Aron en zijn statief.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Hopenlijk mag ik per uitzondering deze foto in zijn uppie plaatsen.
Ben benieuwd naar de meningen van jullie, ook qua nabewerking..

Afbeelding
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik kan ervanuit gaan dat hij niet mooi genoeg is? :wink:
Of word het me niet vergeven dat ik er een alleen geplaatst heb? :lol:

Maar zal mijn reactie geven, ik kreeg van een andere kennis te horen dat het meer een snapshot is omdat de achtergrond zo druk is.. Ik heb juist met het zwart/witte en het contrast iets hoger geprobeert iets meer dan dat van te maken.
Maar vooralsnog mensen brand alsjeblieft los, en vertel me hoe ik foto's kan maken in een tuin zonder dat het snapshots worden.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Ben niet zo'n zwart wit fan, maar dat is persoonlijk.
De foto op zich leuk voor de maker, maar verder zegt de foto niet veel.

Ik mis bv de gezichts uitdrukking van het ontdekkende kind die met papa zijn speelgoed staat te rommelen.
Dus een standpunt meer naar echts was volgens mij al beter geweest.
De belichting is ook niet helemaal tof, kijk maar eens naar de jongen zijn haar, en arm, door de schaduw zit er een vreemde knik in zijn arm.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, zie het niet negatief maar het is zoals ik het zie.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Vind het niet zo'n sterke foto eerlijk gezegt, vraag me namelijk af wat het onderwerp van de foto is, het jongetje staat met zijn rug naar de lens en wat hij presies aan het doen is :? en ja het andere onderwerp is een statief!!

Snap je wat ik bedoel technisch is alles in orde aan deze foto, z/w omzetting is mooi, maar mis een onderwerp in de foto. Hoop dat je er wat mee kunt.

Johnny
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ja ik zie zelf ook steeds meer dat dit voor mij ls moeder een mooie foto is omdat mijn 2 onderwerpen erop staan haha.. me zoon en mijn hobby.

Maar ik moet dus gaan letten op de belichting (uiteraard) en dat de gezichtsuitdrukkingen goed zijn.. Misschien stomme vraag maar als ik nu het statief scherp had gestelt.. en zijn gezicht wazig, was het dan wel een ander soort foto geworden?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Renate~B schreefCOLONMisschien stomme vraag maar als ik nu het statief scherp had gestelt.. en zijn gezicht wazig, was het dan wel een ander soort foto geworden?
ik vind het probleem niet zo zeer dat je zoontje en statief niet interessant genoeg zijn maar hij staat er met zijn achterkant op :wink:

Stond jij aan de andere kant achter het statief was het al een heel andere foto dan staat het gezicht van het mannetje er op en krijg je automatisch een heel andere foto :D
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

sorry mama's speelgoed :oops:
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik vind het perspectief juist wel aardig. Een keer wat anders. Je kijkt als het ware met het mannetje mee en beleeft zijn nieuwsgierigheid naar het statief mee. Mij stoort het dus helemaal niet dat hij met z'n rug naar ons toe staat ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

BraCom schreefCOLON Ik mis bv de gezichts uitdrukking van het ontdekkende kind die met papa zijn speelgoed staat te rommelen.
Lekker geemancipeerd jij! :wink:
Volgens mij is het speelgoed van mama in dit geval!!

Nette bewerking, leuke foto op zich.
Hij zegt mij alleen ook niet zoveel.
Had liever een spontaan kinderkoppie er bij gezien of in ieder geval iets meer dan het kindje zn ruggetje.
In tuin fotograferen blijft lastig...dan wordt het al gauw poseren en dan voor een rustige achtergrond, mocht je die al hebben.
Kindertjes in het gras laten liggen, op buik of rug, kan soms erg leuk zijn.
Of laat ze de plantjes water geven met een gietertje.
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar