meer mensen met slechte ervaring reparatie bij canon

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
maatie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2007 21:40

ik heb voor de vakantie een tweedehandse canon 100mm 2.8 gekocht.
ik heb er precies 2,5 week mee gefotografeerd, want toen brak het af/m knopje van de lens af. gevolg is dus dat je niet meer scherp kunt stellen.

meteen na de vakantie opgestuurd. na maar liefst 3 weken kreeg ik een ontvangst bevestiging. na 2 maanden ben ik maar eens gaan bellen waar de lens kreeg. 'hij kon elk moment komen,' (klonk alsof ze hem waren vergeten) en ja, hoor 3 dagen later heb ik hem thuis.

ongerepareerd!! dus ik boos naar etbass gebeld.
ja sorry dat onderdeel hebben we niet meer.
nou je maakt mij niet wijs dat je geen nieuw af/m knopje hebt liggen.

heb ik (^&%%%@*& een lens van 470 euro gekocht kan ik hem volgens hun gewoon weggooien.

ik heb nu de vorige eigenaar gesmst of hij de aankoopbon nog heeft. ga hier zeker werk van maken.

vind het sowiezo al echt belachelijk dat ik 2 maanden moet wachten, en vervolgens zelf moet bellen waar ie blijft, om te horen dat mijn lens niet meer rerapareerd kan worden.

pff dacht ik zo'n lens wel tweedehands te kunnen kopen omdat hij van canon was. goede kwaliteit en als ie kapot mocht gaan, kun je hem zo opsturen... nou niet dus!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maatie,

erg vervelend dat de lens volgens Ettbass niet meer te maken is. Maar heb je al eens contact gehad met Rofa in Den Haag. Zij repareren ook zelf, doen dat over het algemeen nog eens sneller. En daarnaast weet je wat er stuk is en kunnen ze van tevoren even kijken of het er is.

Kop op, niet te treurig. Er zijn meer wegen dan Ettbass
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Heel vervelend. :cry:
Het objectief staat wel in de lijst van "Irrepairables" op: https://www.etbass.nl/crp/frmMainParts.aspx
Mijn fiets spoort beter dan ik.
maatie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2007 21:40

bedankt voor de tip.
ik neem nog contact op met canon, maar verwacht daar eerlijk gezegt niks van.
dan zal ik eens informeren bij Rofa, hoop echt dat ze hem daar wel kunnen maken.

boels069: in die lijst staat geen 100mm 2.8 macro
alleen een 100mm en een 100mm 4.0 macro en een 200mm 2.8 macro.
ik ging er dus vanuit dat ze hem gewoon konden maken.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Jawel hoor:

EF100M - EF 100 MM F2.8 MACRO
je meot bij de EF lenzen kijken en niet bij FD lenzen. FD is het oude systeem van Canon
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik heb hele goeie ervaring met Etbass.
Had mijn lens toen binnen 2 weken terug.
Voor de reperatie van de usm van mijn 70-200 4.0 lens toen der tijd.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

Het gaat dus om de versie zonder USM? Zo ja, dan is het niet zo raar dat deze niet meer te repareren is, deze lens is zo'n 10 jaar geleden al uit productie genomen. Wellicht duurde de reparatie wat langer doordat zij er alles aan hebben gedaan om het onderdeel toch ergens vandaan te halen, maar is het nergens meer te krijgen.

Je had overigens voor €470 ook gewoon een nieuwe kunnen kopen, deze heeft USM en garantie, dan had je je een hoop problemen kunnen besparen. :wink:
maatie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2007 21:40

euh geen idee of hij zonder usm is. :oops:

klopt dat ik achteraf voor dat bedrag een nieuw had kunnen kopen.
maar had op de verkeerde sites gekeken voor prijzen en daar waren ze dus allemaal duurde.
wilde hem graag nog voor de vakantie hebben, dus eigenlijk een beetje overhaast gekocht... naja goede les voor de volgende keer zullen we maar zeggen. helaas wel een dure les

dejong1racing: mmm, heb ik gewoon verkeerd gekeken dus.

Dirk Hofstede: alles duurde lang. het duurde al 3 weken voordat ik de ontvangstbevestiging had en ik akkoord moest geven met reparatie zonder garantie.
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

maatie schreefCOLON... toen brak het af/m knopje van de lens af. gevolg is dus dat je niet meer scherp kunt stellen.
Kan je niets iets "pielen"dat hij in een van de 2 standen blijft staan ?
Of een aternatief knopje bedenken ?
Kijk dit is nu een onderschrift...
maatie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2007 21:40

in eerste instantie bleef hij ook in d M stand staan.
geen probleem, want die gebruik ik het meest. ik kon hem echter niet meteen wegbrengen, omdat het op vakantie gebeurde.

daarna is er nog iets afgebroken, waardoor hij het nu helemaal niet meer doet.

ik durf er niet goed aan te komen, ben bang dat ik hem verder kapot maak. mochten ze hem bij rofa ook niet kunnen maken, kan ik het altijd nog zelf proberen...
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Rofa vragen als ze geen knopje hebben om hem in M te locken..
Kijk dit is nu een onderschrift...
maatie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2007 21:40

heb hem naar rofa opgestuurd.
en hij is keurig gemaakt! het knopje was idd niet meer leverbaar, dus ze hebben hem in de M stand gezet en de bovenkant afgedekt.
en dat binnen een week!
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

een maat van mij heeft net als ik een 17-85mm USM. Nu deze stuk is heeft hij hem opgestuurd naar Etbass 5weken geleden. Nu pas krijgt hij een factuur om hem ook echt te laten repareren.

Al met al is de lens nu 1,5maand weg, en duurd dit wel erg lang vind ik. Ik zou ze persoonlijk opzoeken :twisted:

Ervaring over etbass hoor ik vanuit meerdere hoeken dat deze maar matig is en dan rofa inderdaad beter en sneller is.

good luck!
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar