Neat image

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ook dit is een heerlijk programmatje, hiermee kan als een-na-laatste stap de foto ontdaan worden van ruis (wat je bij donker weer sneller krijgt i.v.m. te weinig licht). Ook zit hier een sharper funktie in. Het leukste van dit programma is, als je voor je zelf de defaultsettings hebt gecreeerd hebt, dat je alle fotos automatisch kan "neaten".

Programma is simpel en doeltreffend, alleen moet je even weten waar de knopjes voor dienen, en bij batch niet vergeten auto-save aan te zetten.

P.S. Het "neaten" van een foto is best een heftige bewerking voor de computer, en neemt voor 1 foto 1,5 minuut tijd in
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hallo Maarten,

Ik heb de demo versie van dit programma gedownload en ben onder de indruk van de hoeveelheid ruis die je hiermee kan verwijderen, heb tot nu toe zeker enkele tientallen foto's die niet om aan te zien waren hiermee nieuw leven weten in te blazen.

Bedankt voor de tip



P.S. Het neaten op mijn Pentium 4 - 2,66Ghz duurt bij elkaar nog geen 10 seconden
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik denk zelf dat als ik vanuit een CRW file een export doe naar de photoshop, deze bewerk en daarna opsla als tiff file (18 mb unlevel horizon / 36 mb level horizon). Ook stel ik eerst de profiles in van mijn camera die gelijk zijn aan het/de ISO waarmee van origine de foto ook gemaakt is. Daarne geef ik aan wat neat moet gaan filteren.

Ik werk zelf met een Xeon 2.0 Cpu en dat duurt echt anderhalve minuut. Laad je wel het juiste profile (*.dnp) van je camera in (die te downloaden is op de site van neat), en kies je ook een noisefilter profile (*.nfp) ??

Heb het is tussentijd ook met een jpg geprobeert, en heeft ook even tijd nodig.

check it
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

MBergsma wrote:
P.S. Het neaten op mijn Pentium 4 - 2,66Ghz duurt bij elkaar nog geen 10 seconden

vernederend hoor voor Maartenw...

aan Maartenw:

ik gebruik alleen profiles-bestanden, de .dnp Maar wat bedoel je met .nfp profiles? Zijn er nog meerdere soorten dan?
www.studio111.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar