Mediamarkt

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

StefanAR
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 12:14
WoonplaatsCOLON Utrecht

Hallo allemaal,

Wat zijn jullie ervaring met de Mediamarkt m.b.t. fotografie spullen?

Gister zag ik namelijk de 400D + standaard 18-55 kitlens voor € 446 (na cashback € 386)!

Ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Gr,

//Stefan
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mediamarkt is niet altijd de goedkoopste hoor, maar in dit geval denk ik van wel:

Tweakers list, goedkoopste € 570,-:
http://tweakers.net/pricewatch/107920/c ... 6-ii).html
Konijnenberg: € 539
Kamera-Express (Demo cashback verrekend): € 469

En daarna had ik geen zin meer om te zoeken.

Mijn advies, vergelijk van tevoren goed of het inderdaad wel het goedkoopste is. Het loont zich soms.
Bedenk ook dat dit soort dingen binnen no-time weg zijn, want iedereen doet zijn huiswerk. En ze hebben er heus geen 100 liggen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Inderdaad is het altijd goed uitkijken bij de MM.

Heel vaak wordt de prijs genoemd waar de cashback al vanaf is!
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

bobeldijk schreefCOLONInderdaad is het altijd goed uitkijken bij de MM.

Heel vaak wordt de prijs genoemd waar de cashback al vanaf is!
Je was me net voor.
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

MediaMarkt adverteert ook vaak met prijzen waarin de cash-back al verwerkt is. Dus even goed opletten.
Voor de rest is er weinig mis met de MediaMarkt.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
StefanAR
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 12:14
WoonplaatsCOLON Utrecht

Gistermiddag ben ik geweest en toen lagen ze in een grote bak waar er naar mijn schatting nog 50 inzaten.. Misschien dat ik vanavond alleen de 400D ga halen (als ze hem nog hebben :lol: ) en dan van de week rest (geheugenkaart, tas, 2e accu, zonnekap en uv filter waarschijnlijk)..

De prijs op het bordje was € 386 na cashback, dus € 446 voor cashback.. had ik al opgelet :wink:
Laatst gewijzigd door 2 op StefanAR, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
DJ41
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 389
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2008 18:29
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk aan den IJssel

Voor advies moet je niet bij de MM zijn. vaak tref je studenten die een bijbaantje hebben en er meestal nog minder vanaf weten dan jijzelf. Als je al weet wat je hebben wil, dan is het prefect. Ook met garantie, omruilen e.d. wordt altijd netjes omgegaan is mijn ervaring.
StefanAR
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 12:14
WoonplaatsCOLON Utrecht

DJ41 schreefCOLONVoor advies moet je niet bij de MM zijn. vaak tref je studenten die een bijbaantje hebben en er meestal nog minder vanaf weten dan jijzelf. Als je al weet wat je hebben wil, dan is het prefect. Ook met garantie, omruilen e.d. wordt altijd netjes omgegaan is mijn ervaring.
Inderdaad m.b.t. tot de verkopers weet ik dat ze niet allemaal de experts zijn (geldt ook voor andere afdelingen binnen de Mediamarkt)
Laatst gewijzigd door 1 op StefanAR, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Yellow
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2008 22:06
CONTACTCOLON

Ik heb pas de 40D + 17-85 gekocht bij de MediaMarkt.
Hier was de cashback iid reeds met de prijs op het prijskaartje verrekend!
De enige reden dat ik het bij de MM heb gekocht was de prijs... Ik wist verder al wat ik wilde kopen, advies had ik niet meer nodig.
Voor advies moet je niet bij de MM zijn, MM Alexandruim heeft wel 1 werknemer rondlopen met wat verstand van camera's en lenzen. Dit is helaas heel zeldzaam..? 8)

Daarnaast heb ik alleen maar goede ervaringen met de MM qua garanties, ruilen etc... Beetje jammer dat ze niet (altijd) voldoende verstand hebben van de producten die ze verkopen.
www.team-design.nl
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

En let goed op welke aanbieding je wilt, want mijn ervaring is dat MM zelden de goedkoopste is. En als je er al wat koopt, heb je vaak nog wat accessoires nodig, en die zijn vaak duurder dan elders. Als je dan snel het hele pakket bij de MM wilt kopen, ben je nog duurder uit :roll:
... Spiegel-Werk ...
StefanAR
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 12:14
WoonplaatsCOLON Utrecht

Ik wil alleen de 400D kit bij Mediamarkt kopen en de accesoires bij Foto Konijnenberg of Kamera Express
Gebruikers-avatar
Yellow
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2008 22:06
CONTACTCOLON

Om even te reageren op de voorgaande berichten,
de MediaMarkt heeft altijd een laagste prijs garantie!

Er zijn wel wat punten waar je op moet letten als je in aanmerking wilt komen van deze laagste prijs garantie, namelijk:
- De winkel waar je het artikel goedkoper (dan de MM) hebt gezien MOET binnen een straal van 15 km van de MM winkel liggen.
- De winkel waar je het artikel goedkoper hebt gezien mag GEEN internetwinkel zijn.
- De winkel waar je het artikel goedkoper hebt gezien MOET het artikel op voorraad hebben.
- En natuurlijk moet het om precies hetzelfde artikel gaan..

In het geval: MediaMarkt Alexandruim en Kamera Express kom je in aanmerking voor de laagste prijsgarantie. Soms kan je nog wat van de prijs af halen of een "gratis" accessoire mee krijgen.
Daar in tegen is Kamera Express een hele fijne winkel om je spulletjes te kopen (afgelopen zaterdag nog langs geweest :roll: ).

edit: ben ik speciaal naar Alternate geweest om een CF kaart te halen (55 euro), blijkt dat de KE (66 euro) voor dezelfde prijs het kaartje had willen verkopen.. Dus blijkbaar zijn zij ook wel eens bereid om iets van de prijs af te halen..
www.team-design.nl
Gebruikers-avatar
DJ41
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 389
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2008 18:29
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk aan den IJssel

Yellow schreefCOLON Daar in tegen is Kamera Express een hele fijne winkel om je spulletjes te kopen (afgelopen zaterdag nog langs geweest :roll: ).
Ik ook, maar toen ik een nummertje trok en daar 88 op stond, terwijl de counter nog maar bij 44 was, was ik net zo snel de deur weer uit. Veels te druk op zaterdag.
Gebruikers-avatar
Yellow
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2008 22:06
CONTACTCOLON

Hahaha, precies! :lol: Er waren 30 man voor mij aan de beurt... 't begon bij (8)89 toen ik binnen kwam en ik had (9)19 getrokken...
Gelukkig waren er meer mensen zoals jou, en liep de teller nog redelijk snel op omdat er veel "nummertjes/klanten" verdwenen waren :P

edit: ik was dan ook binnen een half uur aan de beurt ;)
Laatst gewijzigd door 1 op Yellow, in totaal 2 keer gewijzigd.
www.team-design.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

je moet je daar niet door af laten schrikken, het gaat ontzettend snel bij KE, ook al staan er 40 numemrs voor je, dit kan in een krap half uurtje weggewerkt zijn en aangezien daar genoeg te zien is binnen hoef je jezlf echt niet te vervelen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Azrael
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2008 11:02
WoonplaatsCOLON Oost souburg

Let wel op als je bij de mediamarkt koopt dat de doos nog dicht is en de doos niet zomaar met een plakbandje dicht is gemaakt.

Ik heb het dus gehad met een laptop, deze was al meer dan een week in bezit geweest van een andere klant. De laptop stond al vol met software en documenten van een ander. Nadat ik de laptop had proberen te registreren kwam ik er achter dat deze al meer dan een maand voordat ik hem had gekocht was geregistreerd. Toen ik bij MM er mee terug ging deden ze er erg lakoniek over.

Kon even het hele stuk niet vinden op fik.nl. Maar hier heb ik wel het één en ander kunnen vinden: http://www.tenderfeelings.be/vera.php/t ... edia_markt

Dus kijk uit met de mediamarkt!!
En koop liever de camera waar je zeker van bent dat je niet iets in je handen krijgt geduwd wat al ge(mis)bruikt is.

Gr Cor
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ach bij Digital street in Beuningen sta je ook buiten op de stoep te wachten. Voor camera's en objectieven vaak de goedkoopste, maar koop er maar geen klein spul als geheugenkaartjes en zo bij.

Om op het onderwerp terug te komen, ik heb in het algemeen de indruk dat winkelpersoneel niets van de te verkopen producten af weet. Als ik iets wil kopen waar ik nog geen verstand van heb, laten we zeggen een navigatiesysteem, weet ik binnen een paar uur meer dan de verkopers, die niet verder komen dan de doos voorlezen.
Gebruikers-avatar
Clemens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2008 18:21
WoonplaatsCOLON Oisterwijk

Hierbij mijn tip:

Zoek de goedkoopste winkel waar ze een eos 400d met standaard 18-55 kitlens verkopen.

Vorige week nog bij Saturn Groningen 409 euro exclusief cashback.
Print de advertentie uit en ga naar bcc (low prices ... high service).
Koop daar de zelfde eos 400d met kitlens voor 599 euro exclusief cashback.

Geef na de aankoop aan dat je gebruik wil maken van de laagste prijs garantie.

BCC zal dan het verschil terug betalen en... ook nog eens 25% van dat verschil. In dit geval zou dat dus een uiteindelijke prijs opleveren van 409 - (25% van 190) = 362.5 euro

Daar doen we de cashback van canon nog af zijnde 60 euro .... et voila een Canon EOS 400d met standaar 18-55 kitlens voor 302.50 euro.

Let op:
- De camera moet leverbaar zijn door de concurent (dus op voorraad)
- De concurrent moet een echte winkel zijn.

Ik heb het zelf ook op deze wijze gedaan in Den Bosch bij BCC.

Succes met aanschaffen.
Wat je niet ziet kun je niet vastleggen
EOS 400D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Tamron AF 70-300 LD 1:4-5.6 Macro (1:2) | Ace Close-Up set | Samsonite backpack | mijn volgende lens wordt een macro ongeveer 100mm
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Ik heb ook de 400D een paar weken geleden bij de Mediamarkt gekocht voor € 449,- en na cashback (geld heb ik al terug) € 399,-. Inderdaad hebben ze er geen verstand van, maar in dit geval kon ik het niet laten lopen deze daar te kopen. Het prijsverschil was te groot.
Ik had hem bij de MM in Amsterdam gekocht. Kennelijk zijn de acties steeds op verschillende lokaties.
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Het gros van het personeel wat bij de MM werkt zal inderdaad niet deelgenomen hebben, laat staan gewonnen hebben hebben aan de achmea kennis quis, om over 2 voor 12 en perseconde wijzer maar te zwijgen.
Maar een canon met lens blijft een canon met lens, voor heel weinig.
Mijn tip in deze is dan ook om te kopen, wel op een rustig moment en er wat bij te [censored] in de vorm van extra accu mem card of iets anders.
Dioe ruimte is er bij MM.

Is 't spul stuk bij het uitpakken? Geen probleem bij MM, inleveren en je krijg je geld terug, ken je nieuwe gaan halen in de winkel.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar