Gwendolyn, wit gewassen

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Afgelopen zondag had ik de gelegenheid om samen te kunnen werken met drie bekenden van Gothic Models: mede fotograaf Ronald Kools en de modellen Gwendolyn Snowdon en Marjo Pecht.
Dat het naast nuttig en productief ook ontzettend gezellig was spreekt natuurlijk voor zich :D Ik kon fijn van de gelegenheid gebruik maken om eens wat te experimenteren met een witte achtergrond en een stevige belichting. Helaas ging dat niet helemaal zoals het moest en was het toch nog nodig om de foto's flink te bewerken.
Nou ja, als het uiteindelijk maar goed komt :D
De foto's die ik hier laat zien zijn van Gwendolyn, die van Marjo komen misschien in een later stadium nog. In elk geval geweldig om weer eens iets heel anders te doen dan m'n normale spul.
1:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=111119[/img]

2:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=111120[/img]

3:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=111121[/img]

4:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=111118[/img]

5:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=111122[/img]

En ook nu ben ik weer razend benieuwd naar jullie meningen.
Martin Philippo
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Supermooi, echter dat dingetje in haar haar vind ik minder. Ze is veel stoerder zonder. Heb je een blower gebruikt voor die rok/haar? En gothic, is zoals jemisschine weet niet mijn ding maar ik ben misschien een heel dom iemand, maar ik vind dit geen Gothic.

Erg mooi Martin.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Martin,

Zeer mooie serie van een aantrekkelijke dame, voorkeur heb ik voor foto #3 & #5.

Net als mijn voorganger ben ik ook niet zo gecharmeerd van dat ding in haar haar. Kleding en schoeisel vind ik een goede keuze.

Verder mijn complimenten, leuke afwisselende serie.

Groet van Marco.
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Hey Martin, leuke serie zeg, maar nummer 3 is de megaknaller :D :wink:
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

^^^ wat zij zegt! :-)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Anoniem 4

Hele mooie serie. Mijn voorkeur gaat uit naar de nrs. 3 & 4. Goede poses en bij passende blik. Het "witte ding" kan ook mij niet bekoren.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Geinige bewerking ook. "standaardaction" of eigen shopwerk?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dit is weer eens heel wat anders dan ik van je gewend ben :)

Echt gaaf, eerst een rustige intro en daarna gaan....

Ziet er Art uit allemaal.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Da's een lekkere frisse serie ..... Je voelt bijna het zomerbriesje 8)
Mooi model, leuke compo's (en dat klooien aan de achtergrond, zoals je zei, heeft wel z'n nut gehad :) )

Toch nog even de 'zeurmodus': de hielen hebben een wat andere tint, een beetje gelig dat afsteekt bij de rest (alsof de vorige schoenen een beetje hebben afgegeven) en op #3 een rode plek op de rechterenkel.

Mooie serie met knappe belichting !

Groetjes, Ties
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Txs voor de reacties :D
@jeroen: De hele gothic scene is ontzettend gevarieerd. Ik denk dat zowat geen enkel model op GothicModels beantwoordt aan het beeld dat de gemiddelde mens heeft van gothic. Wat mij daar zo ontzettend aanspreekt is het feit dat het daar leeft en bruist van de ideeen. Iedere shoot is een creatieve bezigheid. Geen pure beautyshoots daar maar liever een foto met een verhaaltje of een bijzondere twist.
Gwen past uitstekend in deze context, ze is schilderes, model, fotografe en ook nog eens gediplomeerd visagiste. En bovendien een onwijs aardige en lieve meid. Een kanjer is het :D
In veel opzichten doet de hele scene me denken aan de hippiescene van de 70er jaren. Iets waar ik zeer dierbare herinneringen aan heb 8)
Dat 'dingetje' op het hoofd van Gwen is een soort haarkam, ik vond het zelf wel grappig. Ach, het zal een kwestie van smaak zijn :) M'n collega vindt Kate Bush maar helemaal niks terwijl ik een enorme fan van d'r ben.
We hadden de beschikking over een flinke ventilator inderdaad, de sessie werd gehouden op mijn werk. Geen gewone studio windmachine dus maar een industrieel ding.
@PP: geen acties of zo, helaas niet. De achtergrond zag er op de camera mooi wit uit maar bleek op de PC toch behoorlijk blauw te zijn. We hadden toch meer licht op de achtergrond moeten zetten. Foto 3 moet zowiezo nog een keertje opnieuw bewerkt worden, die zint me niet.
@Ties: ja, haar hielen zijn inderdaad wat geel, zo zijn ze. Eerlijk gezegd vond ik het zelf niet storend genoeg.
Leuk om jullie reacties te lezen zo, dit is zeker geen alledaagse kost voor me. Zo nu en dan eens van je eigen stijl afwijken is goed en houdt je scherp.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Leuke en mooie serie Martin.
Nummer 3 heeft het voor mij.
En bij foto 4 kun je zien dat jullie beiden een leuke shoot hebben gehad. De lol spat er vanaf.... En dat is ook belangrijk, als het een hobby is, toch?

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar