Graag jullie hulp in photoshop

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Ik heb een aantal weken geleden 600 kids bij ons op school op de foto gezet. 30 in een kwartier en dan 4 uur achter elkaar en dit 2 dagen. Best moeilijk voor een eerste keer.

Dit was bedoeld voor ons systeem en voor een smoelenboek. Maar nu vragen de leerlingen wanneer ze de pasfoto krijgen/kunnen kopen. Ik heb hieronder 2 foto's geplaatst. De eerste is goed gelukt en de tweede niet. Er zit een schaduw op het doek.

Zouden jullie mij willen uitleggen hoe dit kan en hoe ik in photoshop cs 2 de schaduw kan verwijderen? Ik kan natuurlijk de kinderen niet een foto geven waarop een schaduw staat. Helaas is dit bij 20% van de foto's wel het geval.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Alice

1. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117486[/img]

2. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117488[/img]
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Gebruikers-avatar
Dennis Rademaker
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 16:36

Het effen rood eroverheen klonen..

Maar om dit dan nog bij zoveel foto's te moeten doen zou er een hoop werk in gaan zitten, dus misschien weet iemand een snellere oplossing..

Dit heb ik er binnen 30 sec van kunnen maken met de kloon stamp tool:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117490[/img]
Gebruikers-avatar
E.Dirks
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 389
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 18:01
WoonplaatsCOLON BrouwHuis.
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik denk zelf dat er geen snellere oplossing is als wat Foxje zegt.
Dus even wat werk aan de winkel voor je.

.
[b]Konnichiwa, Eric[/b]
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Oké bedankt. Hier ben ik al heel blij mee. Ik heb de eerste al gedaan. Wel een gepruts met de haren. Jammer dat de schaduw op het doek gevallen is. Weten jullie hoe dit kan. Of is dit normaal dat het niet bij alle 600 gelukt is. Zijn de foto's trouwens van die kwaliteit dat ik bij profotonet schoolsetjes kan bestellen. Heeft iemand een idee wat ik voor een schoolsetje A moet gaan vragen. Ik ben me al wat aan het orienteren maar jullie hebben vast een idee.

Weer bedankt
Alice
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Als ik de bewerkte foto wil opslaan vraagt ie naar de JPEG options.

Moet ik de kwaliteit op 8 high laten staan. En de format options op Baseline "standard"? Ik heb geen idee. Jullie vast wel.
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik denk dat je de modellen iets verder van de achtergrond moet zetten. Minder kans op schaduw. Ook je (studio)flitser misschien wat hoger en verder weg plaatsen. En wbt het schaduwtje op de foto. Ik vind het minder storend dan de weggekloonde versie omdat je heel duidelijk ziet dat er in gekloo(n)t is :wink:
WebEye
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 190
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 19:22
CONTACTCOLON

Automatiseren wordt denk ik lastig aangezien de mensen niet allemaal op de zelfde plek staan.

Je zou ook de Extract tool (staat onder menu filter) kunnen gebruiken en dan opnieuw de rode kleur en achter te zetten met een fill. Dan krijg je in iedergeval 1 mooi kleur en zit je minder lastig met de haren.

Heb dat even geprobeerd dan krijg je dit:

Afbeelding
www.productfotografie.com
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Adoptiekindje schreefCOLONMaar nu vragen de leerlingen wanneer ze de pasfoto krijgen/kunnen kopen. Ik heb hieronder 2 foto's geplaatst. De eerste is goed gelukt en de tweede niet. Er zit een schaduw op het doek.
Of ze ook vertrouwen in je hebben, die leerlingen :wink:

Ik zou die schaduwen gewoon laten zitten. Wij als fotografen zien dat, maar de gemiddelde kijker stoort zich er absoluut niet aan.

En voor een volgende keer:
- Modellen iets verder van de achtergrond af plaatsen
- Een extra lichtje op de achtergrond zetten, dat werkt de laatste restjes schaduw wel weg

En ik zou persoonlijk, maar dat is een kwestie van smaak, nou niet direct aan rood gedacht hebben als achtergrond. Als je nog iets aan huidtinten wilt corrigeren, heeft dat op een rode achtergrond ook gelijk effect, tenzij je een ingewikkelde selectie ervoor doet..
Laatst gewijzigd door 1 op leovee, in totaal 8 keer gewijzigd.
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik zou hetzelfde doen: lekker laten zitten. Ze letten daar toch niet op en bovendien vind ik die in dit voorbeeld helemaal niet zo hard.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
MrARN
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007 17:42
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

Heb even een snelle tutorial voor je gemaakt :D

Succes ermee.!!

AfbeeldingAfbeelding

De letters tussen ( ) zijn de sneltoetsen voor de benodigde tools..

Gr Arno
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 13 keer gewijzigd.
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en suggesties. Zelf ben ik een ontzettende perfectionist en stoor ik mij aan die schaduwen. Ik ga het proberen (en met de tutorial moet het lukken). Ik bestel gewoon een setje bij profotonet om te kijken hoe het wordt. En de volgende keer zal ik de opstelling iets veranderen.

Bedankt allemaal

Alice
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Dr. Maddox
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2008 09:45

*knip*
Bij gebrek aan beter..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar