Station Venlo

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Vandaag werd ik op mijn werk (NS) benaderd of ik een paar foto's van Station Venlo wilde maken. Er heeft een kleine verbouwing plaatsgevonden en hierover willen ze een artikel schrijven en daar wat foto's bij plaatsen. Dit hoefde niet persé specifiek over de verbouwing te gaan, maar gewoon een foto van het station was al voldoende.

Ik ben eens flink aan het klooien geweest in photoshop en kwam tot de volgende resultaten.
Misschien vinden jullie het wel helemaal niks, maar ik wil ze toch even laten zien. Zelf vind ik de resultaten wel grappig.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Jullie meningen, zowel positief als negatief, zijn welkom.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

gaaf man...

niet echt plaatjes om op canvas te zetten maar toch geeft het een prima sfeer

je moet er van houden... mij dunkt het wel...

bij 1 vind ik de bomen een mystiek karakter hebben, met toch natuurlijke kleuren van het gras en de lucht...
niet echt realistisch maar wel kunstig

2 vind ik wat minder, dit komt misschien door de lichte voorgrond, die wat contrast kan gebruiken... lucht vind ik wel lekker kijken ook het gebouw is prima...

lijkt allebei wel een beetje op een soort ''animatielook''

is geheel wat anders dan die fraaie vrouwen die jij meestal hier tentoon spreidt... :wink:

ga je ook macrootjes doen?? ben benieuwd..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Gaaf man. Normaal gesproken reageer ik niet zo gauw op jou topics, omdat je vaak portretten fotografeert. :oops: (niet mijn ding)
Maar hier ben ik wel van onder de indruk. Ik vind het mooi. Alleen jammer van die lantaarnpaal midden in het beeld. Kun je die er niet uitshoppen?
Ook al omdat ik zelf uit de gemeente Venlo (Belfeld) kom. Dus het station is mij zeer bekend.
Nogmaals: Fraai uitgevoerd !

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

S-c-h-i-t-t-e-r-e-n-d!

K'ben geen aanhanger van bewerkte foto's. Zie ze het liefst "puur natuur", dus zo min mogelijk ge-fotoshopt of andere truukjes. Da's nmm ook de kunst van het maken van een foto: in 1 keer goed :lol:

Maar wat jij ervan hebt gemaakt is absoluut een topprestatie.
Wat een mooi plaatje......
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik vind ze mooi, maar moet wel opmerken dat de donkere lucht
veel aandacht trekt. Dit leid je blik wat van het station af.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Pendragon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2007 14:12

Ik vind het zeker mooie bewerkingen maar ik vind de uitstraling van de foto's niet positief, ik zou er een headline bij verwachten van: Donkere tijden aangebroken voor NS.
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd, zou niet de eerste keer zijn. :)

Groetjes,
Jaap
A JE TO!
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Meestal proberen project-ontwikkelaars de realiteit vorm te geven d.m.v. een zogenaamde "artist impression".
Jij hebt nu het omgekeerde gedaan, de realiteit omgezet in een "artist impression" en die is bijzonder goed gelukt! Schitterend resultaat.

Groeten, Ties
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Ik vind het dus echt wel gaaf! :D
Idd een soort artist impression.

Maar aangezien het 'gewoon' een foto betreft ook wat opmerkingen:
1. De lantaarnpaal in midden is beetje dominant aanwezig, wegshoppen? In ieder geval is ie nét niet helemaal in beeld... idem boom links.
2. Links te krap. Bus en dak net niet helemaal lekker in de foto.
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De platen zijn mooi. Ik dacht eerst ook dat het een artist impression was :oops:. Ik vraag me af of ze voor bij een artikel niet een beetje te zijn. Verder ben ik het met Petuut eens dat die lantaarnpaal een beetje stoort (hij valt nog bijna uit de foto bovenaan).

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Afgezien van het feit dat ik dit best wel hele knappe bewerkingen vind denk ik toch dat dit niet helemaal is wat ze zoeken. Of ze moeten je specifiek de opdracht hebben gegeven om het surrealistisch te maken.

Ik dacht eerst ook dat het om een "artist impression" ging.

Hoe bereik je een dergelijk resultaat trouwens?

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Heel apart, vooral foto 2 vind ik erg goed overkomen, erg fraaie bewerking.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar