd naar neutraal toe, oogwit of een witte bloes kan ook al in de buurt komen. (pipetje in cameraraw) schijf daarna even nog warmer of kouder naar eigen smaak.
Dit zou ook mijn advies zijn, gebruik een grijskaart...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Een oorzaak van het teveel rood is zo lastig te geven. Het kan aan verschillende dingen liggen, waaronder je lichtbron of een verkeerde witbalans in je camera. Wat voor lichtopstelling heb je gebruikt?

Als ik kijk naar je histogrammen (ook per kanaal) dan valt het volgende me op.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119868[/img]

Ga je dit allemaal netjes verdelen per kanaal, dan zal het allemaal wel goed gaan komen. Ik heb dat gedaan met het tooltje curves, maar het werkt net zo makkelijk met layers

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119869[/img]

Uiteindelijk kwam ik vrij snel tot dit resultaat.
Kan nog wel beter, maar het scherm waar ik nu mee werk is ook niet geweldig

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119870[/img]

En ik heb het topic even naar W.I.P. verplaatst
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar