Twee bruiloften

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Af en toe doe ik aan bruiloftfotografie en hierbij laat ik jullie wat plaatjes zien van twee verschillende bruiloften.

Commentaar of wat dan ook is welkom.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Mooie serie.

Bij foto 2 vind ik de bruid alleen wat donker.
Foto 5 vind ik schitterend. Prachtig, dat licht zo in die foto.

Het blijft moeilijk, bruiden op de foto zetten ivm die spierwitte jurk. Het is je erg goed gelukt!

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Edgo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2005 14:48
CONTACTCOLON

8 zou ik iets meer croppen, en 9 kan echt niet hoor..
Onsmakelijk gezicht.
If at first try you don't succeed try
doing it the way your wife told you.
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Edgo schreefCOLONOnsmakelijk gezicht.
Zo onsmakelijk is d'r gezicht toch niet? ;)

Leuke serie, alleen viel me een kleurverschil tussen 6 en 7 op. Terwijl beiden in de schaduw zijn, is op 7 het pak wat geel/rozig en op 6 meer wit/groenig.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
Arno Hoogwerf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 15:14
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Die sluiers zijn maar onhandige dingen... ;-)

Ik snap foto 4 niet zo eigenlijk; wat vind je hier zo mooi aan? Verder nette serie, technisch vaak goed uitgewerkt, al vind ik de flits-glimmers in 6 en 9 niet zo fraai. Je licht op 1 is daarentegen prachtig zacht. Bij 6 vind ik hem wel wat ongelukkig kijken, en bij 10 vind ik het weer jammer dat zij meer aandacht voor de camera heeft dan voor hem; hallo...er zit iemand op z'n knieën voor je, haha!

Maar geef het ook toe; het blijft altijd lastig, hectisch en onwennig zo'n bruiloft.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

mavlo77 schreefCOLON
Edgo schreefCOLONOnsmakelijk gezicht.
Zo onsmakelijk is d'r gezicht toch niet? ;)
Ik kan me enigszins vinden in de opmerking van Edgo.

Je kijkt op foto #9 vol in 3 neusgaten. Dat is eigenlijk "not done" (ongeschreven wet in de fotografie)

Persoonlijk zou ik deze foto ook niet zo gemaakt hebben, maar meer van opzij (dus hoger standpunt).

:wink:

Foto #1 vind ik een beetje te gekunsteld over komen.

Verders mooie foto's Sugarman! :P
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Zo hee, kom ik net thuis van een avondje stappen en zie ik ineens allemaal leuke reacties :)

Even kijken of ik iedereen kan beantwoorden :D

1 heb ik de flitser achter mij laten flitsen tegen een witte muur vandaar dat de bruid "zacht" is ingeflitst. Achter haar is een muur met een leuk behangetje.

2 dat de bruid iets te donker is, met name haar gezicht, vond ik achteraf ook. Ga ik zeker wat oplichten. Het is het een of ander anders was de bruidegom te vel ingeflitst.

3 geen reactie??? Vond ik zelf wel een niet alle daagse bewerking zo met die vrij donkere achtergrond voor een bruidsfoto.

4 wat vind ik hier leuk aan?
Een tafereel wat ik zelf nog nooit heb gezien bij een bruiloftfoto.
Weer eens wat anders vandaar dat ik hem hier heb neer gezet.

6 en 7 kleurverschil komt omdat ze op twee verschillende plekken staan.
6 was een vrij donkere omgeving en 7 juist weer met veel licht.
Verder had ik bij elke foto een grijskaart erbij moeten nemen vanwege de groene omgeving. Vandaar denk ik ook de vele kleur (witbalans) verschillen.

8 iets meer croppen zie ik niet zo want dan zou er rechts en onder minder ruimte ontstaan waardoor het te krap gaat worden vind ik.

9 Onsmakelijk? :P Deze heb ik bewust hiervoor neer gezet om de reacties te bekijken hoe dit nou over komt.
Het tafereel vond ik juist wel ontroerend om te zien en ben ook brutaal tussen hun in van onderaf in gaan staan.
Neus-gaten theorie is mij wel bekend maar heb er in dit geval geen enkele moeite mee. Zijn toch mooie gaten? Ik heb er niet eens wat weg gehaald :) Alle gekheid op een stokje, ik denk dat het bruidspaar hier blij is.

10 heb ik verschillende taferelen van dat ze elkaar ook weer aan kijken maar ik vond deze wel leuk om te laten zien. Zo van: kijk mij nou staan met mijn mooie bruidegom.

Volgens mij heb ik op iedereen gereageerd en ik ben ook blij met jullie goede reacties!!!
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Mijkeltje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 17:55
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Ik vind 3 'n erg mooie foto. Ik maak zelf ook graag gebruik van dit 'afwijkende' idee, vandaar dat deze foto mij juist aanspreekt denk ik. Ik vind haar gezichtsuitdrukking wat mat alleen, maar goed, 't is een bruid, geen model...
Wellicht had ik 'r wat meer links in de foto gezet, om zo haar zoekende blik wat te benadrukken, maar dan had je weer met de jurk moeten schuiven natuurlijk.

Verder erg mooi, ik hou d'r wel van! 5 en 8 spreken me ook aan trouwens, maar ik moet me weer gaan kwijten van m'n taken hier, dus ik moet 'r een eind aan breien...
[size=67]Camera+toebehoren+creativiteit[/size]
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Edgo schreefCOLON8 zou ik iets meer croppen, en 9 kan echt niet hoor..
Onsmakelijk gezicht.
Dat begrijp ik niet, dit vind ik juist een hele mooie foto!
Heel natuurlijk en intiem ongekunsteld beeld!
Ik vind bruiloftsfoto's vaak een beetje te veel geposeerd om ook nog leuk te zijn voor buitenstaanders. Maar dit beeld is echt en zou ik vaker proberen te maken als ik jou was!
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

MarliesdeWit schreefCOLON
Edgo schreefCOLON8 zou ik iets meer croppen, en 9 kan echt niet hoor..
Onsmakelijk gezicht.

Ik vind bruiloftsfoto's vaak een beetje te veel geposeerd om ook nog leuk te zijn voor buitenstaanders. Maar dit beeld is echt en zou ik vaker proberen te maken als ik jou was!
Maar het is ook niet voor buitenstaanders. ;)

Een bruidsreportage maar je puur voor het koppel en voor niemand anders.
Ik hou bijvoordbeeld niet van boomknuffelfoto's maar als het paar dat wil dan doe je dat.

Ik vind indeneuskijkfoto's ook niet zo charmant maar dat is een kwestie van smaak.
Overall gezien denk ik dat dit koppeltje wel erg blij zal zijn met deze foto's
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Dat weet ik KD-fotografie, daarom vind ik het knap dat er af en toe eentje bijzit die daar bovenuit springt.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

sugarman schreefCOLON 9 Onsmakelijk? :P Deze heb ik bewust hiervoor neer gezet om de reacties te bekijken hoe dit nou over komt.
Het tafereel vond ik juist wel ontroerend om te zien en ben ook brutaal tussen hun in van onderaf in gaan staan.
Neus-gaten theorie is mij wel bekend maar heb er in dit geval geen enkele moeite mee. Zijn toch mooie gaten? Ik heb er niet eens wat weg gehaald :) Alle gekheid op een stokje, ik denk dat het bruidspaar hier blij is.
Ik vind dit een prachtfoto. Niet de standaardkiekjes en een lekker spontaan moment! Sommige regels mogen van tijd tot tijd eens gebroken worden en deze is daar een voorbeeld van!
MarliesdeWit schreefCOLON
Edgo schreefCOLON8 zou ik iets meer croppen, en 9 kan echt niet hoor..
Onsmakelijk gezicht.
Dat begrijp ik niet, dit vind ik juist een hele mooie foto!
Heel natuurlijk en intiem ongekunsteld beeld!
Ik vind bruiloftsfoto's vaak een beetje te veel geposeerd om ook nog leuk te zijn voor buitenstaanders. Maar dit beeld is echt en zou ik vaker proberen te maken als ik jou was!
Helemaal mee eens!!!!!!!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Wat een bruiloftfoto al niet aan reacties te weeg kan brengen :)

Het is natuurlijk in eerste instantie bedoeld voor het bruidspaar zelf en dan denk ik niet aan dit soort dingen.
Het was een hele leuke situatie ook dat ik tussen hun in ging staan en we hebben er ook hartelijk om gelachen.
In dit kader zou een bruiloftfoto ook het beste zo beoordeeld kunnen worden.

Ik laat het bruidspaar meestal hun gang gaan want zo wil ik ze ook op de foto hebben. Zoals ze zijn en niet zoals ik het zou willen.
Wel af en toe met hier en daar een aanwijzing maar dat doet geen afbreuk aan hoe ze zijn.

Maar nog bedankt voor jullie reacties :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

:D Die achtergrond van foto 1 is wel heel erg fout :D
Maar het ziet er verder weer knap uit Peter, doe jij dit wel vaker?
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLON:D Die achtergrond van foto 1 is wel heel erg fout :D
Maar het ziet er verder weer knap uit Peter, doe jij dit wel vaker?
Martin
Laat ik het zo zeggen Martin, het is niet mijn smaak behang voor in mijn huiskamer :)
En de laatste tijd ben ik even voornamelijk met bruiloften bezig maar vanaf de volgende week heb ik weer tijd voor wat anders :)
Maar ik doe dit graag want het is altijd feest en het geeft mij toch een bepaalde voldoening om dit voor mensen te doen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

3 geen reactie??? Vond ik zelf wel een niet alle daagse bewerking zo met die vrij donkere achtergrond voor een bruidsfoto.
dan zal ik alleen op nr 3 reageren.
technisch mooie plaat, maar vind hem toch niet zo sterk overkomen. Misschien had er een "tipje van de sluier" (wat een woordspeling) bijgekunnen, waarnaar het bruidje nieuwsgierig kijkt
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar