F4 Phantoms spotten in Duitsland

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Brenner
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 09:50
WoonplaatsCOLON Stein

Hallo allemaal,

Ik kon hier geen topic over vinden dus vandaar mijn volgende vraag. Kan iemand me vertellen op welke duitse basis je het beste F4 Phantoms kan fotograferen? En op welke dagen wordt er het meeste gevlogen of is hierin geen regelmaat te ontdekken?

groetjes!!
misterspek
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 13:48

Dat is simpel.

Dat is Wittmund. Goede fotografie mogelijkheden buiten het hek. Qua vliegdagen kan ik je niets zeggen. Alleen de vrijdag is meestal nooit zo'n geslaagde dag. Maar misschien dat andere mensen hier een licht op kunnen schijnen. Ik weet dat de duitsers problemen hebben om de brandweer te bemensen en dat ze nu een soort "no fly"dagen hebben.

Groetjes Henk
Brenner
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 09:50
WoonplaatsCOLON Stein

Hoi Henk,

Bedankt voor je snelle reactie. Is dit de enige basis waar deze prachtige kisten nog vliegen? Enkeltje is voor mij 426km dus zou wel zonde zijn als ik op n no-fly dag ga rijden. Hopelijk kan iemand hier meer info over geven. Zijn er nog meerdere types op deze basis gestationeerd?

gr.
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Je kunt hier alvast voorgenieten :D...

http://www.youtube.com/watch?v=ApM_f-jBlP0
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Ter info, op de opendagen van de luchtmacht komen 2x F4 van de Turkse luchtmacht. Helaas "static", maar ze zullen toch een keer moeten vertrekken. Dus wellicht dat dat een optie is om ze te zien?
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Brenner
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 09:50
WoonplaatsCOLON Stein

hahaha...vet gaaf filmpje he, ik kon m al. Maar die is dus op Wittmund gemaakt?

Tijdens de open dag op leeuwarden ben ik op vakantie maar ik ga wel naar Fairford en daar zou een griekse F4 komen.....

Zou duitsland nog lang met die kisten blijven vliegen??
misterspek
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 13:48

Wittmund is wel het enige veld waar ze nog in grote getallen aanwezig zijn. De enige velden waar er nog enkele aanwezig zijn is volgens mij Manching (testveld) en Neuburg (ligt bij Munchen). Maar vooral Neuburg is een aflopende zaak....volgens mij nog iets van enkele weken en dan zijn de F4en daar verleden tijd. Tenminste.....ikzelf ga over 3 weken naar een spottersdag op Neuburg waar het afscheid van de F4 wordt "gevierd".

Dus als je echt veel phantoms wilt zien zal je echt naar Wittmund moeten.
Of natuurlijk naar Turkije of Griekenland :-)

Op dit moment zijn er trouwens ook Turkse Phantoms aanwezig op de TLP van Florennes in België. Maar dat zal waarschijnlijk nog wel verder rijden zijn voor je.

Grtz Henk
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Gaaf filmpje zeker! om toch maar ff te zeiken, de titel van het filpje is F4 Phantom 5 feet low...

5 Feet is ongeveer 1,5 meter dus dat klopt niet helemaal :lol: tezij ze bedoelen wanneer hij op zijn ondergestel staat, dat is ongeveer 1,5 meter :wink:

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
RobertJ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2006 22:14
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Hoí,

Kijk maar eens op het Scramble forum voor foto's langs de baan.
hier of hier en hier staat ook nog wat. Ik zou zeggen gaan en zo snel mogelijk want het is tussen nu en 5 jaar wel gedaan met de Rhino. :(
Robert
http://www.eagleaviation.nl

Dit jaar niet veel geklikkerdeklikt, volgend jaar beter.... Hoop ik
Brenner
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 09:50
WoonplaatsCOLON Stein

misterspek schreefCOLONWittmund is wel het enige veld waar ze nog in grote getallen aanwezig zijn. De enige velden waar er nog enkele aanwezig zijn is volgens mij Manching (testveld) en Neuburg (ligt bij Munchen). Maar vooral Neuburg is een aflopende zaak....volgens mij nog iets van enkele weken en dan zijn de F4en daar verleden tijd. Tenminste.....ikzelf ga over 3 weken naar een spottersdag op Neuburg waar het afscheid van de F4 wordt "gevierd".

Dus als je echt veel phantoms wilt zien zal je echt naar Wittmund moeten.
Of natuurlijk naar Turkije of Griekenland :-)

Op dit moment zijn er trouwens ook Turkse Phantoms aanwezig op de TLP van Florennes in België. Maar dat zal waarschijnlijk nog wel verder rijden zijn voor je.

Grtz Henk
Hey

Neuburg is voor mij een stuk verder rijden. Ik ga eens kijken om n 1 of 2 dagen naar Wittmund te gaan. Kun je ergens op een site checken welke dagen de no-fly dagen zijn?

hmm...turkije of griekenland..neuh..laat maar zitten...schijnt dat ze het niet zo op spotters hebben :D

Ik woon tegenwoordig in Maastricht dus Florennes (ligt vlak onder charleroi) is maar 134km voor me. Wat vliegt er nu momenteel nog meer in Florennes? Goed fotograferen daar?

:wink: wat n vragen he
Brenner
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 09:50
WoonplaatsCOLON Stein

RobertJ schreefCOLONHoí,

Kijk maar eens op het Scramble forum voor foto's langs de baan.
hier of hier en hier staat ook nog wat. Ik zou zeggen gaan en zo snel mogelijk want het is tussen nu en 5 jaar wel gedaan met de Rhino. :(
prachtige foto' s!!!! :D :D
misterspek
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 13:48

Op florennes is op dit moment een TLP cursus aan de gang. Dit betekent(bijna) elke dag een missie met ongeveer tussen de 20 en 30 verschillende kisten.
De lopende TLP heeft de volgende kisten (alle info met dank aan Scramble)

From 19th May till 13th June TLP 2008-3 will take place at Florennes. To have something to look out for herewith the participation list. Be advised that there may be changes to this list as usual!

The whole period:
2 Belgian F-16
2 Czech L-159
4 French Mirage 2000N
2 French Rafale
2 German F-4
2 Italian AMX
2 Italian F-16
1 Spanish Falcon 20
4 Spanish Hornet
2 Turkish F-4
2 USAFE F-16CJ

Week 3 and 4 externals:
2 Czech Grippen
2 Italian F-16
2 Spanish Hornet
2 Turkish F-16

Slow mover:
1 Spanish C295

CSAR:
2 French helicopters



Hier vind je de vliegdagen + tijden:

http://www.scramble.nl/databases/tlp/tl ... 8&period=3

Hier vind je waar je goed kan staan om te fotograferen:

http://www.scramble.nl/airports/index.html

De beste week om te gaan is de 2e week van Juni. Dan is het de 3e week van de cursus met extra vliegtuigen.

Dus ik zou zeker even gaan kijken. Binnenkort wordt de cursus naar Spanje verplaatst.....en dan wordt Florennes een stuk minder leuk.

Grtz Henk
Brenner
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 09:50
WoonplaatsCOLON Stein

Henk,

geweldige informatie, bedankt hoor!!! Ik ga 2 of 3 juni een bezoekje brengen mits de weergoden gunstig gestemd zijn. 2 duitse en 2 turkse rhino's, dat is erg gaaf!!!! :D

Maar Wittmund zal ik ook in mijn agenda gaan schrijven....

thxx

Dennie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar