Waternet, nieuw hoofdkantoor

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Stevige Kost
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2006 07:57
WoonplaatsCOLON Amsterdam

In de havens west (amsterdam) is al ruim een jaar het enorme waterzuiveringscomplex Waternet gevestigd. Hier het moderne gebouw met de kantoren. Er is ook nog ongeveer anderhalve kilometer waterzuivering; betonnen bakken ed. (Moeilijk te fotograferen vanwege de vele hekken.)

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=101380[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=101381[/img]
400D. 17-40 f/4L, 50 f/1.4, 85 f/1.8
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Het valt niet mee als er veel hekken staan om zoiets knap op de foto te zetten deze zijn duidelijk geslaagd al vind ik de 2 foto wel iets te blauw maar dat kan ook omdat ik op mijn werk dit zit te lezen an de monitor hier liggen .
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
Stevige Kost
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2006 07:57
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Dat ligt niet aan je monitor, de tweede foto is gewoon zo blauw.
Ik vind de foto mooi zo. 't Is misschien een keuze. Ik vind het een logische keuze in dit geval. Waarom? Weet ik niet. Ik vind de kleuren zoals ze zijn ok. Tja, gevoel voor kleur denk ik. Verder mogen andere mensen het waarom verklaren. Maar moet je je de foto voorstellen terwijl het blauw bijvoorbeeld rood is. Dat ziet er toch ook niet uit? Blauw dus. En ik vind het wel passen bij deze foto. Graag hoor ik wat ideeen of commentaar bij de foto's.
Zwart/wit heb ik ook overwogen (dat doe ik overigens bij elke foto), maar dat vond ik dan weer zonde van de mooie geel/groene lichten.
400D. 17-40 f/4L, 50 f/1.4, 85 f/1.8
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Nou, ik heb wel een antwoord op het kleuren raadsel. Groen, geel en blauw combineren goed. Daarbij kunnen ze op een natuurlijke maner in elkaar overlopen aangezien groen uit blauw en geel ontstaat. Het zijn het frisse kleuren, wat mooi staat bij een modern gebouw dat ook nog eens deel uit maakt van de drie die ik net noemde. Wie nu nog een andere kleur als achtergrond durft te nemen :twisted: . Nee grapje, tot zover mijn bescheiden, uitgesproken mening :P.

Ik ben dan ook zeer tevreden over de kleur combi. Maar foto 2... als een foto te donker was moet je absoluut niet op deze manier ophelderen.
Gr. Wardie
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Stevige Kost
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2006 07:57
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik weet niet waar je 't over hebt Wardie, de foto was eerder te licht en ik heb 'm donkerder gemaakt naar mijn smaak. Meer contrast enzovoort.
400D. 17-40 f/4L, 50 f/1.4, 85 f/1.8
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ik heb het over rechtsonder in de foto. Die ruis in behoorlijk sterk. Mi komt dat de foto niet ten goede. Het stoort me. Neemt niet weg dat het een mooie foto's zijn hoor.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Stevige Kost
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2006 07:57
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Tja, volgens mij is dat geen ruis, maar structuur in het gebouw.
400D. 17-40 f/4L, 50 f/1.4, 85 f/1.8
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Mooi foto's. Mooi samenspel van compositie en kleuren.

Heb je deze met je 17-40 lens gemaakt? Had je daarvoor voldoende groothoek?
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Stevige Kost
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2006 07:57
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ja, met de 17-40mm, mijn meest geliefde lens. Ik kan wel zeggen m'n standaardlens, Ik zou niet meer zonder willen. En inderdaad voldoende groothoek. Ik vraag me af waarom je dat vraagt? Als het is omdat je deze lens overweegt: één antwoord DOEN! is echt een geweldig goeie lens.
Daar krijg je geen spijt van, integendeel als je'm niet hebt krijg je spijt.
Ik heb overigens wel de foto's op perspectief gecorrigeerd in Photoshop.
Dat doet geen lens voor je tenzij je een tilt/shift lens hebt, maar dan nog...
400D. 17-40 f/4L, 50 f/1.4, 85 f/1.8
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Ik heb mijn 17-85 inmiddels verkocht. Ik wil kwalitatief iets (nog) beters.
Ik overweeg nu de canon EF-s 17-55/2.8 of de Canon 24-105, tezamen met de 10-22.
De eerste optie is goedkoper, maar dan mis ik een stuk groothoekbereik van 10-16 mm. Ik vraag me af of ik aan 17 mm genoeg heb. Vandaar mijn vraag.
De 17-40 is inderdaad een prachtige lens. Voor mij echter niet echt een optie daar anders het gat naar mijn 70-200 wel erg groot wordt. Vandaar mijn interesse in de 17-55.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar