Canon BG-E3 Battery Grip

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
M. Dommerholt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2007 15:45

Wie kan mij vertellen of het nodig is om in de Canon BG-E3 Battery Grip twee accu's te doen? Ik wil namelijk graag weten of hij ook op 1 accu werkt. Ik heb wel 2 accu's ben slecht benieuwd hiernaar. Ik ben van plan hem aan te schaffen voor mij EOS 400 D daar deze dan beter vast te houden is en natuurlijk langere werktijd heeft met de grip.

Ik hoor het wel.
Fluplander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 06:12
WoonplaatsCOLON Flupland

welkom!

hij werkt ook op 1 accu.
M. Dommerholt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2007 15:45

Bedankt voor je antwoord, hier word je tenminste snel van info voorzien.
Canon EOS 400D - Battery Grip BG-E3 - Speedlite 430 EX / Sony DSC-H1 / Canon Powershot A70 / Canon Ixus Z50
Gebruikers-avatar
Aloys
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2007 06:07
WoonplaatsCOLON Kampen
CONTACTCOLON

En als vervolgvraag: is 'ie dan echt zoveel beter vast te houden?

Ik heb de 30D, laatst in 11 dagen vakantie zo'n 1000 foto's gemaakt. Ik heb in totaal
3 accu's, pas na 7 dagen en ca. 700 foto's moest er een ander accu'tje in... :shock:
Heeft het dan zin, zo'n battery grip?
Vr. groeten, Aloys.
[size=75]Canon Eos 30D / EF-S 17-55 2.8 IS USM / EF 70-200mm 2.8[color=red]L[/color] IS USM / 2.0 Extender[/size]
Fluplander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 06:12
WoonplaatsCOLON Flupland

400D is heel wat anders dan een 30D

Ik ben zelf van een 350D met grip naar een 30D onder grip gegaan
het houd gewoon stukken beter vast zo'n 30D
wel mis ik de onspanknop die op de grip zat.

dus mischien komt er toch nog wel een grip onder mijn 30D ;)
CanongLas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 418
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2007 23:22

Aloys schreefCOLONEn als vervolgvraag: is 'ie dan echt zoveel beter vast te houden?

KNIP
Heeft het dan zin, zo'n battery grip?
Zo zijn er bijvoorbeeld mensen met kleine handen, mensen met grote handen, en mensen met kolenschoppen. Zoals ik dus.
Zo'n grip is bij mij, ruim twee jaar geleden onder de body gegaan en er nooit meer afgehaald!
Trouwens, zo'n ding wordt ook vaak 'portret grip' genoemd. Vanwege de extra bedieningsmogelijkheden die er op de grip zitten, hoef je je handen en polsen niet zo spatisch te houden als je een foto in portretstand maakt.
Errug makkelijk.
Met vriendelijke groet.
CanongLas
Gebruikers-avatar
Wietse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2006 23:10
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Ik heb als een van mijn eerste extra aankopen voor de 400D een grip gekocht en heb er tot nu nog steeds geen spijt van. Dit heb ik niet gedaan omdat ik nu zulke grote handen heb maar hij houdt een stuk beter vast ("meer camera") en je kunt lekker lang foto's maken voordat je er een nieuwe accu in moet doen.
Alhoewel ik hem meestal gebruik met de AA batterijen in de grip (een bestelling voor 4 accu's is net de deur uit). :)
Canon EOS 400D + div. speeltjes / [url=http://www.flickr.com/photos/sjaool/]Flickr Gallery[/url] / [url=http://gallery.zoom.nl/user/19924/sjaool/myimages/]Zoom Gallery[/url]
Johnalb

Ik heb op beide camera's een grip. Ik vind het lekker dat je een "blok" in je handen heb.
Gebruikers-avatar
Aloys
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2007 06:07
WoonplaatsCOLON Kampen
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties, ik zal het bij een bezoek aan de winkel eens uitproberen, zo'n grip!
Wietse schreefCOLONAlhoewel ik hem meestal gebruik met de AA batterijen in de grip (een bestelling voor 4 accu's is net de deur uit). :)
In mijn vorige camera konden ook losse accu's, dat vond ik een enorm voordeel, toen. Nu, met
accu's van slechts € 19,00 per stuk (ik zag ze op dit forum al voor € 10,00!) hoef ik die losse
batterijtjes niet meer. Ik gebruikte er een computergestuurde lader bij, daar werd je ook al niet
vrolijk van: dan zie je bijvoorbeeld dat de ene penlight nog maar 60% van de capaciteit heeft
in vergelijking met een andere... :?
Ik gebruikte 6 verschillende setjes, zorg wel dat je de setjes met verschillende capaciteiten bij
elkaar houdt!
Vr. groeten, Aloys.
[size=75]Canon Eos 30D / EF-S 17-55 2.8 IS USM / EF 70-200mm 2.8[color=red]L[/color] IS USM / 2.0 Extender[/size]
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

voor de extra accu is het denk ik niet nodig. want langer ermee werken? een accu verwisselen is echt zoveel werk niet...

maar de extra grip die je krijgt met een grip is gewoon werelds. bij mij zit het onder de 350D en bevalt meer dan prima!
- makkelijk in portretstand,
- betere ondersteuning, zeker met iets langere sluitertijd erg handig!

nadeel? ja ik vind een 350D zonder de grip mooier dan met:P
Gebruikers-avatar
nr-0956
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2007 16:49
WoonplaatsCOLON Diemen
CONTACTCOLON

Jay schreefCOLON nadeel? ja ik vind een 350D zonder de grip mooier dan met:P
Vind je? Ik vind t wel proffessioneel staan :roll:

vervolg vraagje, kun je met zo'n grip een statief gebruiken? of moet je m er dan af halen?
Canon EOS 350D | EF S 18-55mm F5.6 | EF 50mm F/1.8 II | Tamron AF 55-200mm F/4-5.6 LD | More to come...
paulvandijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Nijmegen
CONTACTCOLON

"vervolg vraagje, kun je met zo'n grip een statief gebruiken?"

ja hoor, zit ook gewoon zo'n schroefdingetje op de grip
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

heb zelf net mijn grip er weer af gehaald........is ie een stuk kleiner en handzamer....zeker voor op vakantie.

ik dacht ik probeer het eens zonder....en tot nu toe bevalt het goed
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

nr-0956 schreefCOLONvervolg vraagje, kun je met zo'n grip een statief gebruiken? of moet je m er dan af halen?
Ja, dat kan gewoon.

Alleen bij lenzen met een statiefgondel en statieven met snelkoppelingen wil de grip nog wel eens in de weg zitten. Dan moet je de cam eerst 1/4 slag draaien in de gondel, om het geheel op het statief te krijgen. Daarna past het wel weer, en kun je het geheel terugdraaien. Niet erg als je het eenmaal gewend bent.
M. Dommerholt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2007 15:45

Hallo,

Zojuist de grip aangeschaft. De camera ligt lekker in de hand met de grip er aan. Ook de ontspanknop voor de portret fotografie is erg handig.
Hij ziet er ook inderdaad professioneler uit zo de camera. Maar om die reden moet je hem denk in niet aan willen schaffen. Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag.

Groeten,

M. Dommerholt
Canon EOS 400D - Battery Grip BG-E3 - Speedlite 430 EX / Sony DSC-H1 / Canon Powershot A70 / Canon Ixus Z50
Gebruikers-avatar
nr-0956
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2007 16:49
WoonplaatsCOLON Diemen
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLON
nr-0956 schreefCOLONvervolg vraagje, kun je met zo'n grip een statief gebruiken? of moet je m er dan af halen?
Ja, dat kan gewoon.
Mooi dan word dat t volgende om voor te sparen :wink:
Canon EOS 350D | EF S 18-55mm F5.6 | EF 50mm F/1.8 II | Tamron AF 55-200mm F/4-5.6 LD | More to come...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar