Dana, niet blij

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Eerste keer voor mij in de thuisstudio, voor mijn vrouw als model ook. Ze wilde niet de gebruikelijke blije foto's, dit is 't geworden:
#1:
Afbeelding
#2:
Afbeelding
#3:
Afbeelding
#4:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

euh.. een bosje bloemen (NIET van het tankstation!) doet meestal wonderen hoor.. dat of op je knieen gaan, beterschap beloven en vergeving vragen!

over de foto's: Gefeliciteerd met je huiskamerstudio!
algemeen: je z/w omzetting is een beetje conservatief: ik mis wat pit.. vooral veel grijs, weinig uitgesprokens zegmaar...

1: beetje veel headroom, maar helemaal niet vervelend om naar te kijken.. heeft zelfs wel iets daglichtachtigs..
2: het haarlicht komt goed uit, zou de 'frontlamp' toch iets minder van de zijkant en wat meer van boven hebben laten komen geloof ik.. al is het maar om die mooie gouden lokken nog wat meer uit te laten komen.. (op zich niets mis met belichten van de 'korte kant' natuurlijk
3: leuke compo, lekker rustige foto, mis alleen haar 'romp'.. de armen zijn nog wel zichtbaar, maar waar heb je de rest gelaten? ;)
4: m.i. de topper van je serie.. heerlijke foto (hier werkt de rustige z/w omzetting weer wel zegmaar) met een aangename compo, en vind de lichtvlek op de achtergrond hier heeeel functioneel!
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik kan helemaal meegaan met Gerben in zijn commentaar, en zou er aan willen toevoegen, dat je vrouw soms haar ogen wat teveel in de hoeken heeft staan. Je ziet dan wel erg veel oogwit, ietsje minder staat meestal mooier.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

Persoonlijk heb ik niks met deze foto's, vind lachen toch leuker :lol:
Dat daar gelaten kijken ze niet echt fijn, niet een foto waar ik 3minuten naar blijf kijken. Waarom??? Ze kijkt idd teveel uit der ooghoeken, en ik vind de fotos weinig contrast/scherpte hebben.

Foto 1 vind ik opzich foto technisch nogwel meevallen.
Foto 4 vind ik wel grappige compostie, en leuk bedacht.

Try again en wellicht word het wat!!!
succes

Objectief me eigen mening zegt niet dat een ander ze niet mooi kan vinden :wink:
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Dank voor de reacties!

@gerben: Een bosje bloemen was niet nodig hoor, dit was precies de melancholie die ze wilde laten zien. Voor wat betreft de omzetting, ze bevatten vrijwel het hele scala, van wit (255, 255, 255) tot zwart (0,0,0). Ben met je eens dat de middentonen en vooral de donkere tonen overheersen (en dat dat wat vlak over kan komen). Ik ging voor een sfeertje, wellicht dat dat anders overkomt dan bedoeld. :)
Zie ook (nu je het zegt) dat het licht op #2 wel erg van opzij komt. Heb er ineens een 'ik zit in het donker tv te kijken' idee bij. Overigens is ze vrij donker blond (geen gouden lokken, eerder oud koper, ligt een beetje aan de stemming van de kapper geloof ik).
@fokke: oh, oogwit is not done? Op een ander forum begon ook al iemand er over. Me niet gerealiseerd. Ze keek expres zo uit de ooghoeken eigenlijk. Weer wat geleerd. :)
@marcel: lachen zien we iedere dag al... ;)
Weinig scherpte? Zo komen idd bijna niet bewerkt uit de camera, maar ik kan zelfs op dit formaat bijna de wenkbrauwharen tellen (en op groter formaat de poriën). Wat bedoel je?
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

het bewust iemand sjaggerijnig vast te leggen, is hier goed gelukt hoor.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar