Dreamy roodborstje

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Gisteren zag ik in een herfstfoto een dreamy effect toegepast. Zie tutorial op deze site: http://www.thedigitalphotographyconnection.com/PFDP.php

Ik vond het wel aardig om zo'n effect op een foto van een roodborstje toe te passen. En dan met name op de achtergrond.

Heb het snel bewerkt en met een jpg bestand ipv een origineel. Dus wellicht is de kwaliteit wat minder. Maar ik vroeg me toch af wat jullie van zo'n bewerking vinden. Komt dit nog natuurlijk over? Zelf vind ik de softere overgangen van de achtergrond wel mooier dan in de originele foto. Op het roodborstje heb zelf heb ik trouwens iets levels toegepast.

1. "origineel"

Afbeelding


2. met soft effect op de achtergrond en rb met levels bewerkt

Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Is een kwestie van smaak wellicht maar ik vind origineel mooier. In de bewerkte foto lijkt het net of het vogeltje tegen de achtergrond is geplakt doordat de contouren van de roodborst zo nadrukkelijk zichtbaar worden.

Maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen dit wel een mooie bewerking gaan vinden. :wink:

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt voor je commentaar! Haha dat zijn ook de indrukken die ik bij deze bewerking heb ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Mooie natuurlijke foto het origineel!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Het origineel is een mooie foto. Houden zo :wink:
Je ziet op de bewerkte foto ook een halo ontstaan rond het vogelkoppie.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt voor jullie commentaar! Haha ik houd de foto zeker zo hoor! :lol: Vind het wel leuk om hiermee te spelen ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar