Gewoon een jonge dame

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

deze jonge dame liep ik tegen het lijf tijdens het Moulin Blues Festival te Ospel. En ze wilde wel even poseren voor de foto.

Afbeelding
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik vind het opzich een mooie foto van een leuke dame maar ik zie iets vreemds aan haar huid en tanden, dat stoort wel jammergenoeg.
Gebruikers-avatar
Dirk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 20:35
WoonplaatsCOLON Waalre

Je hebt haar adres toch wel?... Leuk en spontaan model.. :lol:
Goede plaat...scherp, mooie kleuren..en sprekende ogen..boeiend!

Ik zit nog even te dubben over de uitsnede: zou het volledige hoofd meer brengen of valt dan de spaning weg?
EOS400D ; EF 28-135 IS USM; EF 70-300 IS USM; 50mm f1.8; EF 18-55 IS
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Dirk schreefCOLONJe hebt haar adres toch wel?... Leuk en spontaan model.. :lol:
Goede plaat...scherp, mooie kleuren..en sprekende ogen..boeiend!

Ik zit nog even te dubben over de uitsnede: zou het volledige hoofd meer brengen of valt dan de spaning weg?
Helaas haar adres niet gevraagd :?
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Itam Bedakki
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2008 22:30

KD schreef:
Ik vind het opzich een mooie foto van een leuke dame maar ik zie iets vreemds aan haar huid en tanden, dat stoort wel jammergenoeg.

Huh? Gelukkig verschillen smaken nogal, ik vind het een leuke
en spontane foto!
Hier is n.l geen sprake van de nodige voorbereidingen of visagie...
Kortom, ze staat er goed op hoor!
Twee bodies, kaartjes en wat glaswerk,
een flitser en zo'n driepootding...
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

hetgeen één van mijn voorgangers zag is waarschijnlijk dit:

de huid lijkt verzacht maar niet op een goede manier. zo komt het toch over.
AnnaFredrikze
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2006 10:09
WoonplaatsCOLON Roosendaal

Ik heb even zitten twijfelen of ik nou wel moet reageren maar goed. Ik vind het op zich een spontane foto van een mooie meid. Niks mis mee. Over de nabewerking of gebruikte make-up valt te twisten ik vind hem niet mooi.
Ook mooi licht lekker zonnetje doet het altijd goed op de foto.

Maar ik zou er zelf toch niet zo blij mee zijn als ik er mee instem dat je een foto van me maakt dat die dan zo groot op internet verschijnt. Ik hoop maar dat je het haar gevraagd hebt ;)

Anna
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Itam Bedakki schreefCOLON Huh? Gelukkig verschillen smaken nogal, ik vind het een leuke
en spontane foto!
Hier is n.l geen sprake van de nodige voorbereidingen of visagie...
Kortom, ze staat er goed op hoor!
Ik hou juist erg van naturel foto's en daar heb ik het ook niet over, maar wat target al schreef heb ik het over de nabwerking, bij de haarlijn en onder de ogen is dat niet zo mooi gedaan en het lijkt wel of de tanden net als de ogen zijn opgehaald met de dodge tool , bij de ogen vind ik dit mooi alleen de tanden lijken er erg onnatuurlijk door.
Maar misschien heb ik het mis en lijkt het maar zo. ;)
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

AnnaFredrikze schreefCOLON...

Maar ik zou er zelf toch niet zo blij mee zijn als ik er mee instem dat je een foto van me maakt dat die dan zo groot op internet verschijnt. Ik hoop maar dat je het haar gevraagd hebt ;)

Anna
Sorry, ik ga effe mee off-topic.

Hangt er wel helemaal vanaf hoe dat gegaan is. Heb gisteren ook op bevrijdingsfestival Wageningen gelopen als fotograaf. Ondanks dat het niet mijn taak was om publiek te fotograferen werd ik vaak genoeg aangeschoten of ik een foto van iemand wilde maken.

Het interesseerde deze personen helemaal gene ene niks waarvoor deze foto bedoeld was, als ze er maar op stonden. Lijkt mij de wereld op z'n kop als je vervolgens elke keer in een dergelijke situatie moet gaan uitleggen waarvoor de foto gebruikt wordt of kan worden. Website, ok; publicatie in folder, niet ok; programmaboekje 2009, ok; compilatie voor youtube, ok; eigen portfolio, niet ok; etc etc.

Daarnaast, juridisch gezien mag het gewoon (tenzij ik me heel erg vergis)
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

AnnaFredrikze schreefCOLONIk heb even zitten twijfelen of ik nou wel moet reageren maar goed. Ik vind het op zich een spontane foto van een mooie meid. Niks mis mee. Over de nabewerking of gebruikte make-up valt te twisten ik vind hem niet mooi.
Ook mooi licht lekker zonnetje doet het altijd goed op de foto.

Maar ik zou er zelf toch niet zo blij mee zijn als ik er mee instem dat je een foto van me maakt dat die dan zo groot op internet verschijnt. Ik hoop maar dat je het haar gevraagd hebt ;)

Anna
Ik denk dat de persoon het véél erger zou vinden moest ik de foto voor mij privé houden ( ik persoonlijk zou er dan toch maar een vreemd idee aan over houden ). Als ik vraag of het ok is dat ze even wil poseren en ze stemt toe, zal ze toch ook wel weten dat ik wat met die foto ga doen.
Of moet ik nu strooifolders gaan maken en uitdelen op elk evenement waar ik foto's maak? :shock:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

KD-fotografie schreefCOLON
Itam Bedakki schreefCOLON Huh? Gelukkig verschillen smaken nogal, ik vind het een leuke
en spontane foto!
Hier is n.l geen sprake van de nodige voorbereidingen of visagie...
Kortom, ze staat er goed op hoor!
Ik hou juist erg van naturel foto's en daar heb ik het ook niet over, maar wat target al schreef heb ik het over de nabwerking, bij de haarlijn en onder de ogen is dat niet zo mooi gedaan en het lijkt wel of de tanden net als de ogen zijn opgehaald met de dodge tool , bij de ogen vind ik dit mooi alleen de tanden lijken er erg onnatuurlijk door.
Maar misschien heb ik het mis en lijkt het maar zo. ;)
Ik weet niet wat een dodge tool is. Heb enkel een klein beetje unsharp mask toegepast. Dat de tanden van kleur wat gelig zien, is ook op het origineel. En wat je bedoelt met de haarlijn begrijp ik niet, ik zie niets mis aan haar haren.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Aan de rechterkant van de foto, ongeveer het midden van de lange zijde, zie ik een plukje haren van een ander meisje. Die zou ik ff wegshoppen ;)

Op zich snap ik wel wat bedoeld wordt met die haarlijn. Het is net of haar linkerwang en die haren verzacht zijn in de nabewerking. In die haren daar zit geen doortekening meer. Af en toe heb ik hetzelfde effect bij het gebruik van noise ninja, waarmee dan alles wordt glad getrokken.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Ik vind het ook een leuk portret..maar ook moet helaas zeggen dat er iets niet lekker kijkt.
Denk dat deze foto net iets teveel verscherpt is..maar of dat het alleen is..
Je hebt helemaal geen huidbewerking hier toegepast?
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

E7picture schreefCOLON
AnnaFredrikze schreefCOLON...

Maar ik zou er zelf toch niet zo blij mee zijn als ik er mee instem dat je een foto van me maakt dat die dan zo groot op internet verschijnt. Ik hoop maar dat je het haar gevraagd hebt ;)

Anna
Sorry, ik ga effe mee off-topic.

Hangt er wel helemaal vanaf hoe dat gegaan is. Heb gisteren ook op bevrijdingsfestival Wageningen gelopen als fotograaf. Ondanks dat het niet mijn taak was om publiek te fotograferen werd ik vaak genoeg aangeschoten of ik een foto van iemand wilde maken.

Het interesseerde deze personen helemaal gene ene niks waarvoor deze foto bedoeld was, als ze er maar op stonden. Lijkt mij de wereld op z'n kop als je vervolgens elke keer in een dergelijke situatie moet gaan uitleggen waarvoor de foto gebruikt wordt of kan worden. Website, ok; publicatie in folder, niet ok; programmaboekje 2009, ok; compilatie voor youtube, ok; eigen portfolio, niet ok; etc etc.

Daarnaast, juridisch gezien mag het gewoon (tenzij ik me heel erg vergis)
Je vergist je. Dit is een portret en dan geldt het portretrecht. Om zo gepubliceerd te worden is formeel toestemming nodig. Als jij niet heel erg overduidelijk een prof bent (bijv. door opvallend jasje met vermelding van de krant ofzo) hoeft zij helemaal niet te denken dat ze zo gepubliceert wordt en mag je dat niet zomaar aannemen.

Anders wordt het als je onderwerp onderdeel van een groep is, die bijv. naar een bandje staat te luisteren en geen (individueel) portret. Maar dat is hier niet aan de orde. Anna heeft gelijk.
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

fistkikker schreefCOLONJe vergist je. Dit is een portret en dan geldt het portretrecht. Om zo gepubliceerd te worden is formeel toestemming nodig. Als jij niet heel erg overduidelijk een prof bent (bijv. door opvallend jasje met vermelding van de krant ofzo) hoeft zij helemaal niet te denken dat ze zo gepubliceert wordt en mag je dat niet zomaar aannemen.
Geen vergissing, je mag deze foto openbaar maken. Alleen als de geportretteerde een redelijk belang heeft bij het niet publiceren is publicatie verboden. Zoek hier maar eens op "auteursrecht".
Laatst gewijzigd door 1 op Dirk Hofstede, in totaal 11 keer gewijzigd.
[size=67]1D III | 5D II | 16-35mm f/2.8 II | 24-70mm f/2.8 | 70-200mm f/2.8 IS | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.2 | 85mm f/1.2 II | 135mm f/2 | 300mm f2.8 IS | 1.4x | 580EX II 2x[/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

De wettenbank geeft bij mij een time-out error (terwijl er meteen een schermpje opent :? ) en vervolgens wordt er niets gevonden :(
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

en aan het t-shirt te zien was zij 1 van de vrijwilligers op het festival en zoals bijna iedereen daar een inwoonster van de gemeente Ospel
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar