Patagonie vanaf zee (zwart-wit)

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MARI0
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2006 23:02
WoonplaatsCOLON Terheijden
CONTACTCOLON

Vorig jaar rond deze tijd hebben we aan boord van
een Chileens vrachtschip de fjorden van Patagonie mogen aanschouwen.

Zo ver in het zuiden, waar het momenteel winter is duren de dagen kort.
De dichte bewolking en mist zorgt af en toe voor dramatische taferelen.



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Waarom in zwartwit als ik vragen mag?? Volgens mij zijn dit soort foto's juist pakkender in kleur..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Ik vind het juist wel mooi, dat zwart-wit.

Wat ik er eerder van gezien heb, waren ook gedesatureerde beelden. Alsof er in dat deel van de wereld weinig kleur en wel veel grijze wolken.

Sfeervol.

Wel vind ik dat de horizon gevaarlijk dicht bij het midden komt. Daardoor strijden lucht en voorgrond om aandacht. Er kan best een randje af hier en daar (m.i.).
Gebruikers-avatar
Vincent20666
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2007 02:08
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Vind ze erg sterk... niks op aan te merken.
*** The Future is where you will spend the rest of your life ***
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

#1 en #2 missen gewoon iets. zorg bij landschappen voor iets op de voorgrond. Dat dat hier niet zo makkelijk gaat (duh) is logisch maar ga dan over op iets meer tele dan groothoek. De hoeveelheid zee maakt de foto eigenlijk oninteressant. de laatste is wel fraai met die boot maar ik ben toch benieuwd hoe het er in kleur uitziet.

de z/w omzetting kan nog iets krachtiger, iets meer contrast
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

De leegte op 1 foto vind ik juist tekenend voor de sfeer. De sfeer is kil, alleen, dreigend misschien wel.

Dat zie ik duidelijk terugkomen in de foto, alsof je er inderdaad helemaal alleen voorstaat met een troosteloos uitzicht vol leegte.

foto 2 vind ik de mindere van de serie, of de foto pakt me het minste.
Foto3 is heel aardig, maar wat flets zoals schoffie al aangaf, hier mag wel wat nabewerking ingestopt worden voor mij.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

schoffie schreefCOLON.. De hoeveelheid zee maakt de foto eigenlijk oninteressant....
Hmm.. kwestie van smaak denk ik. Ik ben 8 maal overgestoken naar het Britse "vasteland" :twisted:

... als ik dan 's ochtends het eerst beeld van land aan de einder zag, was ik me zéér bewust van een flinke hoeveelheid water nog, die moest worden bevaren, voordat men werkelijk "aan land" wás.
Dus voor mij.... werkt dit wél. Ook qua compo, maar dus ook qua beleving.

But once again... that's personal.
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Friggs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 18:02

Vind foto 2 erg mooi! Geeft goed de leegte en stilte weer. ( in iedergeval, ik verwacht dat het daar zo aan voelt... ;) )

Ik had de foto met de boot denk ik iets mooier gevonden als de boot iets meer links in de hoek zat.
inquestos
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2005 22:25
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

schoffie schreefCOLON#1 en #2 missen gewoon iets. zorg bij landschappen voor iets op de voorgrond.
Benik het toch niet mee eens in dit geval. Je hoeft je foto's niet altijd vol te proppen met objecten. In dit geval draagt het bij aan de stilte (foto 1; goed gelukt, misschien had de verhouding water:lucht nog meer naar lucht gemoetne). Je moet de achterliggende gedachte van een object in de voorgrond niet vergeten... Foto 3 is een nogal standaard kiekje
20D + BG-E2 | Sigma 10-20 | EF-S 18-55 | EF 50 1.8 MK1 | EF 70-210 3.5-4.5 USM | Soligor Tussenringen | 380EX
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

vind het een beetje tegenvallen, zag Patagonie staan dan denk ik aan dramatische landschappen en die zie ik hier niet terug, jammer.
Mischien toch in kleur met wat minder saturatie en iets contrast toevoegen om wat meer "drama" in je foto's te krijgen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar