Kleine geneugtes

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Een vierluikje: vier geneugtes. De titel zegt eigenlijk al genoeg :D
Misschien herinnert u zich mijn vorig topic nog met Nienke in de hoofdrol. Deze serie is wat minder onconventioneel. Hoewel....... kijkt u maar eens goed. :wink:

1:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117705[/img]

2:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117701[/img]

3:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117706[/img]

4:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117703[/img]
Martin Philippo
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Leuk!!! Nienke doet het weer erg gaaf vind ik. Misschien had de belichting wat dramatischer gemogen, is nu wat aan de vlakke kant met weinig van je karakteristieke schaduwen ;)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Overal vind ik alle foto's mooi, maar ik heb een paar dingen!
Tijdens het roken, het wijn drinken en het eten van een ijsje vind ik het onnodig dat haar ogen dicht zijn, de lust zou uit haar ogen kunnen stralen, zeker bij de wijn, ziet het er nu uit alsof ze deze foto een keer 15 over heeft moeten doen, en steeds het glas leeg drinkt!

foto 3, heeft ze wat laten vallen op haar stoel??

Nee hoor het geheel is goed neergezet! Dat deze mooie vrouw daar het leidend voorwerp van is, maar de foto's mooi!
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Hele leuke serie met een leuk model. Echt een serie, en niet zo maar 4 foto's die in de verte iets met elkaar hebben.
Voor mij persoonlijk had de achtergrond een stuk zwarter gemogen, dat had het er m.i. nog meer uit laten springen.
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
E.Dirks
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 389
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 18:01
WoonplaatsCOLON BrouwHuis.
CONTACTCOLON

Het idee is zeker leuk.

Maar ik vind eerlijk gezegd het licht wat hard van voren knallen.

en waar is geneugten nr.5???? de CAMERA????



.
[b]Konnichiwa, Eric[/b]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mooie serie met dito model, alleen had ik bij twee liever een zwoele blik in de camera gezien.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Arno Hoogwerf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 15:14
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Oeh, wat wijglas...dat kan echt niet zo hoor! :wink: Volgende keer even beter oppoetsen.
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Martin,

Leuke serie!!

Foto #1: prima foto.

Foto #2: Zoals al opgemerkt, het wijnglas had beter opgepoetst moeten worden en had het open zijn van haar ogen en kijkend in de camera meer impact gehad.

Foto: #3: Mooie foto die goed weergeeft wat ze doet, ze had hier in principe ook haar mond iets open kunnen hebben gedaan.

Foto #4: prima foto.

Groet van Marco
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

De belichting vind ik hier nogal hard Martin, ik denk dat je daarmee ook de sfeer hebt weggeblazen. Omzetting in zwartwit zouden deze foto's trouwens heel goed doen. Poses in combinatie met de gesloten ogen, ben ik persoonlijk niet zo weg van. Komt wat nep over i.m.o.... tja.... is niet helemaal mijn ding dus... sorry Martin.

gr. Anita

ps bij foto 1 zie je nog wat strepen.... linksboven en rechtsonder
http://www.anitameezen.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Txs voor de reacties :D
Tja, die wat harde belichting is eigenlijk mijn keuze. Ik heb expres hiervoor als hoofdlicht in een paraplu gereflecteerd en ik vind dat eerlijk gezegd wel prettig kijken :D Een softboxje stond hoog schuin achter het model als haarlichtje. Geen zware schaduwen ook dus dit keer. Ik hou ook wel van variatie :wink:
De gesloten ogen: ik had juist hiervoor gekozen om eenheid te krijgen in de serie. Genieten doe je ook met je ogen dicht he? Dat het wat nep overkomt: vergis je niet, niet alles is geposeerd in deze serie :oops:
Het wijnglas klopt helemaal. Ik heb zelf de wijn opgedronken na de sessie (Nienke houdt niet zo van wijn, ik wel) en toen zag ik het pas. Stom! Ik heb ook nog een reflectie in het glas weggepoetst en dat heeft ook niet echt geholpen.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Leuk bedacht en uitgevoerd.
Ik had alleen wel wat meer contrast in de foto's willen zien. Tenzij dit natuurlijk de opzet is geweest.

Creatieviteit heeft geen grenzen. Dat is wederom maar weer eens bewezen. Leuk!

Grtz,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Van Put
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Deurne - Antwerpen
CONTACTCOLON

Blij hier weer eens een kijkje te komen nemen.
Wat me opvalt 'Martin' is dat je beoorlijk meer en meer met concepten aan de slag gaat...
Dat boeit me enorm !! Zelf meer gedurfdere beelden toont, en dus je eingelijk meer toont....
Kan ik alleen maar aanmoedigen !!!
Deze reeks ook weer zo...
Zelf had ik hier ook iets meer gekozen voor een dramatischer lichtgebruik,
dat de beelden nog net iets iets 'spannender' maken.
Maar het is jouw keuze van licht en benadering, met wel bepaald doel of reden...

Echt ik blijf graag kijken naar dergelijke Beelbenaderingen !!!

Greetz. luc,
Kijk, Kijk, en blijf je Verbazen...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar