Canon EF-S 18-200mm F 3,5-5,6 IS aangekondigd

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Volgens Fotokonijnenberg komt Canon met een nieuwe lens.

--
PRIMEUR: Canon komt met langverwachte EF-S 18-200mm F 3,5-5,6 IS!

Canon is al vele jaren één van de meest zichtbare merken in foto apparatuur. Met hun brede spectrum aan camera's en objectieven bedienen ze een groot deel van de spiegelreflex markt. Toch was er 1 objectief die door de vele Canon gebruikers werd gemist.

Maar het is nu definitief. Het objectief waar velen op zaten te wachten en waar al lang over werd gespeculeerd zal nu ook daadwerkelijk op de markt komen; de Canon EF-S 18-200mm F 3,5-5,6 IS!!

De lens wordt leverbaar vanaf medio september. Verdere specificaties, afbeeldingen en de prijs zijn helaas nog niet beschikbaar.
--

http://www.fotokonijnenberg.nl/news.php?news_id=1283
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Even verplaatst naar nieuws


Ik had hem al gezien, maar kom wereldwijd geen ander nieuws tegen.
Op de site van konijn is hij ook niet in België te koop

Is dit iets Nederlands?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Op de Belgische site van Konijn staat ook de aankondiging: http://www.fotokonijnenberg.be/news.php?news_id=1283

en

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... ct=1351143

Canon Nederland kon het nieuws tegenover Tweakers.net niet bevestigen, maar volgens een helpdeskmedewerker kan een mogelijke aankondiging van de 18-200mm-lens pas eind zomer verwacht worden, waarschijnlijk vlak voor de Photokina-fotobeurs in Keulen eind september.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

I Quote from the konijnenberg-site:

"(Import Nederland. Dit product kan niet worden geleverd aan land: België.) "

Vlaggetje is ook zwart ipv blauw bij de belgische vlag.
Maar zal wel goedkomen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

dejong1racing schreefCOLONI Quote from the konijnenberg-site:

"(Import Nederland. Dit product kan niet worden geleverd aan land: België.) "

Vlaggetje is ook zwart ipv blauw bij de belgische vlag.
Maar zal wel goedkomen
Ha! Klopt inderdaad, ze linken door naar de Nederlandse vestiging.
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

"(Import Nederland. Dit product kan niet worden geleverd aan land: België.) "


Staat bij veel meer lenzen en ander producten van Canon op de website van Konijn. :idea:
Akumal

Wat moet je nu eigenlijk met zo'n lens?
Groothoek en tele in 1 lens. Is wel makkelijk maar dan kun je toch beter gewoon een compact kopen met 324x zoom :P

rob.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb heb soortgelijke Sigma gehad. Voor een beginner prima, geen gedoe met lenzen wisselen enzo (essentie slr :shock:). Dat zal dan ook wel de marketing gedachte zijn. Als je meer wilt, ben je er snel op uitgekeken.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ideaal voor op vakantie. 10-22 erbij voor het echte groothoekwerk en je komt er een eind mee.
Hopelijk is hij minstens zo goed als de Nikon 18-200 VR.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
meneercactus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2005 07:03
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

En bij de specificaties staat voor dit IS-objectief:
Optisch gestabiliseerd: Nee..... :wink:
Ik ben een fototaal beginner, maar doe mijn best. Kijk [url=http://www.robfeberfotografie.nl/]maar....[/url]
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Ik herinner me een opvallende zin in het Photozone-testrapport over het Nikon-model :
In fact the amount of barrel distortions (4.1%) at 18mm broke a new negative record beating the Canon EF-S 17-85mm IS by a fraction.
Ik weet hoe krom "ons" 17-85 objectief is. Ik hoop dan dat Canon het er bij een 11x zoom-objectief er beter van af brengt.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

aflits schreefCOLONIk weet hoe krom "ons" 17-85 objectief is. Ik hoop dan dat Canon het er bij een 11x zoom-objectief er beter van af brengt.
Heel erg krom op 17mm. :lol:

Zie hier: KLK
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Lijkt me geen geweldige lens. Gewoon een té groot en te verschillend van karakter (behoorlijk extreem groothoek tot behoorlijk tele) om goed te kunnen maken, tenzij er een giga-prijskaartje aan komt te hangen. Maar dan zou ie ook het L-label krijgen.

Nee, ik houd het wel bij een aantal lenzen om dat bereik te coveren!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Alle geruchten zijn terug te voeren op het item van broer konijn :wink:
Nergens is er een andere bron te vinden, dus neem het vooralsnog met een baaltje zout.
Laatst gewijzigd door 1 op boels069, in totaal 13 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Kijk aan, dat was inderdaad de missing link in het scala.

Ondanks dat de lens geen superkwaliteit zal bieden (verwacht ik), denk ik dat 'ie heel best gaat verkopen. De 55-250 loopt toch ook aardig?? Voor mensen die gewoon 'n allround lens willen zou dit 'n prima objectief zijn: groothoek en 'n flinke zoom!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
bolke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2007 21:40
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONKNIP
Nergens is er een andere bron te vinden, dus neem het vooralsnog met een baaltje zout.
http://www.canonrumors.com/index.php?d= ... category=7

Even scrollen en je kunt daar ook info vinden. Maar ook op die site linken ze terug naar Konijnenberg.
[url=http://www.hroling.nl/home/fotoapparatuur]Fotoapparatuur[/url]
[url=http://www.hroling.nl/portfolio]Portfolio[/url]
haplo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2008 09:07
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik vond ook een bevestiging van de lens op electronista.com i een artikel over de 50D :
A new 18-200mm f/3.5-5.6 IS lens designed to combat the wider ranges of Nikon's own 18-200mm lens is also shipping at the same time as the EOS 50D and will ship for $699.
http://www.electronista.com/articles/08 ... n.eos.50d/

De lens op de amerikaanse canon site :
http://www.usa.canon.com/consumer/contr ... elid=17518

Leuke lens, maar vanwege de 5.6 (waar die ook mag beginnen) gebruik ik liever mijn 17-85 en 70-300 IS lenzen.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Volgens de verwachtingen zal het objectief tussen de € 640,00 en € 670,00 moeten gaan kosten.

Een beetje duur voor een "vakantie-objectief" en al helemaal duur omdat het geen eens een USM motor heeft.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de eerste officiële lab-testen. Ik heb er absoluut geen hoge verwachtingen van, en denk dat hij zal presteren zoals de meeste ultra-bereik objectieven (meer dan 4x zoom).

Maar zelfs al zou de optische kwaliteit redelijk tot goed zijn, het blijft een te duur objectief voor de doelgroep, en zonder USM. Ter vergelijk, de Tamron 18-200mm kost € 229,00 en de Tamron 18-250mm kost € 377,00

De Sigma 18-200mm kost € 262,00 en de Sigma 18-200mm met Image Stabiliser (OS) kost € 375,00

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De Nikon-tegenhanger schijnt ook best goed te presteren, beter als die van de andere concurrenten. Ik verwacht dat deze wel in die buurt zal gaan presteren, wat beter als de Tamron/Sigma tegenhangers. Verder zijn de adviesprijzen die Canon voor zijn objectieven hanteert vrij hoog, en leert de ervaring ons dat de verkoopprijs wel een stuk eronder zit op het grote WWW. Het blijft voorlopig gissen, maar denk dat de prijs nog wel wat zal zakken wanneer hij goed leverbaar is. Huidige prijs bij KE is 599,- euro.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik bedenk net... als het nu eens een 18-200mm f/2.8 - 4.0 "L" had geweest met een gewone EF vatting dan had het op z'n minst nog een interessant objectief geweest voor de journalistieke fotograaf. 8)
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar