Volerie Des Aigles [update 5 september 2007]

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Hier een paar foto's van de vogels die zijn gebruikt tijdens de roofvogelshow waar ik in Frankrijk naar toe ben geweest.

Wat vinden jullie ervan?


1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88310[/img]
Av : 5.6
Tv : 1/80
ISO : 200


2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88312[/img]
Av : 5.6
Tv : 1/200
ISO : 200


3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88315[/img]
Av : 5.6
Tv : 1/200
ISO : 200
Laatst gewijzigd door 3 op Kaylani, in totaal 5 keer gewijzigd.
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
Gebruikers-avatar
Vmotion
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1157
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2006 16:04
WoonplaatsCOLON Voor mijn achtertuin
CONTACTCOLON

Mooie scherpe foto's dat zeker. Maar ik heb toch een enkele opmerking cq aanwijzing.

Foto 1 is scherp maar de gehele borst en deel van de kop is overbelicht.Dit stoort erg voor mij.

Foto 2heeft ook enkele plekjes op de kop die overbelicht zijn. dat is jammer want de scherpte daar ligt het niet aan.
Ik zou bij deze foto's trachten het overbelichte te corrigeren en ook een crop toe te passen dat de vogels wat minder centraal komen te staan.

Foto 3 is de mooiste van de drie en tevens ook het mooist belicht klein tikkeltje meer levesl erin en je hebt een mooie strakke scherpe en goed belichte foto. Een mierre n**k dingetje nog ...dat kleine lichte puntje in het oog weghalen en je bent het mannetje hoor met deze plaat.

Als je deze dingetjes ff aanpast dan is het toch een mooie scherpe serie.

Goed gedaan :D

Mvg Vmotion
[color=blue]Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd[/color]
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

fotos 1 & 2 zijn hier en daar overbelicht. Je moet maar even kijken of je nog wat kan verbeteren door te werken met curves. Ik raad curves te gebruiken ipv levels, omdat je er meer controle over hebt.
foto 3 is netjes.

@vmotion; hoe zou je hem willen croppen, er is zeer weinig ruimte over om een imo goede crop te maken. Dus zou dan wel eens willen weten welk stuk je weg zou willen snijden.
greetings stephan
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

sup-man schreefCOLONfotos 1 & 2 zijn hier en daar overbelicht. Je moet maar even kijken of je nog wat kan verbeteren door te werken met curves. Ik raad curves te gebruiken ipv levels, omdat je er meer controle over hebt.
foto 3 is netjes.
Ja dat overbelichtte dat stoorde mij ook. Zal eens met Curves proberen alhoewel dat niet mijn sterkste kant is (geen ervaring).
Ze zijn in RAW geschoten dus moet wel wat mogelijk zijn.
Je ziet de resultaten wel.

Ter lering : hoe zou ik het de volgende keer kunnen voorkomen?
Heb de foto gemaakt in AV-modus met spotmeting.
De situering van beide vogels was volledig in de zon.
sup-man schreefCOLON@vmotion; hoe zou je hem willen croppen, er is zeer weinig ruimte over om een imo goede crop te maken. Dus zou dan wel eens willen weten welk stuk je weg zou willen snijden.
Dit is al een crop, zal kijken wat de mogelijkheden zijn.
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

tsja meestal middel je de donkere en lichte kleuren zodat je er tussenin zit, dit levert in de meeste gevallen het beste resultaat.
Maar als je snel moet zijn dan zou ik dus voor een spotmeting van de lichte delen gaan. Het is altijd makkelijker om een foto een stukje lichter te maken dan een overbelicht stuk donkerder.
greetings stephan
Gebruikers-avatar
meindertvd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Kaylani schreefCOLON Ja dat overbelichtte dat stoorde mij ook. Zal eens met Curves proberen alhoewel dat niet mijn sterkste kant is (geen ervaring).
Ze zijn in RAW geschoten dus moet wel wat mogelijk zijn.
Je ziet de resultaten wel.
Heb je Photoshop CS of Lightroom? Dan kan je in Camera Raw, de Raw-editor van Adobe, misschien nog wat rechttrekken met de Recovery en Fill Light sliders. Eerst kijken hoever je met Recovery komt (die brengt lichte kleuren naar beneden), als dat niet genoeg is exposure omlaag en de donkere delen oplichten met Fill Light. Raw heeft inderdaad een groter dynamisch bereik dan JPG en met deze twee slides krijg je ook echt detail terug in overbelichte delen.
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Wat vinden jullie ervan?

foto's 4-6 toegevoegd op 5 september 2007

4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88311[/img]
Av : 5.6
Tv : 1/200
ISO : 200


5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88313[/img]
Av : 5.6
Tv : 1/200
ISO : 200


6
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88314[/img]
Av : 5.6
Tv : 1/200
ISO : 200
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar