Eerste portret van mijn dochter

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Eduard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2006 19:30
WoonplaatsCOLON rijswijk (zh)
CONTACTCOLON

Voor het eerst met flits set een foto van mijn dochter gemaakt.
Met set Falcon eyes SS 150F, links paraplu rechts softbox zelf vind ik ze wel aardig maar kan mischien beter ik hoor het graag.
groetjes
Ed.


1.Afbeelding

2.Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Eduard, in totaal 10 keer gewijzigd.
Canon 550 D canon 75-300 - Canon 10-22 mm. canon 28-135 IS usm. Canon 55-250 Canon 24-105 Canon 580EX II
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Ik weet niet of ze aardig is, dat kun je zelf het beste beoordelen :wink:

verder natuurlijk mooi uitbelicht, klein minpuntje het witte (uitgebeten) bloesje.
Wat ik meestal doe als ik 2 lampen heb en ee donkere achtergrond, is de sioftbox zowat pal voor het model, de plu een beetje zij/schuin achter, hierdoor komt ze wat los van de achtergrond.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Rabbit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2007 22:43
WoonplaatsCOLON Maastricht

Ik vind ze ook mooi gelukt. Net als closeshooter al zegt wel te overbelicht op de witte blouse. Op de eerste foto verdwijnt de blouse bijna in de witte achtergrond maar dat kan ook aan mijn monitor liggen. De compositie op de tweede foto is niet erg spannend, precies in het midden met vrij veel zwart aan beide zijkanten. Maar zeker geen straf om naar te kijken.
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Volgens mij is het blousje helemaal niet wit :wink:

1 zoals de andere al zeggen is er op sommige plekken iets te veel licht, verder kan je het model beter iets verder van de achtergrond zetten dan zie je de structuur niet meer, belichting verder zeker wel netjes voor de eerste keer.

2 inderdaad een beetje licht op de achtergrond laat het model een beetje los komen, maar zo te zien heb je softbox en plu schuin van voren gezet dus ik denk dat je het licht van de achtergrond juist weer hebt weg gehaald met bewerking. volgende keer kan je proberen de softbox iets hoger te zetten dan valt de schaduw niet zo onder haar ogen en dan de plu zoals Closeshooter al zei. Hoop dat je er wat aan hebt, maar vind niet slecht voor eerste flitset foto's

Johnny
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
Eduard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2006 19:30
WoonplaatsCOLON rijswijk (zh)
CONTACTCOLON

het blousje is wel degelijk wit, wat betreft de lampen dat klop wel ik heb namelijk niet meer ruimte het is maar een klein kamertje.
Deze tips neem ik wel mee en ga proberen het in de huiskamer op testellen.
Canon 550 D canon 75-300 - Canon 10-22 mm. canon 28-135 IS usm. Canon 55-250 Canon 24-105 Canon 580EX II
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Eduard schreefCOLONhet blousje is wel degelijk wit
kijk maar eens met je pipetje Photoshop zegt fff6ff dat is geen wit :wink:

ps niet te serieus nemen dit :D
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar