RAW converters

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vond deze link enkel programma's voor een RAW converter :

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/69854

Heeft hier iemand ervaring mee ?? Ik vind het storend, met de software van Canon kan je inderdaad slecht je RAW-files bekijken...
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

is fijn proggie, werk er zelf ook mee.

Wat wel leuk is een soort gelijke versie komt ook tevoren wanneer men in de nieuwe photoshop (8) CS een raw opent.

kun je de foto even een flinke digitale voorbewerking geven.
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Als je de software hebt geinstalleerd, die je bij de 300 D hebt gekregen

zul je zien, dat je wel degelijk RAW bestanden kunt bewerken.
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

de bijgeleverde software van canon presteert zwaar onder tov cs1 of de ingebakken raw convertor van photoshop.
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

BreezeBrowser is ook een topper met RAW, en een hele hoop meer handige zaken zoals HQ view en batch tools.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Zelf heb ik gisteren eens ACDSee 6.03 geinstalleerd en die kan ook je CRW's bekijken. Werkt redelijk goed, full screen en sneller als C1. Voordeel vindt ik dat je full screen kan kijken. Even handig om even wat CRW's door te spitten alvorens ze door C1 te halen.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Breezebrowser in inderdaad ook een van de bekende, en ook is er een Bibble2002 of zo, waarmee je met crw files kan spelen.

Echter de 2 koplopers zijn CaptOne en de raw plugin van photshop uiteraard. Dit niet uit eigen promotie of ervaring, maar uit gegronde testen.

Zelf gebruik ik ten alle tijden CaptOne, en moet zeggen dat ik er goed mee uit de voeten kan. Breezebrowser heb ik ook geinstalled staan, maar kan er niet zo goed mee uit de voeten. Ik weet dat het een kwestie van doen is. Misschien komt die tijd nog wel een keer.
www.studio111.nl
Jelke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2004 15:10

maartenw schreefCOLONBreezebrowser in inderdaad ook een van de bekende, en ook is er een Bibble2002 of zo, waarmee je met crw files kan spelen.

Echter de 2 koplopers zijn CaptOne en de raw plugin van photshop uiteraard. Dit niet uit eigen promotie of ervaring, maar uit gegronde testen.

Zelf gebruik ik ten alle tijden CaptOne, en moet zeggen dat ik er goed mee uit de voeten kan. Breezebrowser heb ik ook geinstalled staan, maar kan er niet zo goed mee uit de voeten. Ik weet dat het een kwestie van doen is. Misschien komt die tijd nog wel een keer.
ik had bibble2002 geinstalleerd maar ondersteund helaas de CRW van de 300d niet jammer was wel leuke software ! groetjes Jelke
EOS 10D+EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM+ EF 50 f/1.8II+EF 75-300 f/4-5.6 IS USM+Tiffen filter kits+EF-17-40mm f/4 L USM+Speedlite 580 EX flitser+Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 ex DG sph+EF 28 f/2.8+Kenko pro 3000+remote RS-80N3.Sony Digi DSC-F707.PENTAX OPTIO750z.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar