BG-E1 het geld waard ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ben_91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 229
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 20:39

Ik heb laatst eens wat foto's gemaakt met de cam van mijn oom ( 400d en bg-e3) en de grip beviel me toch wel !
Wat vinden jullie nou de voor- en nadelen van zo'n baterygrip ?
Vinden jullie hem het geld waard ?
Laatst gewijzigd door 1 op Ben_91, in totaal 21 keer gewijzigd.
Canon Eos 300D | Bg-e1 | 18-55mm F 3-5.6 | 50mm F 1.8 II | 75-300 F 4-5.6 III USM |
Lowepro mini trekker | Manfrotto 679B + 234RC
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Voordeel:

- Er kan een extra accu in en je kunt dus langer doorschieten
- Het geeft bij grote lenzen iets meer houvast door het extra gewicht
- In portretmodus kun je de extra knopjes op de grip gebruiken

Nadeel:

- De camera wordt groter en zwaarder (is daardoor misschien ook iets moeilijker te vervoeren in de tas
- Het wegleggen van de camera met lenzen. de camera staat dan niet stabiel en is geneigd soms te kantellen

Ik heb 1 keer een grip onder zowel mijn 300D als 30D geschroefd; daarna zijn ze er nooit meer onderuit gegaan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Bij de 350D en 400D vind ik een grip wel prettig. De bodies zijn best klein. Op m'n 20D heb ik geen grip en hoef ik deze ook niet. Wordt mij te log dan. Maar goed. Ik heb ook geen grote jatten. Voordeel van een extra batterij zie ik zelf niet. Batterij wisselen in de body is een werkje van niks. Maar goed. Dat gaat op voor mijn vorm van fotografie. Sta je op een race circuit dan is een extra batterij wellicht wel handig. Ik zie dat jezelf de 300D hebt. Da's al een mooi formaat body. Wellicht kan je een keer een grip lenen van iemand om te kijken of het bevalt.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

zelf was ik eerst ook sceptisch over een grip onder mijn 300d. Toch eens de stap gewaagd en sindsdien nooit meer onderuit gegaan. Toen ik eind vorig jaar overstapte naar de 30D ook meteen van het begin een grip erbij gepakt en eronder geschroeft.

Erg tevreden en eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

de BG onder mijn 350D bevalt me erg goed:

- beter grip
- meer stroom aan boord (zeker als je de hele dag met IS staat te schieten)
- in de portretstand véél beter bedienbaar
Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
Owl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2005 15:21
WoonplaatsCOLON Annen

Ik heb zowel onder m'n 300D als m'n 30D een grip. Wil er nooit meer zonder. Belangrijkste voordeel vind ik de veel betere bediening van de camera in de portait stand.
/ * Geen commentaar */ [size=75]EOS 30D | Sigma 17-35/2.8-4.0 HSM | Canon EF 24-70/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM | 430EX | Canon 50/1.8 II[/size]]
Dappa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2007 19:35
WoonplaatsCOLON Enschede

Ik heb zelf een 350D(qua vorm en grootte hetzelfde als de 400D), zonder grip. Ik heb er één keer een grip onder gehad, om het eens te proberen. Nu heb ik vrij lange vingers, ze eindigen niet aan de voorkant van de camera, maar gaan eromheen, en dan naar beneden. Mijn pink en ringvinger zitten dan ook steevast onder de camera.
Wanneer ik er een grip bij heb, zwerven deze twee vingers ergens tegen de grip aan, en tegen de verdikking voor de portretstand. Zonder grip zitten ze lekker stevig tussen mijn handpalm en de camera.

Ik heb dus met opzet géén grip, omdat ik het voor mij veel prettiger vasthouden is. Als ik stroom tekort kom neem ik nog wel een accu mee.
Wij hebben echter een ander model camera, en nog veel belangrijker: geen mens is hetzelfde. Ik raad je daarom aan om sowieso een keer te proberen hoe het voelt, met je eigen model camera. Zonder die ervaring weet je toch niet wat je eraan hebt denk ik.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik heb de grip voor mijn camera, maar heb deze alleen een keer gebuikt toen mijn accu leeg was om op AA batterijen verder te kunnen gaan... Maar verder gebruik ik deze nooit. Ik vind de camera zonder grip makkelijk te hanteren.

Aangezien anderen heel enthousiast zijn, probeer een keer een grip te lenen en oordeel zelf....
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik moet inderdaad ook met de meeste hier meegaan en vindt met grip toch lekkerder werken.
De voordelen en nadelen zijn hier al veelal genoemd!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
tazmaniandevil
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 08:13
WoonplaatsCOLON tasmanie..;)

Wat ik begrijp met het batterij deurtje er uit maar hoe doe ik dat zonder de boel te slopen ?

graag stap voor stab afbeeldingen bij mij grip zat helaas geen boekje of zo..

greets
Canon Eos 300D+18-55 IS f1:3.5-5.6 black +24-85 3.5-4.5 USM zilver+ zooi accu's CF laders Canon Powershot A540
& Nikon spul (D50/D70/L12/E7600 +hoop glas en accu's en geheugen en zo)
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Heb je in de gaten dat je op een topic van ruim 2 jaar oud aan het reageren bent?
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

tazmaniandevil schreefCOLONWat ik begrijp met het batterij deurtje er uit maar hoe doe ik dat zonder de boel te slopen ?
Het pennetje waar het batterijklepje op scharniert is verend uitgevoerd en kun je er zo uitwippen door 'm in te drukken. Het batterijklepje kun je dan in de grip opbergen (tegen het gedeelte wat in de camera steekt) zodat je 'm niet kwijt raakt.
Gebruikers-avatar
tazmaniandevil
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 08:13
WoonplaatsCOLON tasmanie..;)

@ builder..

Bedankt

@ geert

Ja hoor maar leek mij het meest passende topic ..

greets
Canon Eos 300D+18-55 IS f1:3.5-5.6 black +24-85 3.5-4.5 USM zilver+ zooi accu's CF laders Canon Powershot A540
& Nikon spul (D50/D70/L12/E7600 +hoop glas en accu's en geheugen en zo)
Mari
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 22:23

Voor mijn 300D heb ik destijds een 2de hands grip aangeschaft, naast de extra batterijkcapaciteit lag de camera ook beter in de hand. Toen ik later de 400D kocht heb ik daar ook direct een grip onder geschroeft...
Canon EOS300D/400D -- Canon EF 22-55mm 1:4-5.6 -- Exakta 28-105mm 1:2.8-3.6 -- Canon EF 75-300 f/4-5.6 III USM
Gebruikers-avatar
tazmaniandevil
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 08:13
WoonplaatsCOLON tasmanie..;)

ik weet nu hoet het deurtje los moet dankzij het forum photocamel .. heb daar een foto van het deurtje gepost en direct antwoord met duidelijke omschrijvingen.

greetsz..

dirk
Canon Eos 300D+18-55 IS f1:3.5-5.6 black +24-85 3.5-4.5 USM zilver+ zooi accu's CF laders Canon Powershot A540
& Nikon spul (D50/D70/L12/E7600 +hoop glas en accu's en geheugen en zo)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar