In navolging van Cornelie is Mariska ook op de plaat gegaan. Volgens hetzelfde recept. Camera in de hand, model Maris op de kruk, geen flits, geen filters, niks behalve de omzetting naar zwart wit en het verschuiven van enkele levels. Ondanks dat, vind ik het persoonlijk foto's die weer iets heel anders uitstralen. Graag uw aller mening
Mariska. Portretten in Z/W
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
-
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 5921
- GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
- WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout
De gezichten in de eerste twee foto's zijn mij toch te veel uitgebeten, daar zit geen enkel detail meer in.
De derde is leuk uitgesneden.
Martin
De derde is leuk uitgesneden.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
- jandb
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 4383
- GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
- WoonplaatsCOLON Westland
- CONTACTCOLON
Ik ga met Martin mee, behalve de uitsnede van foto 3 daar mis ik toch wel de mond, dat was sterker geweest in mijn optiek.
GRt Jan
GRt Jan
Gr. Jan
Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij is dat juist de bedoeling bij dit soort foto's. Ik doel op high keys foto's waarbij je alle onnodige details er uit haalt, voorbeelden zijn Wernher Swiegers en Walter Spaeth, als ik me niet vergis. De beroemde foto is die van een kat waarbij we alleen 2 ogen, een snuit en klein bekje zien, alle andere details zijn wit gemaakt, net zoals ook de hele achtergrond. Helaas heb ik de foto niet.MartinPhili schreefCOLONDe gezichten in de eerste twee foto's zijn mij toch te veel uitgebeten, daar zit geen enkel detail meer in.
Mag ik vragen of je hierbij de brightness en/of contrast op bijna vol hebt gegooid ?
Fotograferen is vastleggen wat jij mooi vindt
400D | Sigma 18-200mm F3,5-6,3 | EF 17-40mm F4 L USM | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM | Soligor Tussenringen | CS3
400D | Sigma 18-200mm F3,5-6,3 | EF 17-40mm F4 L USM | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM | Soligor Tussenringen | CS3
-
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 5921
- GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
- WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout
Ik heb inmiddels wel begrepen dat er net zoveel definities van High-Key zijn als er fotografen zijn die deze foto's maken, dus daar zul je nooit echt uit komen. Wat ik zelf wel altijd erg belangrijk vind is dat in een High-Key toch zoveel mogelijk detail zit en dat de belichting "tot op het randje" is, dwz net niet overbelicht. Dat mis ik een beetje in de eerste twee foto's. Misschien heb ik zo mijn puntjes een beetje verduidelijkt
Martin
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
- Iceman78
- Shooter+
- BerichtenCOLON 45
- GeregistreerdCOLON 30 Mei 2008 14:01
- WoonplaatsCOLON Heemskerk
- CONTACTCOLON
Ik vind de dikke laag mascara best wel storend.
Is dit zo bedoeld vraag ik mij af? Voor meer contrast?
Met name in foto 1 en 3 zie je de klonten zitten.
Is dit zo bedoeld vraag ik mij af? Voor meer contrast?
Met name in foto 1 en 3 zie je de klonten zitten.
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.
Nog even dit gevonden over high en low key fotografie "definities":MartinPhili schreefCOLONIk heb inmiddels wel begrepen dat er net zoveel definities van High-Key zijn als er fotografen zijn die deze foto's maken, dus daar zul je nooit echt uit komen.
http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00HIAU
Laten we inderdaad zeggen dat dit fotografie stijlen zijn. Grote delen van de foto's zijn dan overwegend wit of zwart. Dit kan alleen bereikt worden als je sommige/veel details weglaten, zoals de details van huid.
Fotograferen is vastleggen wat jij mooi vindt
400D | Sigma 18-200mm F3,5-6,3 | EF 17-40mm F4 L USM | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM | Soligor Tussenringen | CS3
400D | Sigma 18-200mm F3,5-6,3 | EF 17-40mm F4 L USM | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM | Soligor Tussenringen | CS3
Vroeger in het analoge tijdperk probeerde men ook regelmatig deze stijl foto's te verkrijgen. door hard papier, aangepast ontwikkelen en doordrukken tegenhouden.
Das nu allemaal een stuk makkelijker en het staat en valt dus bij de foto's waarop toegepast.
Bij foto 2 past dit (mi) het best, die vind ik leuk zo
Bij foto 1 is de neus niet helemaal lekker en foto 3 valt tussen wal en schip. Die hinkt een beetje op twee gedachten: "normale" zw wit of extreem.
Ik denk overigens dat de maker niet gedacht heeft in de richting van high key of zo
Das nu allemaal een stuk makkelijker en het staat en valt dus bij de foto's waarop toegepast.
Bij foto 2 past dit (mi) het best, die vind ik leuk zo
Bij foto 1 is de neus niet helemaal lekker en foto 3 valt tussen wal en schip. Die hinkt een beetje op twee gedachten: "normale" zw wit of extreem.
Ik denk overigens dat de maker niet gedacht heeft in de richting van high key of zo
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;